{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
930 visninger | Oprettet:

den sidste chance - mine heste. {{forumTopicSubject}}

syntes pt. ikke der er andet end bøvl med mine heste pt. og det er en af de sidste muligheder at spørge jer! her er historien:

- jeg har haft min fjordhest stående på rideskole i de første 5 år jeg havde hende. Vi red 5 - 6 gange om ugen, jeg kunne SAGTENS ride hende alene på banen, men ikke på tur fordi hun ikke kunne gå alene, hellere ikke på marken selvom der gik heste på de andre marker omkring hende. Men der var det ikke et så stort problem, for der var jo heste nok på nær når hun var på sommermark, der var de nemlig kun 2 heste og hvis så den anden tog ud at ride løb min så rundt og rundt selvom hun skummede af sved i 30 grader. fra marts til 1. august ca. har hun så gået ved en veninde, jeg havde ikke rigtig mulighed for at ride hende da hun jo ikke kunne rides ture alene ( jeg blev nødt til at ride et stykke for at komme på bane) så der stod hun for det meste bare på marken sammen med en hoppe og hendes føl. Nu er hun så ENDELIG kommet hjem (vi er flyttet på en gård) hun går sammen med en lille shetlænder og en knapstrubber, det er løsdrift indtil vi får lavet bokse. Nu er det bare sådan at jeg er blevet RIGTIG bange for at ride ture, og i det hele taget omgås dem - alle de dårlige oplevelser. Men det værste er egentlig at ham den bette shetlænder vi har købt render HELE tiden ud, ligemeget om han går med knapstrubberen eller hvad. jeg kan ikke engang tage min ud at strigle uden at han løber igennem hegnet og gør Dixie urolig, hvis jeg longere Dixie stikker Dixie så af med ham når han kommer fisene, kan hellere ikke tage den bette ud at gå en tur eller træne fordi han ikke vil nogen steder hun min ( han begynder at stejle) det er blevet sådan at jeg faktisk ikke har lyst til at tage ud til hestene mere, der er ikke andet end bøvl og det ender altid med at jeg bliver så sur og irretereret på begge heste og gør ting jeg fortryder bagefter, det ender altid med jeg sidder og tuder. Da jeg lige er begyndt på gymnasiet har jeg ikke alverdens tid til hestenen og ville øsnke at det kunne blive et fri rum at tage ud til hestene halvanden time mellem lektierne, men det er det ikke nu. ville ønske at jeg nemt kunne sadle Min Dixie op og ride en tur og så bagefter kunne tage ud at gå en lille tur eller lege med den bette UDEN problemer... HAR VIRKELIG BRUG FOR HJÆLP! holder ikke til det her længere, det kører mig psykisk ned med skyldfølelse. Dixie er det bedste jeg ved og vil helst give den bette den bedste start på livet og et godt hjem. men det bliver helt modsat, for bliver bange for dem i stedet. HVORDAN SKAL JEG GØRE? pleas hjælp, holder ikke til mere - ER ÅBNE FOR ALLE MULIGHEDER.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  den sidste chance - mine heste.
  • #1   19. sep 2010 Du skal da klart have hjælp til at komme ud af den trælse situation. Jeg ville kontakte en HMS (horsemanship) person der kunne komme ud og give dig nogle værktøjer så du lære at blive føre af flokken samt sende dine heste de rette signaler. De mærker selvfølgelig din usikkerhed med det samme og det gør dem usikre, for når du ikke er lederen, hvem skal så være det? Derudover skal du have noget hjælp til at få lært din at hun sagtens kan gå alene på tur, og blive hjemme alene hvis de andre er afsted. Det er bare SÅ vigtigt at ens hest kan det. Jeg har endnu ikke mødt en hest jeg ikke har kunnet lære det, men det kan tage meget lang tid og kræve micro små skridt til at begydne med, og masser af positiv forstærkning, men det skal nok lykkedes. Måske der er nogle herinde der ville kunne hjælpe dig, ellers prøv eventuelt at kontakte en proffesionel, det vil være en rigtig god invistering, ellers kan det jo være du helt opgiver og det ville jo være en forkerte løsning for dig kan jeg tydeligt fornemme.
    Alt det bedste til dig.
    Hilsen Mette


  • #2   19. sep 2010 Tusind tak Mette! kender du nogen du kan anbefale? det skal helst ikke være alt for dyrt da vi ikke har det vilde at gøre med efter vi lige har købt gård nemlig :(.

  • #3   19. sep 2010 Du kunne prøve at kontakte Tabita Cramers ( www.motiverdinhest.dk) hun underviser mig 2 x om måneden i HMS og centreret ridning, hun kender mange mennesker indefor HMS, så måske hun kan anbefale dig nogen i dit område? ....
    Mange hilsener
    Mette


  • #4   19. sep 2010 TUSIND TAK FOR HJÆLPEN! smiley

  • #5   19. sep 2010 hvor kommer du fra?

  • #6   19. sep 2010 jeg kommer fra Gedsted - 25km. nord for viborg smiley

  • #7   19. sep 2010 ok

  • #8   19. sep 2010 hvorfor?:)

  • #9   19. sep 2010 bare for at vide hvor langt der var hen til dig, for du skal da tydeligvis have hjælp


  • #10   19. sep 2010 okay smiley ja vil virkelig gerne have hjælp, Dixie er det vigtigste for mig - hver dag er virkelig en kamp for ikke at bryde sammen over hvor meget skyd jeg føler smiley

  • #11   21. sep 2010 Måske skulle du bytte din shetlænder dreng med en hoppe, da hingste og vallaker tit får ejer fornemmelser over hopper ( det er deres flok), måske kan du finde en rolig en som er vant til at være håndhest eller blive trukket alene, og så starte med at gå ture med dem. Det kan være farlig både for dig, andre og hestene, hvis de løber igennem hegnet, og det er meget svært at stoppe, hvis de først har fundet ud af at de kan. En urolig hest i flokker kan nemt gøre de andre nervøse. Prøv også at trække ture med hende, hvor hun får lov til at gå og græsse, hver gang lidt længere fra de andre, men kun hvis du er sikker på at den lille bliver inde. Det kan gøre hende mere urolig hvis de kalder på hende, så lidt godt at de kan spise mens hun er ude , er en god ide. Så lærer de også alle sammen at det er godt og lækkert, når den ene bliver taget væk. Husk masser af ros og godbider, til den der er ude og alene.

Kommentér på:
den sidste chance - mine heste.

Annonce