1.741 visninger
|
Oprettet:
Hest med på højskole? {{forumTopicSubject}}
Da jeg muligvis skal på højskole, (og selvf. gerne vil have hesten med), vil jeg gerne høre om der er nogen som kender nogen gode højskoler, hvor man kan få hesten med? og hvor det ikke er alt for dyrt - at medbringe hesten.
Vil også gerne høre om der er nogen, som har været på Højskole, og hvordan det har været osv.
Kender godt Uldum højskole. Det må ikke ligge på sjælland
aug 2008
Følger: 54 Følgere: 64 Heste: 6 Emner: 124 Svar: 9.496
jeg havde min hest med, desværre blev den syg og måtte aflives på skolen.
jeg husker det ikke for værende dyrt at have hest med, ikke dyrer end jeg dengang gav i opstaldning.
det kan varmt anbfaes at tage afsted og det er bare fedt hvis du kan have din hest med
okt 2009
Følger: 99 Følgere: 52 Heste: 12 Emner: 39 Svar: 103
Er det nemt at få det til at gå op - altså jeg mener både med hesten og med det man nu ellers laver på sådan en højskole?
Kan man ikke nemt komme til at bruge al sin tid i stalden og med hesten?
sep 2005
Følger: 85 Følgere: 85 Heste: 9 Emner: 323 Svar: 3.451
aug 2008
Følger: 54 Følgere: 64 Heste: 6 Emner: 124 Svar: 9.496
mange steder er dr ogå tvungen sociale ting om eftermiddagen. det kan sagtens hænge sammen.
vi kunne vælge fag som
kor
ene sang
musik
klaver
drama
guitar
håndarbejde
vævning
keramik
foto
dansk
engelsk
matematik
bibelstudie
religion
ridning
diverse sport (badminton,håndbold,fodbold,volley, osv)
natur oplevelser
tegning og maling
madlavning
og sikkert flere ting
vi havde dage hvor vi skulle hjælpe til i køkkenet, hver dag havde vi rengøring af skolen (delt i grupper)
ca en gang hver anden uge tror jeg havde vi hjemme dag, her var det de forskellige grupper der bestemte hvad der skulle foregå, og det var også disse dage hvor aften andagt var obligatorisk.
en typisk dag var op og spise morgen mad (masser af mad og stor variation), morgen samling, med morgen sang, beskeder, morgen bøn osv. rengøring, og så undervisning 2x 45 min med ryg pause, så var der formiddags kaffe/the, underevisning igen. frokost varm mad og bordbøn/sang. pause. undervisning. eftermmiddags pause og nogle gange undervisning igen. fri om eftermiddagen, aftens mad kl 18, kold bord, med lidt lune retter, stor variation igen af maden igen. fri til hygge sport oma. aften kaffe kl 21 ofte med kage, efter fulgt af aften andagt (for dt meste frivilligt) der skulle være ro på gangene kl hmm 22 eller var det 23 det husker jeg ikke.
vi boede 2 på hvert værelse (nogle kun en) gangene var blandet mand/kvinde, men kun ægte par måtte bo sammen som mand og kvinde.
vi var på studietur til norge om efteråret og til færøerne om foråret.
vi var på turne, med skuespil, sang og musik.
jeg husker lærene som søde mennesker og meget engageret.
det var en fantastisk tid og jeg ville ønske jeg kunne komme af sted igen
okt 2009
Følger: 99 Følgere: 52 Heste: 12 Emner: 39 Svar: 103
Lovise: Tak, det vil jeg prøve
Hest med på højskole?