{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Jagt ridning ??
  • #1   23. okt 2010 du skal få din hest i god form og kunne klare meget galop

så nogen steder skal man have hvide bukser og rød jakke
    så man ikke bliver skudt
    eller gør man ikke mere men det ville man blive gjord hvis det var i gamle dage

ude ved solvang ride center har de så lave spring at det ville være trav bomme med buske tam tam over så det kunne man godt klare med en dressur saddel

og så hvis hesten er forvild for dig og du ikke kan styre den ville det være en MEGET GOD IDE at råbe hesten er løben løbsk

så de andre rytter er forberet og har lidt mere fadt i hesten så den ikke bare løber med

• #2   23. okt 2010 Okay smiley dejligt med noget info smiley
    Hvor højt er springe så i de lave klasser ?
    Evt et link så jeg ikke spørg om så DUMME spørgsmål smiley

• #3   23. okt 2010 ude på solvang er det samme højde i alle klasser og mener løbet er det samme og det var jo en trav bum med buske tam tam man bare kan snøvle igennem

og jeg er selv ny begynder men har været med søster og kikke på

og der hvor jeg skal starte er det sådan at 2 kan starte i 3 klasse

så hvis de løber som ind som 1 bliver de til 2 men hvis du løber ind som 2 bliver du 2

kan ikke linke så send en pb med alle dine dumme spørgsmål xD så skal jeg se om jeg kan svare

• #4   23. okt 2010 Det som jeg gjorde da jeg skulle gøre klar til jagt, var simpelthen, at være kreativ. Lav selv nogle natur spring, Vi havde en lille skov, bag vores gård, og der lavede jeg hjemmelavede spring. Som feks. en masse grene i en bunke. en lille træstup på jorden. Nogle mellem tykke stubbe som hang i træet, så det var lidt højere spring. og der lavede jeg galop imellem, eller bare træning at tempo spring. Og det er super nemt og gratis. Så blev min hest ligesom vant til det. til sidst lavede jeg så mange spring, at jeg havde min egen lille jagt. Dernæst tog jeg nogle veninder med der ud, så vi sprang flere, så min hest blev vant til at der var andre, og vi skulle vente, eller noget lign. Håber du forstår. Men det mest vigtige, sys jeg, er at din hest har en kondi . smiley . der bliver meget galop igennem sådan en jagt. Og det som jeg gjorde første gang til jagt, var at ride baggerst. Så min hest skulle bare følge med, og lærer af de andre. det gik super godt. men held og lykke med jagten. Og skriv endelig over PB hvis der er flere spørgsmål. har redet enormt mange jagter smiley . Og bare glæd dig, det er super fedt.

• #5   23. okt 2010 smiley super dejligt at få hjælp smiley
    Han er i super galop kondi og
    er vant til Laaaaange galop ture smiley hi hi

• #6   23. okt 2010 Hej,
    Jeg rider ræv for Midtjysk jagtrideklub, og er lige blevet medlem i Jydsk Jagtrideklub.

- MIne erfaringer er HELT anderledes. Vores midtjydske jagter er meget begynder venlige. I disse jagter er springene fra 30-80cm. (30cm er babyspring)
    Ja, hesten skal være i god form, men der er altså ikke meget galop i. Jeg vil derimod sige der er meget skridt, så din hest skal have tålmodighed. Hvis du ved den kan være en smule hidsig, så væn den evt til at ride med en masse andre, og springe lidt. Derudover skal du sætte en rød sløjfe i halen hvis den sparker, ligesom til normale stævner. Din hest skal kunne springe lidt (Medmindre du kommer for at tage i naturfeltet, altså de som ikke springer.) Nu rider jeg Military, så min pony har ALTID været van til naturen :b
    Jeg vil sige at hesten også skal være trafiksikker, da du kan komme ud for at ride ved vej.
    Skriv meget gerne en PB hvis der er andet du er i tvivl om.
    Mvh Heidi Christensen. smiley

- P.s der findes ingen dumme spørgsmål :b

• #7   23. okt 2010 kun dumme svar xD

• #8   23. okt 2010 nemlig :b

• #9   23. okt 2010 ved midtjydsk jagtrideklub www.jagtridningjylland.dk er der nogle gane mulighed for at komme med på en gennemridning for at teste sin hest af. Der er normalt kun 10 ryttere til sådan en så det er en god måde at teste hesten/ponyen af. Ellers afholder de også engang imellem træningsjagter. Så det vil være en god måde at starte på hvis du bor i nærheden af dem

• #10   23. okt 2010 jeg har tænkt at have familie med og når jeg er færdig skynde mig og give søses jakke tilbage så hun ikke bliver skudt ned xD

• #11   23. okt 2010 Annika T
    Bare spørg løs smiley

• #12   23. okt 2010 Jeg har min søster med, og hun er med til at holde hesten. (: Jeg vil nemlig helst selv sadle op. Og ellers så er det bare måske at komme med tæpper i pausen når der er køligt, eller måske have vand med. (:

• #13   23. okt 2010 Min datt på 11 år som aldrig har prøvet at ride jagt fik muligheden da en rytter blev syg. Hun blev spurgt om hun ville ride jagten da de jo var tilmeldt.
    Det var den fedeste oplevelse for hende hun gennemførte 22 km jagt, fangede ræven og blebvnr. 3 i opløbet - så ikke værst for en begynder på en fremmed hest og hun var pavestolt, men mest af alt havde det været en fantastisk oplevelse at være med.

• #14   24. okt 2010 Jeg har været staldpige for en som hvert år deltog i hubertus jagten i dyrehaven (og alle mulige andre) der er ikke nogen stald eller strigleplads når man ankommer, det er bare en p-plads, så han sadlede hesten hjemmefra og trak den lige ud af traileren til opsidning...- men det er jo smag og behag...

man skal ud over rød jakke mm. have hvide handsker, det er vist et must....

personligt ville jeg også foretrække at have thermoundertøj på inderst, og sikkerhedsvest...

et tæppe til hesten bagefter, vand og hø...- og så efter smag, den sædvanlige huske-liste man følger til stævner... nåh ja.. og så skiftetøj... hvis ikke man falder af i vandgraven, bliver man i al fald smidt i hvis man vinder smiley

hvis du har et jagthorn (eller kan finde en optagelse af det på nettet på nettet og lægge over på tlf/andet) så spil nogen hornsignaler for din hest, så den ikke bliver ræd når jagten blæses igang.

tit er der nogen nye ryttere (samt ponyer) der rider bagest i feltet...de er vist flinke til at hjælpe nye i gang, jeg blev tilbudt en hest jeg kunne deltage på, men takkede nej, jeg synes springene er for farlige, nogen af dem er brede grøfter, det tør jeg bare ikke...

der er nogen regler for hvordan man rider i et jagtfeldt, og om man gennemfører jagten eller bare deltager, det tror jeg du kan finde en del om når du googler det.

Kommentér på:
Jagt ridning ??

Annonce