{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
807 visninger | Oprettet:

Dårlig mave eller ikke rigtig {{forumTopicSubject}}

Er simpelthen ved at få grå hår i hoved over min hest, hun bliver ved med at smøre sig selv ind i bæ smiley ned af bagben og i halen.. hendes klatter er som sådan pæne nok, lidt løse (hvis 100 er perfekt er hende 94-95) men intet der ligner tynd mave eller diarre.. men hver gang hun gøder kommer der lige sådan et skvæt eller 2 brunt nærmest vand bagefter klatten..

Hesten er frisk og glad og trives og har ingen sygdomstegn, sidste år havde han i en periode desideret tynd mave(pga en mindre god wrap balle) og fik medicin for at få den i orden, men der gik ikke længe så var den som nu og har nærmest været det konstant siden..

Dyrelægen vil ikke gøre noget da hun er frisk og glad uden feber og klatterne i sig selv er pæne..

Har forsøgt med Irish mash(ca 3 gange om ugen), klid, hørfrø, a-38, mavepiller til mennesker (som tog hendes diarre da hun havde det første gang), skære i wrap osv osv.. men intet virker og hun bliver ved med at grisse sig i større eller mindre grad, hvilket jo ser klamt ud og ikke sjovt for hesten at være beskidt smiley

Har overvejet om hun simpelthen ikke tåler wrap ??? for da hun fik hø en periode hvor hun stod før var maven 100%.. desværre er det ikke muligt med hø hvor hun står nu.. så er det det må hun flyttes, derfor vil jeg jo gerne være sikker, da vi ellers trives hvor hun er..

Gode råd eller historier hvis i har prøvet lignende modtages gerne..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dårlig mave eller ikke rigtig
  • #1   21. sep 2010 Jeg har prøvet noget lignende, og jeg fjernede al wrap, og gav hende hø igen. Inden for ganske kort tid var hendes mave hel som den skulle være smiley Så mit råd er at du kan prøve at supplere op med hø og skære ned på wrap i en periode. Hvis det har nogen effekt så kender du problemet smiley Og jeg er sikker på, at hvis du snakker med stedet hvor din hest står, så må du nok gerne have lidt hø til at stå i en kortere periode smiley

• #2   21. sep 2010 jeg ville nok starte med at lave et forsøg hvor hun er, med at forsøge at få halm i maven på hende, sammen med wrap. vi har en hest der for en mave som du beskriver, af kun at få wrap, men når hun lige får en klat halm ovenpå, har hun 100% god mave, vi har også svært ved ikke at fodre med wrap, det har altid tilgang til det, men den ene hest har vi så fået vænnet til at der ligger halm også... det stabiliserer maven igen..

ellers er der ikke andet end at få hende over på noget godt hø, det er jo ikke godt for maven, ikke at være i orden...

• #3   21. sep 2010 Havde samme problem med min plag jeg havde og havde dyrelægen ude flere gange og det var det hendes afføring der var for meget vand i og det eneste vi gjorde var at tage alt foder fra hende og kun give hende masser af hø så hendes mave blev tørlagt og det hjalp hver gang. Dyrelægen tjekked også hendes mave for sand fordi så er det loppefrøskaller der skal til for at få det tømt ud af maven.

• #4   21. sep 2010 Det er helt sikkert pga wrappen - skift over til hø....

• #6   21. sep 2010 Det er som skrevet ikke muligt at give hø, i stedet for wrap, hesten går i hit stald og får derfor strå fra maskiner, så det er ikke muligt at give den noget andet end det der er i maskinerne... og jeg har ikke mulighed for at være der hver dag da den står 1½ times transport herfra.. og den skal jo også have strå foderet fordelt..
    Den får frøgræshalm ud over wrappen..

Kommentér på:
Dårlig mave eller ikke rigtig

Annonce