{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
841 visninger | Oprettet:

hjælp til AT stx {{forumTopicSubject}}

hej alle sammen skal til at have at og er bagud med mit Emne da jeg er lidt på bar bund smiley

Har besluttet for fagene historie og biologi

det skal omhandle noget med emnet kommunikation

havde overvejet noget med kommunikation mellem hest og rytter, hvordan og hvordan måden vi træner dem på har ændret sig gennem historien

men skal komme op med en problemstilling og 3 underspørgsmål

nogle der kan komme med ideer?

tusind tak på forhånd smiley


Kommentarer på:  hjælp til AT stx
  • #1   22. sep 2015 God ide er at lave et mindmap med alle de veje du kan gå med dit emne.
    Når du har gjort det, kan du skrive alle de spørgsmål, du kan komme på ned, så du har lidt at gå efter. Der skulle dine underspørgsmål gerne forme sig + problemformulering.


  • #2   22. sep 2015 tusind tak det vil jeg prøve smiley

  • #3   22. sep 2015 Når vi laver AT, plejer jeg først at finde problemstillingerne, her kan du evt tænke over hvad det er du gerne vil snakke om, husk både noget redegørende, analyserende og diskuterende. Jeg plejer først at lave problemformuleringen næsten til sidst altså når problemstillingerne er besvaret, fordi problemformuleringen er det overordnet og det synes jeg er nemmets at se når man har skrevet selve opgaven og derefter så skrive de overordnet konklusion. smiley Men ellers som skrevet tidligere er en mindmap god smiley

  • #4   22. sep 2015 Du skal også huske at tænke på metode, idet det nærmest er det vigtigste.
    Jeg ved ikke om du kan få nok metode på det emne du har valgt?? smiley
    Sådan noget som epidemier er lette at få metoder på i begge fag, da du skal udvælge en bestemt sygdom (hvor biologi kan bruges til hvad der sker i kroppen - samt der bruges en masse metoder) og historie til at fortælle udvikling og bruge "levn" osv til metode og kildekritik. smiley


  • #5   22. sep 2015 Også kan man evt se på hvilke forklaringer man dengang havde til sygdommen (altså kommunikation).
    Jeg havde selv om pest, hvor de mente tykke mennesker og sol var skylden osv. smiley


  • #6   22. sep 2015 jeg havde klart valgt epidemier og hvordan man kommunikerede iforhold til at det ikke skulle brede sig mellem lande, byer osv.

  • #7   23. sep 2015 Evt: Hvilken rolle spillede kommunikationen iforhold til spredningen af epidimier i middelalderen/africa/ eller andet og så komme ind på, hvordan kommunikation evt har ændret sig for hver gang og hvad der er blevet bedre.
    Ellers kan du tage udgangspunkt i den sorte død og så evt. fugle eller svine influenzaen som jo er ret nutidig og skrive om, hvad kommunikationen har betydet for begge og hvad der er gjort bedre/hvad man har lært af tidligere komunikaitonsfejl i forhold til epidimier osv... smiley og på den måde drage paralleller mellem fortiden og nutiden - det biologiske er så at du evt. beskriver de forskellige epidimier osv og forskelle på dem indenfor biologiens synspunkt...


Kommentér på:
hjælp til AT stx

Annonce