{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
670 visninger | Oprettet:

Ny tilredet hest på stortur? {{forumTopicSubject}}

Jeg er belevt spurt af en veninde om min og min vallak ville med på en stor ride tur (15 km sammen med en masse andre) for støt brysterne.

Spørgsmålet er så:
Ville I tage med på den? Han kom i tilridning i marts og kom hjem igen i maj. Jeg har desværret ikke fået redet "seriøst" eller ret meget.

Vil jo helst ikke overbelaste ham så er usikker på om det ville være klogt at tage med?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny tilredet hest på stortur?
  • #2   10. okt 2010 Puha, det er svært hvis du føler dig tryk ved den og sådan og det kun foregår i skridt kunne jeg godt finde på det, men er der trav og galop med i så nej

  • #3   10. okt 2010 altså mentalt ville det være en super udfording at udsætte hesten for, den oplever nye situationer osv. hvis du mener din hest er mentalt klar kan du jo tage med og ride indtil hesten er træt og så stoppe.

    så har i fået en udfording smiley

    det er trods alt bedre at give det et forsøg og kende sin hest til hvornår nok er nok og det går jo til en god sag smiley


  • #4   10. okt 2010 Jeg kunne nemlig også rigtig godt tænke mig at komme med! Ved bare ikke helt om det er for tidligt i vores forløb?

  • #5   10. okt 2010 Nanne som sagt er det i skridt så tag med

  • #6   10. okt 2010 ja hvis det er i skridt synes jeg helt sikkert du skulle, er du bange for at hesten ikke kan holde til det? eller hvor ligger din bekymring?

  • #7   10. okt 2010 Dem jeg sal ride sammen med planlægger vist mest bare at ride skridt, måske lidt trav?

    Jeg tænker også at det kunne være fint for ham at komme ud og prøve det så der ligesom "var taget hul på bylden" og så jeg ved hvor jeg har ham ude.

    Jeg ved ikke helt hvad der bekymre mig? Altså han kan godt blive list stædig til tider og lave mini buk (dog ikke så jeg ryger af).
    Mine tanker var lidt at måske han ikke ville være så stædig når der var så mange nye ting, heste og steder så vi sagtens kunne få en god tur ud af det og hvis de endelig travede så ville han vel bare følge med resten af hestene?


Kommentér på:
Ny tilredet hest på stortur?

Annonce