831 visninger
|
Oprettet:
Hm, hingst - problem? .. {{forumTopicSubject}}
God aften allesammen ..
Jeg sidder og er ved at være godt overtræt, og sidder og kigger div. opstaldnings steder igennem i kbh og omegen.
- og der er bare INGEN steder de tager hingste ind?
Hvorfor er det lige?
Jeg har *7-9-13* aldrig oplevet problemer med hingste i stalde hvor jeg har været? ..
Er det fordi mange tror at en hingst bare er et problem?
eller
dec 2006
Følger: 22 Følgere: 30 Heste: 2 Emner: 196 Svar: 1.501
jul 2006
Følger: 48 Følgere: 70 Heste: 2 Emner: 433 Svar: 3.576
Det er bare ærgeligt for dem, der har en super hingst. Jeg går med idéen om at lade mit hingsteføl forblive hingst og eventuelt lave et par føl alt efter hvordan han udvikler sig særligt i hovedet MEN jeg ved også bare at det vil være svært at finde opstaldning..
nov 2007
Følger: 7 Følgere: 33 Heste: 6 Emner: 114 Svar: 7.130
Og så er det ikke alle hingste der kan gå sammen med andre, ganske enkelt fordi mange af dem er vokset op alene og uden kontakt til andre end de hopper de skal bedække (sørgeligt men sandt).
Dertil kommer så at nogen hopper er konstant hestegale hvis de står i stald med hingste. Jeg har haft sådan en, og det er virkelig ulideligt.
Så hende ville jeg flytte omgående, hvis der var kommet hingst i stalden der hvor jeg havde hende stående.
Det var stensikkert at senest 2 dage efter at en hingst var kommet i stalden, så var hun hestegal.
Normalt mærkede man dårligt hendes brunster, men var der en hingst i stalden, ja så var hun ulidelig at omgåes.
sep 2006
Følger: 50 Følgere: 47 Heste: 2 Emner: 110 Svar: 261
Det er intersant at se de forskellige synspunkter ..
Nu har jeg altså st det navn : Stutteri Kroglund mange gange har de en hjemmeside?
okt 2006
Følger: 13 Følgere: 12 Emner: 8 Svar: 21
Men man skal jo huske at der er forskel på hingsteplage, og voksne avlshingste. En hingsteplag vil oftest kunne fungere fint sammen med andre vallakker eller unge hingste. Hvorimod en avlshingst som regel (efter min erfaring) vil kræve enefold.
Men det har jo i bund og grund at gøre med, om stedet har mulighed for at lade hingsten, eller hingsteplagen, stå i en lukket boks, uden hopper direkte op af, og om de har de foldfaciliteter det kræves
Hm, hingst - problem? ..