{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  halmpiller eller træpiller?
  • #1   23. jul 2010 Træpiller !

  • #2   23. jul 2010 Jeg har aldrig set halmpiller må jeg lige sige men jeg kunne forestille mig at når halmpillerne er knust er det bare ekstra småt snithalm?

  • #3   23. jul 2010 Jeg bruger easy-strø, som er snittet varmebehandlet halm. Og det ligner overhovedet ikke noget nær halm, og heller ikke i sugeevne eller på lugten i stalden.
    Det fungere godt, men jeg har dog overvejet at afprøve halmpiller. Kender flere der bruger træpiller som er rigtige glade for det - det eneste de siger er at man ikke må købe træpiller i for dårlig/billig kvalitet, for så suger det ikke særligt godt!


  • #4   23. jul 2010 Halmpiller har bedre sugeevne end træpiller men giver meget samme bløde og elastiske bund. Min har stået på Easy strø og derefter halmpiller. Jeg har været super godt tilfreds med begge men har en veninde der bruger træpiller og som er glad for det.
    Så det er vist lidt hip som hap. Dog er der meget forskel på hvor meget ens hest sviner i det. Min er ekstremt renlig i forhold til de andre i stalden, jeg bruger ikke de 6 sække vi får om måneden hvorimod andre gerne vil have lidt flere...
    Det kan godt støve lidt når man sier strå fra men det lægger sig hurtigt.


  • #5   23. jul 2010 Du skal bruge halmpiller.
    Det er rigtig godt at bruge og nemt at holde.

    Træpiller er ikke noget som man kan bruge som strøelse til heste, det er noget som man bruger til et fyr - altså til at varme et hus op smiley


  • #6   23. jul 2010 Så der findes to slags træpiller, for dem som man kan købe i butikkerne er ikke til at du kan bruge dem i en hestboks

  • #7   23. jul 2010 jeg er også super gald for halmpiller for længe hesten ikke er en sindsygt bokssvin der vender bunden konstant smiley

  • #8   23. jul 2010 Pedro har stået på halmpiller. Det var ikke godt til ham. Plus når han havde spist alt sit hø (som han fik en del af) så gik han i gang med at spise pillerne. Hvilket ikke er super godt for dem...han kom til at hoste.

  • #9   23. jul 2010 Hmmm forskellige erfaringer kan jeg se - men jeg tror vi prøver med halmpillerne. Så må jeg se om vores heste er nogle boksgrisebasser eller ej smiley Tak for hjælpen...!

  • #11   3. aug 2013 Hvad med allergi, k3nder i nogen der er allergiske over for træpiller eller halmpilæer min hest er allergisk overfor træpiller

Kommentér på:
halmpiller eller træpiller?

Annonce