{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  LØSDRIFT - hjælp
  • #1   8. sep 2010 helt bestemt, jeg ville ikke være bange for at sætte hende i løsdrift :o)

  • #2   8. sep 2010 afgjort sundest smiley .. så smid du bare hende ud ;D

  • #3   8. sep 2010 Vores friesere, har boet i læsskur hele denne hårde vinter vi havde sidste år / i år.. smiley
    Og det var helt klart det bedste.. Vores heste går ude hele døgnet rundt - hele året.. Vi tager dem kun ind, hvis det er virkelig for groft voldsomt vejr.. smiley

    Men jou det er helt klart det súndeste for hestene.. smiley Så efter min mening, sys jeg det er noget du helt klart skal prøve..


  • #4   8. sep 2010 Kan man stadig bare tage hende ud og træne osv? - Jeg tænkte på et godt tykt dækken med hals evt, så kan hun holde varmen jo ? 0)

  • #5   8. sep 2010 Jo, jeg ville også mene at du sagtens kan smide hende der ud !! smiley
    - det bedste ved løsdrift er, at de bliver meget mere hårdført og deres immunforsvar bliver meget bedre smiley

    Vores løsdrift er bygget sårn så vi kan lukke for - så det bliver en stald, for som Mia M siger, så synes jeg også de skal ind hvis det bliver rigti møgvejr smiley


  • #6   8. sep 2010 Vi tager stadig hestene ud og træne imens.. Det sker der ikke noget med.. smiley

    Vores går uden dækner, og kan sagtens holde varmen.. Men de er også temmelig mange som de kan putte sig sammen.. Vores løsdrift er en 10 kant, og kun 2 af siderne er åbne. Så der er RIGTIG meget læ.. Så umiddelbart kan vores godt gå uden dækken.. smiley
    Men hvis hun aldrig har prøvet det før, og du er mest tryg ved at hun har dækken på.. Så kan du godt give hende det på.. smiley


  • #7   8. sep 2010
    Hesten behøves jo heller ikke dækken for at holde varmen hvis den sætter pels smiley
    Hvis du lægger dækken på, så skal du også huske at du ikke skal lægge dækken på en svedt hest/våd hest også sætte den ud.
    Derimod så syntes jeg selv det er lettere at skridte godt af, tørre den over med håndklæde og lade den stå en halv times tid m. fleecetæppe.

    Du kan evt. også klippe så den ikke behøves dækken - klarede Maja sig med hele vinteren, hun gik dog ikke ude 24/7 - men var ude de hidisge dage m. vinter og hun kom på fold efter at have svedt, men uden at være varm.


  • #8   8. sep 2010 Mener faktisk at det er nu ved denne tid, du skal smide dækkenet - hvis din hest skal nå at sætte vinterpels smiley

Kommentér på:
LØSDRIFT - hjælp

Annonce