{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.782 visninger | Oprettet:

Sarcoider - HJÆLP :'( {{forumTopicSubject}}

Min hoppe har en del sarcoider, som jeg nu har haft i behandling med en speciel creme, men det er nu et godt stykke tid siden jeg stoppede med cremen, og sårene er ikke helet op endnu... Havde dyrelægen ude idag, og han sagde at de så trælse ud og han var bange for de ikke ville hele op. Jeg har aftalt med ham, at vi venter til vinter, når fluerne er væk og så skal hun ind og have dem brændt. Og hvis dette ikke hjalp, kunne jeg risikere, at jeg ikke ville komme til at ride hende igen, da de fleste sidder, der hvor gjorden skal sidde. Og han begyndt sågar at nævne aflivning smiley Men så længe hun ikke lider af det, bliver hun ikke aflivet, vil ikke undvære hende, men mit spørgsmål er så, hvis det går så slemt, at jeg ikke kan ride hende, vil jeg gerne lave et føl på hende, MEN kan virusset føres videre til føllet???? Nogle med erfaringer, gode som dårlige...

Håber der er nogen der vil hjælpe, er pænt frustreret.... smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sarcoider - HJÆLP :'(
  • #1   9. aug 2010 det kommer an på hvilken type sarcoider det er... det kan bestemmes via blodprøve... min har også sarcoider, men en type der ikke føres videre, og heldigvis ikke en str. eller placering der generer...

  • #2   9. aug 2010 Mh! det lyder godt nok surt.. smiley
    er desværre selv i samme situation!
    min hoppe Tarana har 2, heldigvis ikke så de genere noget, men har brugt den creme som du snakker om, og nu har hun bare 2 store sår, de vil slet ikke heale, og hun har haft sår nu i snart et halvt år smiley
    har ikke prøvet at få brændt dem..


  • #4   9. aug 2010 Min havde dem også mellem forbenene 3 lede sataner :0( Men en vinter faldt de af og er aldrig kommet igen.

    Jeg kom dog, før de forsvandt, i kontakt med Højelse Dyreklinik på Sjælland, som med succes har brugt en vaccine som er næsten den samme man bruger mod kobber til mennesker.

    Vaccinen hedder en BCG vaccine og kan fåes på Serum Instituttet.

    Min dyrlæge og jeg havde aftalt at han skulle få sådan en vaccine hjem og så skulle vi prøve den, men det blev så ikke aktuelt alligevel.

    Prøv at snak med din dyrlæge og få ham til at kontakte Højelse Dyreklinik eller prøv at kontakt dem selv.

    :0)


  • #5   9. aug 2010 tusind tak alle sammen.

    Karina : vil jeg helt sikkert prøve... Vil gøre alt for den hest


  • #6   9. aug 2010 Ja, man er helt hjælpeløs når de har sådan noget skidt :0(


  • #7   9. aug 2010 Hvis min hest fik dem, så ville jeg snakke med dylægen inde fra hippolyt, og følge hendes råd omkring foder, der er nogle forskellige kure hesten også skal have.
    Så ville jeg ellers smøre dem med aloe propolis


  • #8   9. aug 2010 Mon det ligger meget til røde heste? Min er også rød og red engang en frederiksborger (rød) som også havde dem.

  • #9   9. aug 2010 aner jeg ikke.


  • #10   9. aug 2010 De der hippolyt foderkure prøvede jeg også desværre uden resultat overhovedet... bare en masse penge ud af vinduet... men man prøver jo alt.

  • #11   9. aug 2010 Min venindes dejlige Dv hingst har også haft det,men det hjalp heldigvis hun smurte med det der creme,som er pænt dyrt,og ret svært at få fat i,men det har også en del at gøre med foderet,har snakket en del med en dyrlæge om det,og det er ikke bare at smøre det,foderet er også vigtigt at få set på,da det er en virus,som deres imunforsvar burde nedkæmpe,men nogle heste er så uheldige,at deres imunforsvar ikke kan klare det selv,så det rigtige foder,vil også hjælpe hestens imunforsvar med at komme ind i kampen igen

  • #12   9. aug 2010 OX forever.... det må jeg da lige have undersøgt, synes bare det er frustrende, at min dyrelæge ikke har fortalt mig alle disse ting og allerede "truer" med aflivning osv....

  • #13   9. aug 2010 Med hensyn til den vaccine jeg snakker om så tror jeg ikke den er ret kendt her ovre i det jydske.

    Min dyrlæge, som er frdem fra Løkken, havde aldrig hørt om den, men han synes nu vi skulle prøve det :0)


  • #14   12. aug 2010 Kijofreg - tør hvor andre tier! Ja det er det creme... Står i præcis samme situation, men har idag købt insektdækken, som dækken op af halsen og undermaven, så fluerne ikke går i det, så håber og beder til det bedste og til det heler op....

  • #15   8. jan 2011 Prøv at minimere stress og fjern sukker og stivelse...

    læs evt (link fjernet)


Kommentér på:
Sarcoider - HJÆLP :'(

Annonce