{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
678 visninger | Oprettet:

kan jeg det? tiden. {{forumTopicSubject}}

før jeg begynder at lede alt for meget, tror i så at jeg har tid til en hest mere, skal jeg vælge part eller hvad syntes i?

- går i 1 g på gymnasiet.
- arbejder hver onsdag.
- bruger en time på bus hver vej.
- har en pony i forvejen ( er blevet for gammel til hende, så det mest skovtur nu )


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kan jeg det? tiden.
  • #2   16. okt 2010
    Jeg ville ikke anskaffe mig en til - gymnasiet bliver kun hårdere.
    I forvejen har jeg ikke tid til min part.

    Med venner og det at være social, lektier, arbejde, lang transport tid og kæreste er der ikke særligt meget tid til parten.


  • #3   16. okt 2010 Jeg ville bestemt heller ikke anskaffe mig en hest til.

    Jeg går selv i 1.g, og har en pony, er til undervisning en gang i ugen, 1 times bus hver vej, sent hjemme, det er tidligt mørkt, en masse lektier, venner. Som sagt bliver gymnasiet kun hårdere = mindre tid til din hest.

    Jeg er selv på udkig efter en ny hest, og det er så ikke meningen jeg skal beholde min pony. I starten af 1.g red jeg to ponyer hver dag, og der var altså ikke meget tid tilovers smiley


  • #4   16. okt 2010 Det handler kun om at proitere rigtigt.
    Men i 2.g bliver det nok svært med så lang transporttid.


  • #5   16. okt 2010 tak piger smiley
    ville også lige hører, vil nemlig så gerne videre i min ridning!


  • #6   16. okt 2010 Jeg går i 2.g, har ca. 2½ times transport alt i alt frem og tilbage til gymnasiet hver dag. Jeg rider hver eneste dag min 6 års, jeg arbejder tirsdag og torsdag hvor jeg er hjemme mellem 19-20 om aftenen, derudover rider jeg eneundervisning hver onsdag aften i skriftevis spring og dressur, dette gør jeg på rideskolen godt 6 km. herfra, hvor jeg kører over med hest og trailer alle de dage jeg ikke kan nå at ride før der bliver for mørkt. Ellers har jeg også lys på min ridebane derhjemme, hestene står hjemme så jeg bruger mindst 1 time i stalden om dagen på at lukke ud og ind, samt fodre og gøre klar til de 4 heste vi pt har i stalden :).

    Hver anden søndag arbejder jeg fra 8.30-16.30, har en ½ time i transport hver vej. Ellers er jeg til stævner, på kurser eller lignende stort mindt 2-3 weekender hver måned.

    Jeg har massere af tid til lektier og afleveringer, det hele handler blot om prioritering og hvor meget du vil henholdsvis din skole og din hest :). Jeg for 7 og 10 i alle fag, har endnu ikke misset en aflevering, eller en lektie til en eneste lektion, har kun haft 4 fraværstimer i år som er fra den dag hvor mor og jeg kørte vores gamle hoppe Jenny til slagtning.

    Jeg klager ikke længere, det gjorde jeg lidt i starten af 1.g. Men jeg har selv valgt ridningen fremfor fester og sociale arrangementer på skolen og med klassen, og det passer mig rigtig godt! smiley .

    MAN KAN HVAD MAN VIL, HVIS MAN VIL DET NOK !


  • #7   16. okt 2010
    Hvis man gerne vil nedpriotere fx. fester og kærester og andet social liv så kan man godt nå det smiley
    Men jeg priotere kæreste og socialliv op - kunne ikke forestille mig anderledes.


  • #9   16. okt 2010 Obs, jeg har også en kæreste og har haft det i snart 1½ år, han ved at jeg prioritere ridningen højere end ham, så han tager bare med når jeg skal ud og ride, til stævner eller på kurser, det fungere bare super fint :).

  • #10   16. okt 2010 så får i lige lidt om mig at vide, så i kan se om det kan lade sig gøre :-).

    - bruger 2 timer på transport hver dag.
    - er hjemme enten kl. 15 eller 16.
    - har min fjordhest samt en selskabshest hjemme ved mig selv.
    - arbejder hver onsdag fra klokken 15 - 16.45 og zumba fra 17 - 18
    - vil gerne have tid til fester 1 - 2 gange om måneden.
    - skal have tid til lektier og afleveringer hver dag.

    er lige flyttet herud, så vi skal igang med at lave bokse og ridebane. det bliver nok uden bane lys, så jeg er nødt til at ride når der er lyst.

    HVORDAN KAN MIN UGE SE UD??


  • #11   16. okt 2010 skal have tid til at ride min fjordhest 3 - 4 gange om ugen, da det har været den hest jeg fik aller først, så hun har første ret! men giv forslag til hvordan min uge kan se ud med part smiley

  • #12   16. okt 2010 Hvis den er hjemme vil du muligvis kunne nå det, men har du så tid til den gamle?

    Og så findes der pandelygter, så man kan godt ride selvom der ikke er lyst smiley


  • #13   16. okt 2010 Atli: det med pandelygter er gemialt faktisk, havde slet ikke tænkt på det :).

    det er det jeg ikke ved, jeg vil have tid til min gamle fjordhest, hende har jeg haft som min eneste siden jeg var 11, hun har altid været der når jeg har haft det træls. Så hende skal jeg have tid til 3 - 4 gange om ugen!


  • #14   16. okt 2010 Du kunen starte fjordheste stævner på hende smiley Det bliver man aldrig for gammel til smiley

  • #15   16. okt 2010 det er rigtigt smiley problemet er bare at jeg fik hende da jeg var lille og ikke kunne ride, derfor har hun i løbet af årene taget magten over mig. Selvom jeg tit har været ude at starte stævner på hende osv. er jeg bange for hende fordi at jeg er en nervøs rytter der for nemt har givet op, det har taget over hånd. Kan sagtens ride hende, men der skal næsten ingen ting til før jeg står af og trækker hende eller bare sætter hende ud på fold igen.. hun tror at hun er føren nu. Hun er også begyndt at snuble helt vildt, tør ikke andet end at skridte på ture, og det skal være en hel jævn bane før jeg traver eller galoppere, ved ikke hvorfor hun gør det? ville gøre alt for at vi kunne få et godt forhold igen, hun betyder alt for mig! har du nogen ideer? men ja savner stævner med hende..

  • #16   16. okt 2010 Du kunen evt. sende hende i "tilridning" i 1-2 måneder, så hun opføre sig ordenligt igen smiley

  • #17   16. okt 2010 jamen det er jo mig hun skal have respekt for igen smiley og har ikke råd til det, desværre.. kan også godt være det er mig den er gal med? men du har ingen råd til det med hun snubler..

  • #18   16. okt 2010 Nej desværre ikke smiley

    Hvis du har pengene så få en underviser ud, og giv dig selv et los i bagdelen og sig "JEG bestemmer"..

    Fjordheste er jo ret selvtændige, så det gælder om at ikke vise dem hvis man er bange smiley Jeg har også haft mine kampe med Breezer, og han er ikke engang tilredet endnu smiley


  • #19   16. okt 2010 hehe, ja hvis jeg kan finde en underviser smiley

    tror også bare at jeg skal tage små skridt af gangen, og så vise at det er mig der er ejeren, ikke at lade andre tage over...


  • #20   16. okt 2010 God ide, prøv evt bare med jordøvelser i fx en uge, ingen ridning overhovedet, så i får et bånd på en anden måde smiley

  • #21   16. okt 2010 ja det vil jeg prøve smiley problemet er bare at vi lige er flyttet ( før stod hun på rideskole ) så er ikke vant til at have hende hjemme, og har ingen bane.. Hvilken øvelser kunne jeg lave??

  • #22   16. okt 2010 Tja, start med bare at gå lidt rundt med hende, hvis jeres fold ikke er alt for stor, kan du prøve at stå derude, og lade somom der er noget spændende på jorden, når hun så kommer hen til dig, giv en godbid og gå væk..

    Til sidst kan det være hun følger efter dig..

    Du kan svinge et tov fra side til side over hovedet på hende, og rose hende når hun står stille (Den skal ned og røre jorden hver gang den har skiftet side)

    Lad den gå over plastik og andre "farlige" ting

    Gå en tur (eller 3 ;))


  • #23   16. okt 2010 hehe tak smiley
    problemet med at det er på græs, er at hun hellere vil æde end at være sammen med mig. men prøver :D.


  • #24   16. okt 2010 *g*

  • #25   17. okt 2010 Det kan du sagtens nå, jeg er hjemme således hver dag, går jo i 2.g, vi laver en aflevering ca. til hver eneste dag samt lektier til hver dag:

    Jeg er hjemme således:
    Mandag: 16.30
    Tirsdag: 19.30 (arbejder direkte efter skole)
    Onsdag: 17.30
    Torsdag: 19.30 (arbejder efter skole)
    Fredag: 16.30.

    Så det kan du sagtens, hvis du ikke som jeg, tager til stævner, kurser eller ekstra undervisning hver weekend, har du jo massere af tid til at tage til fester? smiley

    Diciplin, diciplin, diciplin !


Kommentér på:
kan jeg det? tiden.

Annonce