{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.916 visninger | Oprettet:

Hjælp til at få bandage til at sidde.. {{forumTopicSubject}}

Hej Hg.
Som nogle har fået med sig, så var jeg på arbejde fra kl 7 lørdag morgen til kl 23 søndag aften hvor jeg kom hjem og gik direkte i seng. Da jeg kom ud i stalden mandag morgen stod Rocky med et "gammelt" sår der er Ca 3 cm langt og 1 cm bredt og 1 cm dybt øverst på forbenet/lige nedenfor skulderen. smiley såret var for gammelt til at blive syet, så det blev renset og så sprayer jeg zink oksid spray i flere gange dagligt.

Dog vil jeg gerne have dækket såret til, da der en times tid efter at der er sprayet, sidder fluer inde i såret smiley
Jeg har forsøgt med bandager, mepore plaster og tape rundt om. Men intet bliver siddende..
Er der nogle der har en god ide til hvordan jeg kan få det tildækket?
Det på billedet gik op da det glæd ned ret hurtigt efter billedet blev taget smiley

Mvh TT


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til at få bandage til at sidde..
  • #1   1. aug 2018 Har du prøvet vetflex? smiley

    Det virkede i hvert fald meget effektivt da Beauty havde det nede ved hoven.


  • #2   1. aug 2018 Det er det han har på, på billedet.. smiley

    Mvh TT


  • #3   1. aug 2018 Nå ja så hjælper det ikke meget.

    Tilføjelse:
    Hvad med at smide et insektdækken på ham?
    De fleste går jo ned over det punkt på benet?


  • #4   1. aug 2018 Hvad med plaster på spray flaske som indeholder også en smule tjære for holde insekter væk?

  • #5   1. aug 2018 Nej den glider nemlig ned... Det er jo smallere nede end oppe.. smiley

    Mvh TT


  • #6   1. aug 2018 Jeg er ikke til at putte tjære i min hest.. smiley jeg vil gerne have noget så jeg kan holde øje med hvordan såret udvikler sig, så derfor zink oksid spray og noget til at lægge over..
    Det med dækken kunne måske være en mulighed.. Bare det ikke irriterer såret..

    Mvh TT


  • #7   1. aug 2018 Altså dem Bucas laver hænger så løst ned over så jeg ikke tænker det vil være Et problem.

    Og hellere ikke dem fra Amigo/horseware, som jeg har planer om at skulle have når Beauty engang får ødelagt det fra Bucas smiley


  • #8   1. aug 2018 Tror måske, jeg ville forsøge med at ligge forbindingen rundt om mave/ryg/hals? Hvis det kan gøres, uden det strammer. Så undgår du, det glider ned måske... men svært sted. Øv. God bedring! smiley Måske BOT har noget, der er lavet til det område? smiley

  • #9   1. aug 2018 Hmmm.... Gad vide om et vabelplaster mon kan blive siddende på?? smiley

  • #10   1. aug 2018 .. der er i øvrigt også noget "lindrende" i sådan nogle vabelplastere. smiley Og de kan fås ret store. Du skal bare købe de dyre af dem, dem på apoteket eller i Matas (ikke Normal), de sidder nemlig ret godt fast.

  • #11   1. aug 2018 Jeg har haft en hest med forbinding på samme sted som der. Jeg fik af dyrlægen sådan nogle skumpads til sår, vetflex og tensoplast.
    Padden på såret og så Blev vetflexen viklet rundt om benet som du har gjort, og så i bund og top satte jeg tensoplast, der er nemlig noget klister på, som ikke river i hud og hår. Det blev siddende på hende natten over smiley det skal lige siges at det var en islænder med tyk vinterpels det sad på, kunne forstille mig tensoplasten sidder bedre fast på sommerpels smiley


  • #12   2. aug 2018 Jeg ville bruge den zink oksid spray du bruger, også købe plaster spray til at spray uden på det zink sprey ..
    Plaster sprayen ligger en hinde som et plaster, men er åndbart, og sådan undgår du fluerne kan komme til såret - også selv hvis de skulle sætte sig på det, kan de ikke inficerer det med baterier eller æde i såret smiley
    - Plaster sprayen fås både med og uden tjære


  • #13   2. aug 2018 Fru B - Hvor får jeg købt det henne?
    Anna - Jeg gør et forsøg..

    Mvh TT


  • #14   2. aug 2018 Prøv med sportsplaster - det kan købes i Matas og er dobbeltklisterende - og klister også i hår - jeg brugte det på bringen af goldy da hun havde scaroider

  • #15   2. aug 2018 En klat zinksalve i såret holder dyr væk. Har netop haft hest med lignende sår - det var dyrlægens råd mod alle fluerne. Det har fungeret til UG.

  • #16   2. aug 2018 Gaffatape løser alle problemer...
    Gaze hen over såret. Gaffa ud over gaze og pels.

    Og nu lidt nørderi.
    Historisk set er Gaffatape udviklet under Korea krigen til USA combat medics til at lave hurtige forbindinger, så man kunne lappe de sårede sammen og så slæbe dem væk fra kamppladsen.
    (En combat medic er en person med kort uddannelse i livreddende førstehjælp, altså sygeplejer.
    Når en person falder såret om, så springer en combat medic frem. Der er et par sprøjter med morfin, jod og forbindinger i tasken. Sygeplejen lapper soldaten nødtørftigt sammen og bærer ham og hele hans udstyr væk og i sikkerhed.
    -rigtig gættet, i krig er dødeligheden størst i infanteriet, dernæst blandt sygeplejerne, og så kommer ingeniør tropperne, da det også er farligt at fjerne miner og bygge broer foran kæmpende hære...
    Ære deres minde, og deres mod.)
    Men gaffatape er opfinder til at virke i så pressede situationer. Prøv det.


  • #18   2. aug 2018 Forskellige muligheder..
    Den første her er den jeg kender til og tidligere har brugt ..


    profilbillede
  • #19   2. aug 2018 Denne

    profilbillede
  • #20   2. aug 2018

    profilbillede
  • #21   2. aug 2018 kunne man klippe foden af en tennissok og trække den op omkring forbindingen??

  • #22   2. aug 2018 I dag har jeg prøvet at sætte mepore på, vetflex viklet rundt, så en masse tensoplast over dette. Så fik han insekts dækken på.
    Da jeg kom ud på folden i aften, kom han med bandagen på koden, og uden dækken.. Dækkenet fandt jeg hvor kroppen lå et sted, og halsen et andet sted.. Og der var bidt huld i dækkenet.. Så det var hans måde at sige: Jeg gider ikke dette lort moar! smiley smiley
    Jeg må på apoteket i morgen og få noget spray plaster/flydende plaster..

    Mvh TT


  • #23   2. aug 2018 Få en dyrlæge ud og få ham til at give dig sådan noget hvid salve der ofte kommer i “sprøjter” som dem man bruger til ormekur. Det smører du et godt lag af på såret og så stivner det helt, så kan der ikke komme noget i såret og forstyrre. Jeg fik det selv til min hest da hun fik et rigtig dybt sår åå låret, og har brugt det lige siden til de lidt dybere sår, både fordi det renser og heler rigtig godt men også for at holde insekter osv væk smiley

  • #24   2. aug 2018 Tendoplast er beregnet til at putte på, sidde behageligt - og så være ret let at få af igen.
    Gaffa er beregnet til at sidde fast, uanset hvad du byder det.
    Derfor talemåden "gaffatape løser alle problemer, undtagen knækkede guitarstrenge."


  • #25   3. aug 2018 Dr Who - Jeg er bare bekymret for indholdet i tapen, samt at det vil beskadige huden når det skal af igen.. smiley

    Mvh TT


  • #26   3. aug 2018 Gaffa. Det sidder godt fast - men ikke så godt, at du ikke kan få det løsnet af hud.
    Det kan trods alt ikke bruges til fx at erstatte voks i hårfjerning, det skal nok komme af, når du vil have det af.

    Bare gaze over selve såret.
    En vandret stribe Gaffa langs øvre og nedre kant af forbinding.
    Det var helt klart det jeg havde gjort. Jeg forventer at det kan forhindre forbinding i at vandre.

    Hvis du er utryg ved indholdsstoffer, så gå på apoteket og køb sygeplejerske-tape. Ikke det af papir, men det af plastik.
    Det er beregnet til at sidde fast, og få af igen.
    Men det kan nogen gange tage hår med, når det rykkes af...


  • #27   4. aug 2018 Problemet er at du har en stram bandage omkring såret og den arbejder, så den vil stille og roligt arbejde alt klister løst. En løs bandage ville du nok godt kunne holde på med tensoplast men ikke en stram bandage. Det kræver noget der kan immobilisere bandagen da den jo naturligt vil arbejde når hesten bevæger sig rundt.

    Da vi havde en som var syet lige over koden, selvfølgelig også om sommeren, der lavede vi en "bandage" af insektnet og tensoplast (se billedet). Det havde ingen funktion i at beskytte såret men hold insekterne væk, så vi anvendte normal hårpleje og det fik luft men uden insekterne sådan lige satte sig i det.


    profilbillede
Kommentér på:
Hjælp til at få bandage til at sidde..

Annonce