{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.099 visninger | Oprettet:

nøj hvor er jeg træt. {{forumTopicSubject}}

ja jeg syntes simpelthen bare at jeg har stormet rundt de her dage, og trængte bare lige til at komme ud med det . Onsdag aften da jeg var hjemme kl 9, var jeg nervøs over min hest som stod uden dækken og som stadig går ude. Da jeg kommer derop ryster den af kulde, og jeg er tvunget til at blive der oppe et par timer, bl.a for at gøre en boks klar. Jeg er i seng kl 12, og oppe igen kl 5 for at tage ud til den før skole. Om torsdagen efter skole skal jeg mellem 4 og halv 7 have lavet en projektvideo som skal bruges samme aften til en fremlæggelse på min skole, for alle forældrene. Da jeg kommer hjem kl halv 9 fra skolen, skal jeg igen lige ud og kigge til min hest . Jeg skal cykle hver gang jeg skal ud til den .

Fredag har jeg heldigvis fri, men jeg skal selvfølgelig op og fodre og lukke min hest ud. Derefter bruger jeg 4 timer på at lede efter mit regndækken som en eller anden idiot har taget, om som jeg jo ret akut skal bruge. Jeg finder det ikke, og må bruge 1 time i bus hver vej, for at købe et nyt dækken. Da jeg så kommer ud til min hest til aften for at give dækken på, er jeg jo super glad for at kan stille hende på fold igen så jeg ikke skal fodre og lukke ind og ud hele tiden.

Men om igen. Min hest har på fold fået trådt halvdelen af sin balle af på venstre bagben. Hun er ikke halt, men det bløder og hun er selvfølgelig øm, ballen hænger bare. Efter at have vuderet at vi vil se tiden an, får jeg såret renset og gjort boks klar igen. Jeg er hjemme halv 11.

Om lørdagen sidder jeg oppe hos min hest fra kl 9 om morgenen til kl 3 eftermiddag, for derefter at tage hjem for bl.a at få noget mad. Min mor får mig overtalt til at invitere nogen venner til om aftenen, hun mener jeg trænger til det. Jeg får købt ind, får aftenfodret, men aftenen bliver ikke en succes, jeg er jo helt smadret.

Idag var mine forældre og jeg blevet enige om at prøve og lukke hesten på fold. Hun bliver enormt stresset og stormer rundt når hun skal stå inde. Hun når desværre kun at stå ude en time, så må hun ind, og jeg må med hjælp fra dem der ejer gården, rense sår og give bandage på, og igen stille hende i stald. Jeg er hjemme kl 2, og har så lige kunnet trække vejret lidt, men nu skal jeg så på arbejde, derefter ud og aftenfodre og imorgen tidlig ud og morgenfodre.

Jeg er bare så vildt træt, har hovedpine og ondt i hele kroppen af at farer sådan frem og tilbage, puha'


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  nøj hvor er jeg træt.
  • #1   19. sep 2010 Hold da op, jeg føler med dig smiley Men godt gået, at du hænger i, din hest er heldig smiley

  • #2   19. sep 2010 et råd:

    lad være med at bandagere benet på din hest.. jeg har fikset sådanne meget optrådte baller et par gange efterhånden..

    det mest effektive er at vasket ballen GRUNDIGT med vand, så du er sikker på at alt jord er ude.. derefter så "vasker" du det i flydende klorhexidin og til sidst smøre det med lidt salve.. ALLE de gange jeg har gjort det har såret været pænt dagen efter.. Væsker det stadig lidt, så gentager du bare behandlingen og i løbet et par dage, er ballen fin med skorpe på..


  • #3   19. sep 2010 janni. Det er ikke bare et sår, det er et stykke af ballen der er trådt af. Vi håber lidt på at ved at holde det oppe med bandagen at noget af det så gror sammen igen, da hun ellers mister et ret stort stykke. Desuden har dyrlægen rådet os til at putte bandage på, så ham regner jeg med ved bedst smiley

  • #4   19. sep 2010 jep, jeg ville gøre det samme som jeg skrev..

    dyrlæger ved ikke altid bedst, det har jeg rigtig mange eksempler på..

    fx er sæbespåner også oftest noget rigtig møg at bruge, men det kaster dyrlægerne også omkring sig med..


  • #5   19. sep 2010 min dyrlæge plejer nu at have meget godt styr på det. Desuden er vil jeg 10gange hellere høre på ham, end en eller anden fra HG smiley

Kommentér på:
nøj hvor er jeg træt.

Annonce