{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.998 visninger | Oprettet:

hvorfor går din hest med dækken? {{forumTopicSubject}}

jeg formulerede mig forkert før..

hvorfor går din hest med dækken? er det for at ride? eller bare fordi det er synd uden? fordi den ikke lægger pels nok?

jeg synes der er alt for mange som lægger dækner på plage og heste som alligevel ikke bliver brugt - hvad er pointen?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvorfor går din hest med dækken?
  • #1   24. aug 2010 Jeg ligger dækken på fordi jeg rider emget, og derfor kommer hesten til at svede rigtig meget hvis den har en enorm vinterpels, og derfor kan hesten blive syg :b

Synes ikke at man allerede skal give dækken på til plage eller heste der ikke bliver brugt så meget ;o)

• #2   24. aug 2010 Bronco skal gå med det her om vinteren da jeg simpelhen ikke gider komme ud til en mudderet/våd osv hest hvor man så kan strigle i flere timer og alligevel ikke komme ud og ride (;

• #4   24. aug 2010 den for dækken på fordi den blir klippet pga ridning smiley

• #5   24. aug 2010 Min ene hoppe går ned vinterdækken nu. Hun bliver direkte halt af at gå uden. Hun bliver pt ikke reddet

• #6   24. aug 2010 Jeg giver min dækken på pgr af ridning, og fordi jeg klipper ham om vinteren.
    Men jeg syntes det er latterlig at give et plag eller hest der ikke er i ridning dækken på, med mindre den ikke kan holde varmen selv.

• #7   24. aug 2010 Jeg giver ikke mine dækner på, de bliver også brugt til ridning smiley

• #8   24. aug 2010 Jeg giver min dækken på for at han ikke sætter vinterpels, så han ikke sveder så meget under ridningen - ville vildt gerne have han gik uden, ved bare ikke om det går - havde ham ikke i vinters :O)

• #9   24. aug 2010 Den ene går med det fordi den har tendens til at tabe sig meget og så skal den ikke bruge energien på at sætte pels og holde sig varm, men at holde sul på kroppen.. Den anden går med det fordi at den har meget kort pels..=)

• #10   24. aug 2010 Det gør han heller ikke

• #11   24. aug 2010 pga. ridningen... Det går bare ikke med en våd hest, hver dag, når man skal ud at ride + han skal klippes når den tid kommer, også bliver han jo nødt til at have jakke på.. Hvis han ikke blev redet, eller jeg havde en ung hest, skulle den selvfølgelig ikke gå med dækken på smiley

• #12   24. aug 2010 Min bliver klippet pga. ridning, og derfor skal hun gå med dækken :o)

• #13   24. aug 2010 Putter dækken på No Name og klipper hende pga. ridningen, og Sniff der bliver hun kun klippet hvis hun skal til kåring smiley

• #14   24. aug 2010 tja min hoppe gik med dækken fordi jeg var pylret (var 15 år) og så blev det vidst bare en vane + at hun aldrig har lagt meget pels-

NU er det slut- vi prøver i år uden dækken også med min vallak som bliver redet, jeg syntes simpelthen ikke at jeg kan være bekendt at sætte mine behov over deres- Og de HADER at have dækkener på. det første de gør er at klø sig når de får dem af.

derfor så må jeg altså bare undvære ridningen nogle dage og bruge længere tid på tørring og strigling end før-
    deres pels har helt sikkert også bedre af at følge naturens rytmer og ikke mine.

• #15   24. aug 2010 Hos os går kun 3 ud af 20 heste med dækken, og det gør det fordi, de bliver klippet, da de rides meget... Vores plage og avlshopper kunne vi aldrig finde på, at lægge dækken på...

• #16   24. aug 2010 Min pony får dækken på da hun ellers får ondt i ryggen hvis hun går ude og bliver våd, ligemeget hvor meget vinterpels hun har, og min mors får på fordi hun har så kort pels og nu skal hun også bruge energi på at holde på et foster i stedet for:)

• #17   24. aug 2010 min går med dækken fordi han er en gammel herre på 20 år og han kommer nemt til at fryse.

• CB B
    CB B Tilmeldt:
    sep 2009

Følger: 1 Emner: 12 Svar: 82
    #18   24. aug 2010 Jeg havde en person ude som kan telepatere med dyr.
    jeg troede ikke en dyt på det, men efter personen også igennem et billede kunne telepaere med min hest, og foræller mig allt muligt om min hest, som kun mine nærmeste ved noget om, og så selvfølgelig min hest.. ja så tror jeg fuldt ud på det.

Nå men personen fortalte mig også om at min hest var MEGET sensetiv omkring varme/kulde. Derfor skulle jeg sørge for at holde min hest varm og kold på de rigtige tidspunker. Min hest er en ''fremavlet'' varmblod, der derfor ikke sætter islænder pels.

Men jeg er rigtig glad for at høre disse ting fra hesten, at den faktisk ØNSKER dækken på i situationer...

Mvh. CBB

• #19   24. aug 2010 mine har dækner på når det regner,da de ikke kan holde varmen uden,og ønsker ikke at de skal stå med nyreslag lige pludselig,så helst de kunne klare sig uden,men det kan de ikke,så det er der ikke noget at gøre ved

• #20   24. aug 2010 min går med dækken fordi jeg ikke har tid til at gå og vente på at han tøre når jeg skal ride og fordi han er hvid, så han bliver ret hurtig beskridt. men er 100 % enig i at heste ikke skal gå med dækken med mindre der er en god grund.

• #21   24. aug 2010
    Maja går ikke med noget, faktisk så blev hesten nød til sidste år i november/december måned at klippe hendes fordi hun stod og svedte på folden da hun havde sat for meget pels i forhold til vejret..

Samme med shetlænderen...

Damen er iøvrigt 29år og har ingen problemer med at holde varmen - hvilket nok skyldes at hun er fjordhest af gammel type.
    Avlen idag er virkelig blevet dårlig og fokusere overhovedet ikke på at hestene skal kunne holde varmen eller gå uden at komme til skade.

• #22   24. aug 2010 Alle mine heste der skal ride går med dækken, pga. de sveder så pokkers meget med den lange pels.

Jeg prøvede sidste år at lade athene gå uden dækken, men hun blev syg på trods af hun hverken var svedt eller noget, når hun kom ud, det var om morgen når hun kom ud hun blev syg fordi hun blev simpelthen for kold.
    Tror simpelthen det var fordi det var forvirrende for hesten at skulle omstille sig for at ride og blive svedt til at skulle stå på fold uden noget, tror ikke hun fik sat den ordenlige pels af den oversag.
    Så siden det har jeg bestemt mig for mine heste skal have dækken på når de er i ridning.

Leda har gået uden hele sidste vinter for første gang siden hun var 3, på trods af det var den koldeste og længeste vinter længe tog hun ingen skade, frøs hverken eller noget.

• #23   24. aug 2010 mine blev klippet sidste år pga lus og fik derfor dækken på, i år har jeg ikke hest til vinter da min hest skal aflives og ponyen foræres væk smiley

• #24   24. aug 2010 fordi den bliver klippet smiley

Kommentér på:
hvorfor går din hest med dækken?

Annonce