{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.741 visninger | Oprettet:

Hest med på højskole? {{forumTopicSubject}}

Da jeg muligvis skal på højskole, (og selvf. gerne vil have hesten med), vil jeg gerne høre om der er nogen som kender nogen gode højskoler, hvor man kan få hesten med? og hvor det ikke er alt for dyrt - at medbringe hesten.

Vil også gerne høre om der er nogen, som har været på Højskole, og hvordan det har været osv.

Kender godt Uldum højskole. Det må ikke ligge på sjælland

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hest med på højskole?
  • #1   19. aug 2010 jeg har været på højskole, og det har nok været den bedste tid i mit liv. Det var dog noget af et kultur chok for mig, jeg kom fra grimt sprog, fyraftensøl,osv og kom på en indremissionsk højskole, og her var det morgen andagt,bordbøn,kirke gang (sjældne gange) aften andagt (for det meste frivilligt), fyraftns øllet blev byttet ud med the og alt var bare kanon.

jeg havde min hest med, desværre blev den syg og måtte aflives på skolen.

jeg husker det ikke for værende dyrt at have hest med, ikke dyrer end jeg dengang gav i opstaldning.

det kan varmt anbfaes at tage afsted og det er bare fedt hvis du kan have din hest med

• #2   19. aug 2010 Det lyder godt med nogen gode erfaringer smiley

Er det nemt at få det til at gå op - altså jeg mener både med hesten og med det man nu ellers laver på sådan en højskole?

Kan man ikke nemt komme til at bruge al sin tid i stalden og med hesten?

• #3   19. aug 2010 Den eneste jeg lige kender er Aalborg sportshøjskole - kender dog ikke noget til pris eller lign, prøv at google det smiley

• #4   19. aug 2010 rigtig mange højskoler, og i hvertfald den jeg var på, der var der undervisning fra kl ca 8 til 14.30, her efter var der fri til alt muigt andet. vi var ikke så mange der havde hest med så nej vi brugte ikke al tiden i stalden.

mange steder er dr ogå tvungen sociale ting om eftermiddagen. det kan sagtens hænge sammen.

vi kunne vælge fag som
    kor
    ene sang
    musik
    klaver
    drama
    guitar
    håndarbejde
    vævning
    keramik
    foto
    dansk
    engelsk
    matematik
    bibelstudie
    religion
    ridning
    diverse sport (badminton,håndbold,fodbold,volley, osv)
    natur oplevelser
    tegning og maling
    madlavning
    og sikkert flere ting

vi havde dage hvor vi skulle hjælpe til i køkkenet, hver dag havde vi rengøring af skolen (delt i grupper)
    ca en gang hver anden uge tror jeg havde vi hjemme dag, her var det de forskellige grupper der bestemte hvad der skulle foregå, og det var også disse dage hvor aften andagt var obligatorisk.

en typisk dag var op og spise morgen mad (masser af mad og stor variation), morgen samling, med morgen sang, beskeder, morgen bøn osv. rengøring, og så undervisning 2x 45 min med ryg pause, så var der formiddags kaffe/the, underevisning igen. frokost varm mad og bordbøn/sang. pause. undervisning. eftermmiddags pause og nogle gange undervisning igen. fri om eftermiddagen, aftens mad kl 18, kold bord, med lidt lune retter, stor variation igen af maden igen. fri til hygge sport oma. aften kaffe kl 21 ofte med kage, efter fulgt af aften andagt (for dt meste frivilligt) der skulle være ro på gangene kl hmm 22 eller var det 23 det husker jeg ikke.

vi boede 2 på hvert værelse (nogle kun en) gangene var blandet mand/kvinde, men kun ægte par måtte bo sammen som mand og kvinde.

vi var på studietur til norge om efteråret og til færøerne om foråret.
    vi var på turne, med skuespil, sang og musik.

jeg husker lærene som søde mennesker og meget engageret.

det var en fantastisk tid og jeg ville ønske jeg kunne komme af sted igen

• #5   20. aug 2010 Rikke Blume N: Det lyder som en rigtig fed oplevelse du har haft smiley

Lovise: Tak, det vil jeg prøve smiley

Kommentér på:
Hest med på højskole?

Annonce