{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nyt udstyr salg
  • #1   18. dec 2018 Der er ingen faste regler. Man kan prissætte det som man ønsker, det bare om der er købere til det.
    er det helt nyt dit dækken, aldrig brugt og stadig med garanti?


  • #2   19. dec 2018 Hvis det kunne byttes og man kunne få pengene tilbage, så havde du jo allerede selv gjort det.
    Så, allerede der taber det ift butikspris.

    Selv hvis du sælger noget nyt, kan du næppe hjælpe køber med fx at reparere en defekt syning eller lignende.
    Så igen, mere værditab fordi der er nogle rettigheder som ikke kan fungere, hvis man køber af en privat.

    Du skal nok pga ovenstående trække mindst 25% af prisen, selv hvis det aldrig har rørt en hest.
    Hvis der ikke er synlige tegn på at det nogensinde har været brugt, skal du nok reelt forvente at skære 30-50% af købspris for at få det solgt.
    Mere hvis det fremstår let brugt.


  • #3   19. dec 2018 Jeg havde en ny hjelm med garanti der galte, havde brugt hjelmen to gange. Jeg træk momsen fra - 20%. Vupti og den blev solgt.
    Er dit dit dækken brugt et par gange, så træk 2-300kr fra og se hvad der sker..
    Men igen det kommer an på hvor meget det er brugt og vasket


  • #5   19. dec 2018 Mange tak for Jeres svar, kan se at der er lidt forskellige synspunkter omkring det. Det er som sagt tale om et helt nyt dækken med mærke på og det hele, så helt nyt smiley
    Ud fra jeres svar, tænker jeg at prissætte det til 1650 kr. Lyder det ikke ganske fornuftigt? smiley


  • #7   19. dec 2018 Fordi jeg har mistet bonnen, og nu har det haft liggende noget tid, da jeg troede at jeg ville få det brugt smiley

  • #8   19. dec 2018 Jeg har det også lidt sådan, at jeg aldrig giver mere end 50% for en brugt vare.

    HUSK det du IKKE har som køber af brugt udstyr er garantien! Fordi man ofte ikke får bonen med eller evt. bor langt fra det sted, varen kan indleveres, hvis den går i stykker pga. en fejl. Især ved dyrere ting som sadler tæller denne ENORMT for mig. Derfor er brugt udstyr billigere, fordi det købes som det er og uden mulighed for at brokke sig, hvis skidtet går i stykker efter en vask efter forskrifterne eller har en fejl fra fabrikkens side.

    Der er også en større risiko ved at handle brugt - kommer varen? Er den i den stand, man har aftalt? Dette er selvfølgelig hovedsageligt i forbindelse med køb over nettet, hvor du sender til køber... men denne forhøjede risiko taler også for en lavere pris, synes jeg smiley

    Derudover tænker jeg tit selv, at for 20% rabat kan jeg lige så godt vente, til butikkerne selv sætter det på tilbud. De fleste butikker får jævnligt 20% på deres vare, og så får man varen fra helt ny - og selv hvis jeg skulle betale lidt ekstra, så er det bare meget nemmere at købe for ny, og så er den prisforskel ikke nok til, at jeg gider have besværet med at købe brugt smiley Både gymnastik og ridesport samt Riders Deluxe har tit op til 20% på deres Catago Fir tech... og Riders Deluxe kører generelt tilbud på det for tiden smiley

    Men held og lykke med salget smiley


  • #10   20. dec 2018 Er varen som ny men ikke mulig at bytte googler jeg indtil jeg finder den mindste pris på varen - herefter sætter jeg en fornuftig pris og ser om det bliver solgt

    Er varen let brugt (som de fleste ting er jeg sælger) tager jeg nyprisen og dividere med 2 - altså hvis varen kostede 500 kr, så bliver det 250kr - men hvis varen er af næsten ny stand sætter jeg det oftest til 300kr og giver så gerne afslag ved bud smiley


  • #11   20. dec 2018 Jeg synes også, det har meget med udbud og efterspørgsel på brugte varer at gøre. Nogle varer er meget populære og svære at finde brugt. Til eksempel synes jeg, at det er super svært at finde en lammeskindssadel brugt, som der ikke koster tæt på hvad en ny koster. Fx endte jeg med at købe en ny til 2750 kr. (pga rabat) for en der normalt koster ca. 3200. Inden jeg købte holdte jeg øje med brugtmarkedet, og der lå de ofte på 2300-2700 og blev solgt så snart de kom til salg.
    Når jeg sælger brugt, så ser jeg på hvad folk generelt tager for samme vare og på hvor mange der er til salg. Det er ofte en god ide at sætte den en smule højere end ens smertegrænse og så kunne forhandle, med mindre man bare vil have et hurtigt salg.


  • #12   20. dec 2018 Sæt en pris - hvis ingen bider på er det enten prisen, billederne eller standen på varen.

Kommentér på:
Nyt udstyr salg

Annonce