{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.729 visninger | Oprettet:

Regler for salg af heste!!!!!!!! {{forumTopicSubject}}

Hejsa Synes det er vildt svært at sælge heste i dag, da man sådan skal passe på som sælger, da køber har 2 års reklamations ret. Men vil gerne vide om der er nogen herinde som kender reglerne 100 % og ved hvordan man kan sælge sin hest uden at være bekymret for at man for sin hest i nakken igen og en kæmpe gæld med sig :O( Håber der er nogen der kan hjælpe....

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Regler for salg af heste!!!!!!!!
  • #1   29. aug 2010 kontrakt

• #2   29. aug 2010 kontrakt.....

• #3   29. aug 2010 Særg for som sælger, at dyret er handelsundersøgt med bøjeprøve, røntgen osv, at det er prøveredet og beset af køber flere gange og oplys ALT, hvad du ved om dyret. Så kan du ikke gøre mere....

Blir der alligevel noget, så er det jo op til køber at bevise, at det var tilstede på køstidspunktet.

• #4   29. aug 2010 en kontrakt er ikke altid nok, medmindre der står at sælger ikke tager hesten tilbage hvis evt skader dukker op. som så kan være røngen billeder der viser der er en forandring.
    Så man skal virkelig tænke meget nøje oveer hvad man skriver i en kontrakt.

• #5   29. aug 2010 Hej Tusind tak for de mange svar :O) Men ved stadig ikke helt hvad jeg skal stille op. "For kender nogen som kender nogen som har solgt en hest for mener det var 8000 kr og hesten stod som iorden og lige før der var gået 2 år, kom hesten retur, fordi køber havde fundet ud af at hesten havde eksem og det kunne de åbenbart finde frem til at det måtte den også have haft da de købte dem, så sælger endte med at måtte betale køber 180.000 kr tilbage for svig og smerte, opstaldning og alt hvad de nu havde haft af udgifter. " Surt surt siger jeg bare :O( så hvad sjovt er der lige at sælge heste, hvis det kan ende med at man går fra hus og hjem..fordi man får sådan en smaaket i hovdet :O(

Angelina..
    Mener du at en kontrakt fra hestenettet er godt nok??

• #6   29. aug 2010 Jeg har flere gange fået at vide af advokater, at kontrakten fra heste-nettet ikke er særlig god, og at man i stedet bør anvende den fra Muff og Partnere.

Her er et link til kontrakten og andre gode artikler..

(link fjernet)

Det er svært at sælge hest, men hvis man sørger for at oplyse om alt, at have en god kontrakt, og at køber bestiller og laver en handelsundersøgelse, skulle jeg mene, at man er godt på vej.

http://www.heste-nettet.dk/info/saadan-sikrer-du-dig-bedst-muligt-som-saelger

• #7   29. aug 2010 Hvis man oplyser alt og forlanger et gennemtjek (også røntgen), kan man ikke gøre mere. Sælger kan oftest kun stilles til ansvar, hvis de har fortiet noget.

• #8   30. aug 2010 du kan jo bare sælge hesten som beset, og selvfølgelig tilbyde køber at de må prøve den flere gange, få den tjecket hos dyrlæge osv...

og blir der derefter noget, ja så har de haft muligheden for at undersøge den smiley

den historie du nævner med 8000 der blir til 180,000 lyder pænt meget som ammestuesnak...

køber skal lade egen dyrlæge sige god for hesten inden køb, eller selv fravælge denne undersøgelse.

• #9   30. aug 2010 Beklager meget men desværre ingen ammestuesnak, det er 100 % sandt
    Desværre.
    Sælges som beset gælder desværre ikke i retten mere :O(

• #10   30. aug 2010 Kan godt være, det er jo også derfor jeg spørger, synes det er så svært med hvem der har ret og hvem man kan stole på :O(
    Ved bare at det er sandt, da det er min vens gode veninde, som har stået med problemet og en kæmpe gæld :O(

• #11   30. aug 2010 Tusind tak :O) jeg kigger lige på det.

• #12   30. aug 2010 reklamationsret betyder bare man har ret til at klage over varen.. Ikke andet.. sælger SKAL ikke tage retur, men kan for at pleje sit rygte vælge at gøre det, elelr give dekort, dvs give lidt af pengene tilbage

• #13   30. aug 2010 Er der slet ingen som har læst alle de artikler rundt omkring, med konsekvensen af salg af heste. Det er ikke bare sådan at sælge i dag, man er skydeskive de næste 2 år man har solgt :O(....

• #14   30. aug 2010 Du kan ikke sælge hesten som beset. Men få som minimum lavet en sælger undersøgelse af din dyrlæge. Du skal som sælger bevise ½ år efter handlen at hesten ikke har fejlet noget. F.eks forfangenhed før mm. Efter det ½ år skal køber bevise at det kan føres tilbage til før købet!!
    Oplyst af min dyrlæge da jeg er blevet beskyldt for snyd og svindel i en hestehandel på en pony til 10000!!!
    Der er altså også købere som prøver med alt muligt for at presse prisen. lige nu mangler jeg de sidste penge for udstyr.
    Og jeg ville bare gerne sælge en super sød og dejlig 3èr pony til en pige som skulle videre!!

Om der så skal laves en handelsundersøgelse afhænger helt af hestens pris. alt under 20000 ville jeg ikke lave den på men over ville jeg!!
    Pas på uanset hvad du gør!!

• #15   3. okt 2010 hej. jeg har lige solgt min hest til en kvinde, og jeg har solgt min hoppe for 8000kr!! fordi hun har noget i begge bagben jeg ikke viste hvad var fordi min dyrlæge ikk kunne vuder det 100% så solgt hende med en fejl. hun var rengående da jeg solgt hende, men dagen efter hun var kommet hjem til køberen er hun halt. jeg ved ikke hvad grunden kan være, det kan jo være fordi hun er blevet sparket af en af de andre heste, eller træde forkert...
    men nu vil hun ha 3500 tilbage så hun har råd til dyrlægen fordi de har fundet ud af hun har overben!
    (Kan hun godt det? jeg har jo sagt hun har noget i bagbene, men hun ikke har været halt i over 1 år... vi har skrevet kontrakt om der ikke er fortrydelses ret!)

• #16   3. okt 2010 PRøv at læs det nyeste magasin hest. Der er en masse om hestesalg. Uanset hvordan du gør som sælger, kan køber komme efter dig og få alt betalt, også udgifter på foder, opstaldning og hvad der ellers er brugt på hesten frem til sagen er afsluttet!!

• #17   1. dec 2010 Diana G.
    Jeg læste på hestenettet et indlæg fra en advokat, som netop advarer og rådgiver i forbindelse med salg af heste.
    Du har ret.
    Hvor det førhen var købers pligt at på vise at hesten var syg på handelstidspunktet er det nu sælger. Dvs. at hvis du sælger din hest og at køber efter noget tid siger at hesten har sommereksem/skade i benet el. lign., så er det dig, som skal påvise at hesten ikke var syg på salgstidspunktet! Derfor er det egentlig sælger der skal sørge for at sikre sig med diverse undersøgelser af hesten inden salg....førhen var det køber(fordi det var køber der skulle sikre sig), men nu er det altså omvendt. Så hvis du vil sikre dig, ikke at få hesten smidt tilbage i hovedet igen, så er det med at få den tjekket godt og grundigt. Hvis du er heldig kan du forhandle med køber om at være med til at tjekke den, men egentligt er det for DIN EGEN skyld. Det er den enste måde, at du kan sikre dig....nogle folk er griske og vil udnytte sådanne nye lovgivninger og du sxkal bare sikre dig selv bedst muligt smiley

Håber du kunne bruge det til noget smiley

• #18   3. dec 2010 takker, hun fik de 3500 og nu har hun selv skrevet hun ikke kan komme tilbage og sige noget . det skønt smiley

Kommentér på:
Regler for salg af heste!!!!!!!!

Annonce