{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Transport af føl.
  • #1   5. maj 2011 da vi skulle hente vores føl og hoppe bandt vi moren og så lod vi bare føllet gå løst så han kunne drikke mælk!
    og det gik fint!:)


  • #2   5. maj 2011 og så skal man self. køre forsigtigt!:)

  • #3   5. maj 2011 og helst være en i traileren der kan træde til hvis der skulle ske noget...

  • #5   5. maj 2011 det ved jeg. er blevet stoppet af politiet en gang, da de så det var føl vi havde med måtte vi godt.

  • #6   5. maj 2011 Ja det er nok mig der pyller lidt.. Han er jo stadig lidt klumpe dumpe smiley
    Tusind tak for hjælpen smiley


  • #7   5. maj 2011 hvis den er vant til at blive bundet, og turen ikke er lang, så vil jeg binde føllet også, så moderen ikke kommer til at klemme føllet.


    Ellers vil jeg lukke den ene side af, med f.eks. en palle eller en plade, så føllet står indespærret og ikke kan komme over til mor, og den kan stadig være løs, og evt ligge sig ned... tror også jeg vil gøre det samme med modren, da de skal bindes ret stramt de små for ikke at komme foran bummen...


  • #8   5. maj 2011 Køretur på cirka 1time ..

  • #9   5. maj 2011 Stald vestergård: så de står hver for sig ?

  • #10   5. maj 2011 Når jeg kører med hoppe og føl(1 mdr gammel) Så er hoppen bundet i den ene side af traileren, og føllet står i den anden side. Har så en plade sat op ved forbommen, så føllet ikke kan komme indtil sin mor. jeg har aldrig haft skader på nogle af hestene på denne måde, og jeg har kørt fra Rødekro til Løgstør som er ca 560 km

  • #11   5. maj 2011 de først to gang mit føl køret i trailer med hendes mor stod jeg deromme, plus hun var båndet og der var skille rum i for at føllet ikke bliver trådt på. føllet kan jo finde på og ligge sig ned og hvis moren så går til siden er det altså føllet det går ud over. jeg stod deromme også for at se hvordan føllet reager på det. men folk har jo hver sin mening om det

  • #12   5. maj 2011 om det så er ulovligt, gør man jo hvad man føler er bedst. jeg gad personligt ikke køre 10 km og så mit føl var kommet alvoligt tilskade som kunne være undgået ved at jeg stod ved den. når man er på vej til kåring med dem.

  • #13   5. maj 2011 Da jeg hentede min haflinger, var hun 1 og så lille at hun kunne gå under for bommen, så vi fik fyldt helt op med halmballer, så hun ikke kunne gå nogen steder samt hun var bundet.. Det var en tur på ca. 4-5 timer, fra jylland til sjælland og hun stod bom stille (kunne nok heller ikke bevæge sig så meget pga. ballerne..

    Der hvor jeg står opstaldet har hun avlet mange føl osv. Hun har en plade der er skået ud så den passer til at kunne blive bundet fast ved forbommen i traileren.. Rigtig smart, så føllene ikke kan gå under bommen..

    Har aldrig kørt med føl og mor sammen, men tror jeg ville sætte dem i hver sin side og få en masse halmballer ind eller lign, så de ikke kan gå rundt osv. Det ville jeg umiddelbart tro var det sikreste.. (Men har ikke så meget forstand på føl og mor kørsel) smiley


  • #14   5. maj 2011 Selvom det er livsfarligt er det ens eget valg. sætter mig hellere end gerne på et par baller foran bommen og er sikker på der ikke sker noget.
    oftes når man bare sidder og snakker med hesten er den mere rolig, for den plejer at kunne støtte sig til dig hvis der er noget den er nervøs for,
    første gang mit kommende føl skal ud og køre er der : skilderum oppe. hoppen er bundet. halmballer foran bommen. og jeg sidder med et løst tov i føllet. og SNAKKER !


  • #15   5. maj 2011 Har det på sammen måde som dig Anne L

  • #16   5. maj 2011 Dejligt jeg ikke er den eneste, der åbenbart kan finde på at gøre noget ulovligt og livsfarligt. (uansvarligt skal vidst også på)

Kommentér på:
Transport af føl.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce