{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
522 visninger | Oprettet:

fået part -- men {{forumTopicSubject}}

jeg har ledt længe efter en part men jeg kan bare ik vende mig til det, hun er rigtig sød og rar os ved hestene men alligevel er jeg usikker på om det kommer til at gå nok mest fordi jeg meget gerne vil være hjemme de første gang hun rider og derud over er jeg bare ik sikker på at hun kan styre hende hvis hun finder på sjove ting, eller vil hjem midt i det hele det jeg er mest bange or er at hun og hesten kommer til skade.. hvad gør man så siger man parten op eller prøver og vende ig til det

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  fået part -- men
  • #1   29. jul 2010 prøv at aftale at arbejde sammen i starten,så hun rider når du er der,indtil du ved hun kan ride hesten og styre den.jeg tror du bliver glad for din part,når du føler dig sikker på hun kan ride den godt

• #2   29. jul 2010 i har jo nok ret men hun kan ik selv sadle op da min hest bare går hvis hun ik gider mere, og hvis du binder hende rykker hun bare så meget i tovet at det sprænger, jeg er nok os nervøs for at hun ik overholder de regler jeg har og rider steder hen som jeg jeg ik vil ha hun rider hen og det med at ride 3-4 timer er heller ik noget jeg sys er iorden, jeg er virkelig i vildrede for føler kun jeg er den eneste der kan klare hende. hun er den sødeste hest og ride men alt det andet er hun enomt dum til men jeg har ik problemer med det men jeg tager os bare fat hvis hun ik høre efter selvfølgelig på en kærlig og bestemt måde

• #3   29. jul 2010 Det er jo bare at give parten nogen klare regler, og bliver de ikke overholdt må hun finde noget andet at ride på.. Jeg synes du skal give hende en chance og være der de første gange hun rider på den..

For mig lyder det lidt som om du er bange for at dele din hest, men det er altså ikke så slemt :o)

• #4   29. jul 2010 det er jeg jo nok os et sted desværre

• #5   29. jul 2010 hej smiley

Jeg er selvpart rytter smiley

Hende som hed rider hos var i de første 14 dage jeg red hos hende med og undervise mig når jeg red... i den her uge og næste uge er hun på ferie og har sagt jeg kunne ride så så tosset jeg ville smiley

MEn tror du vil få ro i sjælen hvis du underviste hende lidt inden du lod hende ride selv, det er der ingen skam i, og tror også din part rytter ville sætte pris på det, da hun jo ikke kender hesten ligesom du gør, jeg ved at jeg i hvert fald har været glad for det, for jeg har lært at takle nogle problemer som jeg ellers ikke ville vide hvordan jeg skulle takle..

bl.a kunne silke finde på at gå sidelænds, også slet ikke lystre på hverken tøjle eller ben, men hvad pokker går man så?? det første par gange jeg red hende, g hun gjorde sådan var jeg lykkelig over ejeren var med, da hun jo så kunne fortælle og helt præcist vise mig hvordan jeg skulle stoppe hende, og drive hende fremad igen...

• #6   29. jul 2010 hej må give rigge ret, for tænk på hvordan pigen har det når du står og overbeviser dig selv om du er den eneste der kan klare din hest, så gir du hende jo ikke en chance for a bevise sit værd..
    har selv haft part til mine og måtte så også droppe det da jeg ikk mente de gjorde tingene rigtig men 2 gang hvor jeg tog det mere afslappet var det guds gave....

huske du er jo også selv startet med hende engang hvor hun måske ikke synes du va fantastisk... smiley

• #7   29. jul 2010 jamen det gider min part ik hhun vil bare i skoven

• #8   29. jul 2010 tror ikke hun vil have noget imod at du er med de første gange, så kan du jo også hjælpe hende..

• #9   29. jul 2010 cykel med hende i skoven,så ;O)

• #10   29. jul 2010 det kan jeg ik da hun har føl og en er nød til at se til ham en gang i mellem

• #11   29. jul 2010 okay

• #12   29. jul 2010 Hvis hun ikke gider modtage undervisnig af dig og således forsikre dig om at hun kan ride og styre hesten, ville jeg slet ikke ønske hende som part til min hest!

• #13   29. jul 2010 Det er aldrig nemt at låne sin elskede hest ud til andre..

Men det jeg gør, hvis jeg søger en ny part, det er at få pigen ud nogen gange, både for selv at være sikker, men ligeså meget om hun passer sammen med hesten.. Nu er min hoppe ikke så svær at finde part til, da hun tilpasser sig til rytteren.. Men derfor skal det stadig være sådan at hest og rytter passer sammen..

Jeg har også haft nogen piger ude, som jeg slet ikke følte gik med.. Også har jeg sagt nej.. Der er ingen grund til at lave et samarbejde med en, man ikke føler man kan med.. Det skal gerne være sådan, at når man låner sin hest ud til anden side, så skal man også have tillid til at parten har fuldt ud styr på hesten.. smiley

Jeg har en pige på "kun" 11 år, til part i min hoppe på 14.. Det går rigtig godt, hun er meget, meget ansvarlig i stalden, rydder op efter sig selv og passer rigtig godt på hesten.. smiley Det er de ting der er vigtigt for mig, hun rider så også hesten godt, og er dejlig rolig.. Det er sådan nogen ting jeg vægter meget efter, når jeg søger part.. smiley

Men jeg vil sige, prøv at være hos din part her i starten, så du har en fornemmelse af hvordan det går.. Prøv at være "usynlig" og lade hende passe hesten som hun nu skal.. Føler du stadig efter nogen gange, at det ikke går.. Så må du sige stop.
    Man skal føle man er sikker i sin sag, ellers er det ikke den rigtige part.. smiley Selvfølgelig kan man være uheldig.. Men sådan er det jo.. smiley

• #14   29. jul 2010 Hvis hun ikke gider modtage undervisning, og kun vilr ide skovture.. Så ville jeg heller ikke have hende som part.. Selvfølgelig skal de have lov til at ride på tur og hygge sig om hesten.. Men der skal også træning på banen til også..

Kommentér på:
fået part -- men

Annonce