{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
589 visninger | Oprettet:

Er han halt? {{forumTopicSubject}}

Ja hvad siger I? Halter hesten?

Min hest er under genoptræning, så jeg filmer ham i løb på lige linje og i longe 1 gang per mdr for at følge med i hans udvikling. Beklager kvaliteten på video, ved ikke hvorfor det er blevet så dårligt efter jeg har konverteret det.

http://www.hestegalleri.dk/vid_vis.aspx?VideoID=219812

http://www.hestegalleri.dk/vid_vis.aspx?VideoID=219813

Synes I han er halt? Det eneste jeg bider mærke i er at han på et tidspunkt taber bagparten..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Er han halt?
  • #1   10. okt 2010 Jeg vil ikke mene han er halt.. Men det er svært at bedømme ud fra video

• #2   10. okt 2010 Syntes ikke han ser halt ud, men "stikker" en smule på bagbenene. Ellers en nydelig hest smiley

• #3   10. okt 2010 tror du skal drive lidt mere på den så den ikke går og dovner den smiley Så er det nemmere at se! Men umiddelbart vil jeg ikke mene at der er noget?

• #4   10. okt 2010 Min mening;
    - når din hest går i det langsomme tempo som den gør flere steder i videoen, synes jeg det ser ud som om, at den "synker" lidt på venstre bagben. Men ligeså snart du får mere tempo ind, så ser den umiddelbart rentgående ud :o)

• #5   10. okt 2010 Synes heller ikke den ser halt ud. Kender godt det med, man kan stirre sig blind på, om hesten halter eller ej.

• #6   10. okt 2010 Jeg har på intet tidspunkt kunne se at han halter, det er det besværlige ved det hele. Jeg tog ham til dyrlæge fordi jeg syntes han var stiv på bagbenene, men min dyrlæge sagde straks at han var halt.Det er nu en måned siden han var til dyrlæge og jeg synes personligt han ser rengående ud, dog stiv på bagbenene. Han taber dog bagparten en sjælden gang imellem og holder måske enden lidt højere på højre side end venstre...
    Hvis han er halt, er det på højre bag. Han har et ar, som presser på senen.

• #7   11. okt 2010 Pernille A:

Ja jeg troede også han skulle til kiropraktor.. Så jeg tog ham til min gamle dyrlæge (hun er flyttet, derfor bruger jeg hende egentligt ikke mere), men hun er dyrlæge og kiropraktor.
    Det tog hende 2 split at se på min hest at han er halt og at kiropraktor ikke vil hjælpe.

Vi tog hans ben i røntgen, som så super fint ud og i ultralydsscanning, som så tilgengæld afslørede at hans ar på bagbenet har presser på hans sene, så den ser deform ud... Og nu håber vi at vi kan træne det en smule væk ved at springtræne, som vil strække og bøjet arret og derved med lidt god vilje og et mirakel løsne hans ar smiley

• #8   12. okt 2010 Hej alle.

Nå men dyrlægens dom på filmen og hans genoptræning er som følger:
    "Hej Signe -han ser godt ud på dine film. I løbet af den næste måned skal du ride ham min 3xugentligt i ca 45 min. grundig opvarmning og nedkøling, med 10 x 1 min travintervaller indlagt, gerne henover bomme eller små cavalettis på lige spor. Lad mig herefter vide hvordan det går, og stop naturligvis hvis han forværres"

Så hvis alle vil krydse fingre for min lille hests fremtid vil jeg være meget glad smiley

Kommentér på:
Er han halt?

Annonce