{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvornår er hesten mæt?
  • #1   28. sep 2010 En hest af ALTID sulten, hvis den ikke spiser er den syg, sover eller arbejder...



  • #2   28. sep 2010 hesten føler oftest ikke mæthed, de er fra naturens sidelavet til at spise lidt men meget tit, faktisk det meste af døgnet

  • #3   28. sep 2010 Til at starte med, vil jeg du skal passe meget på med en clayoiant, da rigtig mange af dem er fupmagere.

    Ang. sult, er heste lidt som guldfisk, kan de komme til det, æder de til de får kolik = har spist ALT for meget(dog dør guldfisk bare i stedet). Dog kan man være heldig med nogle heste at de tilsidst selv går fra maden, INDEN de får kolik, og det er bestemt ikke en sjov følelse når ens hest selv går fra maden, har jeg nemlig prøvet.

    Så jeg vil enlig bare sige, trives dig hest med den mængde foder den får, den er glad og tilfreds, og sund og rask, synes jeg ikke du skal begynde at pille vil foder mængden.


  • #4   28. sep 2010 som andre har sagt, de spiser hele tiden. Derfor får heste som ikke har mulighed for at gumle/spise ofte mavesår af stress af simpel kedsomhed

  • #5   28. sep 2010 okay... de siger at roepiller giver en form for mætheds følelse

  • #6   28. sep 2010 min foder rådgiver har sagt det med roepiller...

  • #7   28. sep 2010 Det bedste du kan gøre er at få en dyrlæge ud og kigge på den og få taget en blod prøve. Og se om det foder den får, dækker dens behov. Det fik jeg gjort og der var nogle mangler så det fik vi rettet op på.

    Natur medicin fint nok men en eller anden der siger de kan føle.... ej come on..


  • #8   28. sep 2010 jeg prøver mig jo bare frem.. smiley hun får foder fra brogaarden.. og hø a libitum... men tak for svar alle sammen smiley

  • #9   28. sep 2010 Syntes nu heller ikke hun ligner en der sulter.. Hun ser da super godt ud, hvis det er din fjordhest, som har haft besøg af en clairvoyant smiley

  • #10   28. sep 2010 ja det er det... smiley det er nok bare mig som synes hun har lidt hænge mave smiley hun støvsuger nemlig sin boks for halm.. så nu prøver vi lige spåner en kort periode.. og se..

  • #11   28. sep 2010 Hvis den får hø ad libitum, tror jeg bestemt ikke den er sulten - så kan den jo bare spise løs. Men er du i tvivl, så få dyrlæge ud og checke (blodprøve) som andre også har nævnt

  • #12   28. sep 2010 okay

  • Lone A
    Lone A Tilmeldt:
    nov 2007

    Følger: 5 Følgere: 3 Svar: 215
    #13   28. sep 2010 tror fjordheste generelt er sultne. Ligesom labrador.
    Det er min fjordhest i hvert fald og jeg ville først blive nervøs hvis den ikke er sulten.
    Så tror ikke du skal lave en hel masse om hvis hesten ellers virker veltilpas.
    Pas på med hø ad libitum til en fjordhest da de oftest tager nemt på.


  • #14   28. sep 2010 altså de er i risiko for at få mavesår , når de ikke har spist i 4 timer.

    Og maven fungerer bedst, når den er 70% fyldt. Så har du også fået lidt videnskab på. Og ja, nogle heste er ALTID sultne. smiley


  • Lone A
    Lone A Tilmeldt:
    nov 2007

    Følger: 5 Følgere: 3 Svar: 215
    #15   29. sep 2010 Christina&Lady nej jeg skulle måske have sagt at MIN fjordhest altid er sulten. OG heldigvis for det. For faktisk er min fuldblod også altid sulten, dog viser det sig noget tydligere hos fjordhesten (min).
    Har faktisk også skrevet TROR somi : jeg tror.

    Hermed rettelse og undskyldning til alle fjordheste ejerne som har følt sig trådt på :_)


  • #16   29. sep 2010 Sørg for den altid har adgang til godt hø/wrap også kan du give den opblødte roepiller da de "vejer" lidt i maven smiley

  • #17   29. sep 2010 TEAM TØFFE>> de findes faktisk de mennesker. jeg har haft en ude (betalte ikke selv) og jeg havde samme overbevisning som du.
    jeg var mere end skeptisk da denne kvinde skulle komme, og jeg havde end ikke den respekt at møde frisk op, jeg kom med tømmer mænd, ja måske endda stadig stiv. jeg havde besluttet mig for at denne kvinde skulle bestemt, virkelig komme med noget, meget konkret om min hest og jeg før jeg ville tro hende.

    jeg må erkende at hun tog mig med storm, og de fleste af de ting hun sagde, var sande. de ting som ikke var sande, kan jeg ikke udelukke for at være spil for galleriet, men det er ting jeg aldrig får opklaret.

    måske denne dame ikke havde direkte clayoiante eller telepaterende evner, måske hun bare var super god til at manipulere, eller aflæse, men hun fik faktisk nogle ting sagt om samtlige af de heste der var til stede, både om deres historie, temperament,helbred osv som passede. og jeg husker ikke at hun skød forbi nogle steder.

    Det gør jo selvfølgelig ikke at jeg tror på en hver der kalder sig clayoiant, for der er rigtig mange fupmagerer i mellem.


  • #18   29. sep 2010 For en del år siden udsendte en kvinde nogle bøger, kan hverken huske hendes navn eller titlerne. Men men, hun havde studeret heste på deres former. Altså pande, ører, øjne, mund, næsebor, hvirvler, næseryg, mule, kæbe etc. Alt simpelthen. Og sammenlagt fik man altså en god forklaring på hestens sind, personlighed og temperament, blot vurderet ud fra dens træk. Det var ret spændene læsning og sjovt at vurdere egne heste:) Hun udgav også bøger omkring massage og touch.
    Bare i sammenligning til clairvoiante, så kan man sige meget, hvis blot man er god til at læse det ydre.
    Derudover, hvis nogle kender forfatterens navn eller titlerne på bøgerne, må de gerne sige til;o)


  • #19   29. sep 2010 jo de bøger kender jeg godt, men lige som du kan jeg hverken huske forfatter eller titel.
    jeg ligger inde md en bog af klaus ferdinand hempfling. der hedder hestepersonligheder, veje til at forstå heste.

    den giver også en forklaring af hestens personlighed og hvordan man træner den bedst efter lige netop hesten personlighed


  • #20   29. sep 2010 Rikke Blume:
    Okay, tak. Den vil jeg da kigge efter;)

    Jeg havde i sin tid alle de andre bøger, og syntes de var rigtig gode at læse. Hun forklarede sig selv rigtig godt.
    Og hendes touchteknikker var rigtig gode at bruge på hestene.


  • #21   29. sep 2010 Got it...
    Linda Tellington-Jones. TTouch og TTeam.
    Værd at læse.


  • #22   29. sep 2010 Pelle: Det tror jeg på. Og filosofi er altid et godt redskab til at gennemskue ting, har selv studeret det.

    Men hvis man ikke er for låst fast i sine principper, er Tellington en god øjenåbner for at gribe tingene an fra en anden vinkel.
    Primært er det hendes touchmetoder som jeg har fundet spændene at afprøve:)


  • #23   29. sep 2010 jeg havde en hest jeg havde mange problemer med.
    den første gang jeg stak hånden ind til ham bed, han mig. da jeg skulle prøve ham på tur, rendte den a helvede til med mig, og da jeg skulle sadle den af sparkede den mig. ja hvem fanden køber sådan et bæst, det gjorde jeg! og jeg skla love for jeg fik mit livs udfodring.

    jeg prøvede mange ting og intet hjalp, og jeg blev bange for min hest, og jeg var ked af det, for jeg havde forventet at hesten det var der jeg tog hen og fik trøst, jeg forventede at den skulle være min bedste ven, lige så håbløst romantisk som Wendy bladene, historierne i penny, min hest og hvad de ellers hed da du og jeg var børn og unge.

    til sidst var min hest egentlig bare en sur pligt der kostede mig penge. han blev passet ja, men han fik ingen menneske kontakt, kun lige det fornødne, vand mad ren boks og på fold. ikke en ønske situation for nogle.

    jeg blev så tvunget til det her foredrag med denne dame, hvor jeg møder op, bagstiv og uoplagt og med en holdning om at det her er noget være humbuk.

    Den her dame havde en udstråling som bare var wauw, hun var virkelig smuk, og rundt om hende stod der nærmest en ring af dejlig varmt lys.
    ret hurtigt blev jeg fanget af hendes foredrag, men var stadig meget skeptisk.da hunhar fortalt om sin baggrund og sit arbejde, e det på tide at komme i stalden og lægge hånd på dyrene.

    den første hest vi henter til hende er mona, 2 års jyde. passet med alt. damen lægger sine hænder på den, og bliver fuldstændig aske grå og meget gammel at se på. hun siger "hvor er den hers mor henne? den svaner sin mor, den er dybt depri, mangler sin mor og sit stof"

    det skal lige for god ordensskyl siges at damen selv er trav menneske og har intet med jydske heste at gøre.

    mona´s mor blev aflivet da mona var 3 måneder, hoppen havde været holdt i live på atrasin (staves)pulver, som er smertestillende, så hun kunne føde sit føl, hoppen gik med sit føl de første 3 måneder, og blev så aflivet. så mona mistede hurtigt sin mor og ja atrasin pulveret, som hun også fik virkningen af gennem mælken. damen fortalte at lige meget hvpr gode vi var ved mona, vlle den først ædre sit humør når den fik sit eget føl. hun fik ret.

    jeg vender lige tilbage med resten af historien senere


  • #24   29. sep 2010 Jeg tror vitterligt på at der er mere mellem himmel og jord. Og jeg ved med sikkerhed at nogle folk har bedre kontakt og føling med dem selv, samt deres omgivelser. Og det der med den såkaldte 6. sans, jep den holder også, i større eller mindre grad hos mange.
    Der hvor jeg står af med clairvoiante, er at man kan komme i lære, altså, come on, hvem er så dummest, gg..


  • #25   29. sep 2010 team tøffe jeg siger da vist ikke at hun på nogen måde ændre hesten, eller den var måske ikke til mig??

  • #26   29. sep 2010 den næste hest vi havde inde var zacho, også en jyde.
    om den kunne hun fortælle at den blev som en sportspony, når vi brugte den til at fange får og kreatuere ind, at det store dyr kunne vende på en tallerken. og han var aller mest glad når vi alle klappede på ham på en gang, ha elskede at være midt punkt. zacho havde nogle problemer med sine lunger.

    Jolly en fjordhest den elskede når jannie red den hjem i haven og lod den æde løs af æbletræet, midt i haven.

    luna også jyde mente den ville dø hvis den skull væk fra gården hvor den var født. Luna blev solgt flere år efter og døde kort tid efter den var blevet flyttet.

    der var ydeligere 4 heste inde men jeg husker ikke hvad der er sagt om dem.3 islændere og 1 jyde

    vi havde så min hest inde en frederiksborger. om ham sagde hun at han elskede mig, ja så tabte jeg lige alt hvad hun havde opbygget af tillid, for den opførte sig virkelig slemt og det virkede slet ikke som kærlighed.
    hun sagde " den elsker dig. han er meget hingstet (ja det kan man jo se) den elsker dig aller mest når du har det røde, og det har du nu! jo det havde jeg. haner lige glad med hvor han bor, bare du kommer til ham (jeg havde dårlig samvittighed over at have flyttet ham meget rundt). han opfører sig som han gør, fordi du har noget du skal af med, og når han så ter sig, få du afløb for nogle af de ting, han har ikke noget imod at du slår ham (hmm som om). den dag du får hjælp til hvad det end er du render og gemmer holder han op med at te sig.(hun fik ret, han ændrede sig da jeg fik hjælp til en meget gammel voldtægtsag). han an ikke lide mænd og slet ikke smeden, han vil sparke smedens knæ, så smeden ikke kan arbejde (jo den sparkede efter smedens knæ).
    han fortæller mig at i er i klemme. (det sker jo tit at man blier trykket op af vægggen eller går samtidig ud af stald døren). han fortælle der er en bred vej, der kommer en lastbil, han bakker, og vakler på kanten da en fulg flyver o bliver han forskrækket og rejser sig, og i falder bagover ned i en grøft. her ligger han oven på dig, han rokker for at komme fri, og så løber han"

    da hun næsten på klokkeslet kunne fortælle mig hvad der skete den dag, jeg styrtede med min hest, troede jeg på hende.

    jeg kan ikke give en logisk forklaring på hvordan hun så detaljeret, kunne beskrive, steder og situationer, uden på en eller anden måde at kunne telepatere, være clayoaint eller andet.
    jeg tror hende.

    hvis hun er en svindler, ja så er hun sku dygtig og hun fortjener hver en øre hun kan tjæne på det.

    nej jeg tror ikke på en hvilken som helst der påstår at have disse evner. men denne kvinde tror jeg på


  • #27   29. sep 2010 af de historier hun kom med den gang ja der passede det meste faktisk. jeg kunne nu ikke helt forstå den med at min lorte hest elskede mig, for den var virkelig farlig overfor mig. men det ændrede sig.

    men ja der er rigtig mange fupmagere derude. og ja man kan smide mange penge efter det, før man måske finder en der måske rent faktisk kan bare lidt.


Kommentér på:
hvornår er hesten mæt?

Annonce