{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
336 visninger | Oprettet:

Hjælp til at søge ned {{forumTopicSubject}}

Heej HG
Håber virkelig der er nogle som kan hjælpe. Jeg rider på Ohara som er en 4 årig traver. Jeg ville rigtig gerne have at hun bare søgte lidt ned, men aner simpelthen ikke hvordan jeg skal gøre. Har ikke tænkt mig at bruge nogen form for "hjælp" altså sådan noget som indspæningstøjler, chambon osv. Nogen som kan hjælpe??

På forhånd tak smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp til at søge ned
  • #1   8. aug 2010 Altså, rundinger osv. skulle hjælpe. dvs. volter, stille og bøje til indvendige og udvendige side (:

• #2   8. aug 2010 Okay, men ville jo gerne at hun var nede hele vejen rundt´, ikke kun i hjørnerne:) Men tak

• #4   8. aug 2010 undervisning.

Hesten skal kunne bære sig selv for at den begynder at søge ned..

• #5   8. aug 2010 Annemette
    Nej det ved jeg godt, men er bange for at tage kampen op. Det er heller ikke meningen at hun skal gå rigtig flot til biddet og løfte nakken osv. Bare ned med hovedet osv.

• #6   8. aug 2010
    En traver er højtstillet og hvis den også har gået løb har de især lært at hovedet skal holdes højt oppe.
    Så ville starte i longe og få hesten ned i meget langsomt tempo - nærmest så den går i stå, her hjælper tyngdekraften meget og hvis hesten slapper af vil hovedet søge ned - istarten holder den ikke det der særligt lang tid, men det kommer.

• #7   8. aug 2010 Min pony havde også det problem engang. Jeg red begyndte at ride remonte på ham, og efter et stykke tid begyndte han, at søge ned i skridt, og nu gør han det også i trav, når han slapper godt af smiley

• #8   8. aug 2010 Hun har ikke gået så mange løb endnu. Det var netop derfor jeg ville begynde nu smiley

• #9   8. aug 2010 Få en underviser.
    Lad for guds skyld være med at spænde den ind med diverse "hjælpetøjler".

Den skal rides til biddet, ikke hives til biddet..

• #10   8. aug 2010 A & A
    Jeg kunne heller aldrig finde på at bruge hjælpe tøjler.

• #11   8. aug 2010 få den godt ned i tempo en masse ciorkel volter, og minamalt tryk i tøjlen, så når den har ballance skulle den gerne selv søge ned i en behagelig holdning

• #12   8. aug 2010 Det er jeg glad for, og det er din hest sikkert også x).

Nå, men jeg synes virkelig du skal finde en dygtig underviser, der lægger vægt på at hesten skal gå i en naturlig holdning, der skal rides frem..
    Du kan ikke få bedre hjælp, end en underviser.

• #13   8. aug 2010 langsomt tempo og bagfra og frem, så kommer det af sig selv. Du må selvfølgelig gerne lede den lidt derned med en hånd på hver side af halsen.

• #14   8. aug 2010 Tja, jeg ville starte fra jorden af.. lære hesten at slappe af. Travheste lære at skal være på hele tiden.. Og har derfor nemmere ved at spænde op, og svær ved at slappe af.. Jeg tror at lære man hesten at slappe af fra jorden af, kommer det også, når du sidder på hesten..

Træne noget longe arbejde med den. Start i skridt, og lad hesten finde sin egen balance, så vil den på et tidspunkt begynde at søge ned og frem.. i starten er det ikke meget, men det kommer.. Så begynder du i trav, samme måde, hesten skal være helt afslappet.. virker det ikke i trav, så ned i skridt igen..

Det kan godt være at den her form for træning, tager længere tid, end hvis man bruger hjælpetøjler.. Men lære hesten at finde sin egen balance og selv lære at søge ned og frem, er det langt bedre for hesten.. plus at hesten arbejder af sig selv, og dermed også danner de rigtige muskler til senere at kunne få rytter på.. smiley

Jeg har før hen også brugt indspædninger og ja pessoa systemet.. men, men har lært at lytte til min hest.. og ja med tålmodighed og lære hesten at finde sin egen balance er bare guld værd.. smiley

Jeg købte for en 2 uger siden en kapsun til træning.. Den har en super god indvirkning på hesten.. smiley

Kommentér på:
Hjælp til at søge ned

Annonce