{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Transport af føl
  • #1   21. okt 2010 Jeg har en plag fra sidste år, og hun har kørt i trailer mange gange, både med hendes mor i sin tid og sammen med andre på hendes alder og alene. Vi har ikk haft hende bundet fast endnu, hu står bare løs derinde og det går bare super godt, men hun skal bindes næsten gang hun skal ud og kører men hvis din er fra iår son resultere i at den ikk er så gammel, sys jeg bestemt ikk du skal binde den, for så tror jeg den panikker...

  • #2   21. okt 2010 vi binder dem ik før de er så stor at de er taget fra moren

  • #3   21. okt 2010 Vores føl køre trailer hver 4. uge vi binder ham ikke, men sætter bare bommene ned til ''pony højde'' hvilket passer super til følles højde lige pt. så kan han hverken komme over eller under, og han kan heller ikke vende sig derinde, kan lige linke et billede så du kan se hvad jeg mener.

    (link fjernet)
    Her kan du se hvad jeg mener med bag bommen er sat ned (der hvor hesten står)

    Ville ikke anbefale at tage skillerummet ud, da jo mere plads den får jo sværer får den ved at holde balancen når i kører.


  • #4   21. okt 2010 hvis du vil binde den så bak den ind i traileren og bind ham til bagbommen så kan han ik komme over eller under

  • #5   21. okt 2010 vi plejer at stille mor og føl sammen, binder moderen og lader føllet stå løst, hvis der ikke er ret meget plads kan i jo rykke skildevæggen lidt. Men jeg har aldrig oplevet et føl gå i panik over det endnu.

  • #7   21. okt 2010 Lad som om den er en veludvokset hest, med rutiner.. Den skal jo lære det, og kan lige så godt lære det rigtigt fra starten...
    vis den ikke er bundet, kan det nemt gå galt.. Den kan jo både springe over bommen om meget mere... Mit råd er stil den op i den side du vil havde den, og bind den i et nogenlunde kort tov, så den ikke kan rejse sig og få forben over bommen..


  • #8   21. okt 2010 laudino blev kørt alene - (han har kun kørt med sin mor 1 gang) - derefter har han altid været alene i trailer, og hvis man lærer føl/ungheste fra 14 dages alderen at man godt må trække uden mor er med - gør det alting meget nemmere

  • #9   21. okt 2010 og som tanja skriver - la vær med at la den stå ubundet - den skal lære det.. - bedre nu end om 1 år når den har mere højde og vægt

  • #10   21. okt 2010 Jeg ville aldrig lade et føl stå bundet i trailer før den havde lært at stå bundet andre steder!
    Det er satme ærgeligt at gøre den bange for at køre i trailer allerede som føl fordi den er gået i panik af at være bundet, det er en stor nok oplevelser at køre i trailer uden mor.


  • #11   21. okt 2010 Da jeg hentede min hoppe hjem efter fravænning blev hun bundet og hun havde aldrig kørt før smiley

Kommentér på:
Transport af føl

Annonce