Er i 7 sind, Køb af hest eller?? {{forumTopicSubject}}
Jeg er en pige
på 31 år, som efter en lang pause fra ridningen er blevet bidt af en gal hest igen..
Jeg savnede de fløjsbløde muler, lugten, stald milijøet og selvfølig, at ride på livets landevej.. jeg søgte en part og har fået det på en dejlig DV hoppe på 22 år.. Hun er super frisk og energisk, men er ingen mulenusser ØV. He he.
Jeg ved jo dog godt, at hun jo ikke kan blive ved i al evighed, at drøne rundt med mig..
Så jeg overvejder, at få egen hest igen.. Har haft flere heste tidligere..
Jeg ville dog gerne vide hvad udgifterne nu løber op på, det er jo trods alt nogle år tilbage jeg havde selv.
Den stald jeg evt. gerne vil have denne hest opstaldet koster 1500 for fuldpension.
Så hvis nogen kunne skrive sådan budget agtigt.??
Udover det er jeg overhovedet ingen konkurrence rytter, har tidligere sprunget lidt og redet western.
Og egentlig kunne jeg godt tænke mig en stor Fjordhest/haflinger, en hygge hest til tur ridning... Jeg tænkte også om man måske skulle "leje/låne ponyen/hesten i 1 års tid.. Nogle der har erfaring med dette?? Og isåfald hvad koster dette er det ikke også bare alle udgifter??.. Hjælp en gammel ridepige ind i de nye tider
mar 2005
Følger: 16 Følgere: 27 Heste: 5 Emner: 119 Svar: 8.407
jeg giver for en slags fuldpersion til den lille lide over 400 kr, og det er med det hele undtagen dyrlæge og evt. smed (manden på stedet kan selv ordne det mest nødvendige på hovene, hvis det bliver slemt så komemr der smed) Hun er "parkeret" der indtil jeg kan bruge hende, og jeg besøger hende når jeg finder tiden
Den store giver jeg 700 kr for en pony boks, det er dog selvpas, så der skal der halm (kan dog købes af stedet til 200 kr), foder (Jeg kender en rar bondemand der kan give mig 20-25 kg for 20 kr) og så selvfølgelig smed og dyrlæge
Jeg syntes selv jeg har det ret billigt
Min veninde har en 1'er pony der er en fjordhest/new forrest blanding (fjordheste delen er med stamtavle) med henblik på køb.. Han bliver lige nu kun brugt til turridning, men er både tilredet og tilkørt
feb 2008
Følger: 27 Følgere: 31 Heste: 4 Emner: 260 Svar: 2.358
apr 2008
Følger: 589 Følgere: 707 Heste: 2 Emner: 315 Svar: 2.955
apr 2010
Følger: 27 Følgere: 27 Heste: 2 Emner: 164 Svar: 468
feb 2008
Følger: 27 Følgere: 31 Heste: 4 Emner: 260 Svar: 2.358
apr 2010
Følger: 27 Følgere: 27 Heste: 2 Emner: 164 Svar: 468
sep 2007
Følger: 33 Følgere: 49 Heste: 2 Emner: 290 Svar: 3.667
jeg har haflinger
hun får smed hver 6/ 7. uge (hun slider skævt, men kan godt gå længere - det vil jeg dog gøre)
foder får hun en håndfuld lucerne 2x dagligt
og giver 150kr for en bigballe hø
opstaldningen er 650kr og så er der forsikring, tandraspning 2x om året (2000kr), vaccine osv.
mar 2005
Følger: 16 Følgere: 27 Heste: 5 Emner: 119 Svar: 8.407
Er i 7 sind, Køb af hest eller??