700 visninger
|
Oprettet:
Jagt ridning ?? {{forumTopicSubject}}
Hvis jeg skal starte jagt hvad skal jeg så øve og forberede mig på som nybegynder ??
Hvad med udstyr og sådan ?
apr 2008
Følger: 2 Følgere: 238 Heste: 1 Emner: 30 Svar: 4.079
så nogen steder skal man have hvide bukser og rød jakke
så man ikke bliver skudt
eller gør man ikke mere men det ville man blive gjord hvis det var i gamle dage
ude ved solvang ride center har de så lave spring at det ville være trav bomme med buske tam tam over så det kunne man godt klare med en dressur saddel
og så hvis hesten er forvild for dig og du ikke kan styre den ville det være en MEGET GOD IDE at råbe hesten er løben løbsk
så de andre rytter er forberet og har lidt mere fadt i hesten så den ikke bare løber med
mar 2010
Følger: 30 Følgere: 19 Heste: 6 Emner: 133 Svar: 490
Hvor højt er springe så i de lave klasser ?
Evt et link så jeg ikke spørg om så DUMME spørgsmål
apr 2008
og jeg er selv ny begynder men har været med søster og kikke på
og der hvor jeg skal starte er det sådan at 2 kan starte i 3 klasse
så hvis de løber som ind som 1 bliver de til 2 men hvis du løber ind som 2 bliver du 2
kan ikke linke så send en pb med alle dine dumme spørgsmål xD så skal jeg se om jeg kan svare
apr 2007
Følger: 39 Følgere: 41 Heste: 3 Emner: 102 Svar: 444
mar 2010
Han er i super galop kondi og
er vant til Laaaaange galop ture
jan 2005
Følger: 86 Følgere: 83 Heste: 8 Emner: 272 Svar: 1.721
Jeg rider ræv for Midtjysk jagtrideklub, og er lige blevet medlem i Jydsk Jagtrideklub.
- MIne erfaringer er HELT anderledes. Vores midtjydske jagter er meget begynder venlige. I disse jagter er springene fra 30-80cm. (30cm er babyspring)
Ja, hesten skal være i god form, men der er altså ikke meget galop i. Jeg vil derimod sige der er meget skridt, så din hest skal have tålmodighed. Hvis du ved den kan være en smule hidsig, så væn den evt til at ride med en masse andre, og springe lidt. Derudover skal du sætte en rød sløjfe i halen hvis den sparker, ligesom til normale stævner. Din hest skal kunne springe lidt (Medmindre du kommer for at tage i naturfeltet, altså de som ikke springer.) Nu rider jeg Military, så min pony har ALTID været van til naturen :b
Jeg vil sige at hesten også skal være trafiksikker, da du kan komme ud for at ride ved vej.
Skriv meget gerne en PB hvis der er andet du er i tvivl om.
Mvh Heidi Christensen.
- P.s der findes ingen dumme spørgsmål :b
apr 2008
jan 2005
jan 2005
Følger: 26 Følgere: 25 Heste: 10 Emner: 237 Svar: 1.558
apr 2008
mar 2010
Bare spørg løs
jan 2005
nov 2008
Følger: 99 Følgere: 107 Heste: 2 Emner: 43 Svar: 1.724
Det var den fedeste oplevelse for hende hun gennemførte 22 km jagt, fangede ræven og blebvnr. 3 i opløbet - så ikke værst for en begynder på en fremmed hest og hun var pavestolt, men mest af alt havde det været en fantastisk oplevelse at være med.
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 18 Heste: 3 Emner: 128 Svar: 1.549
man skal ud over rød jakke mm. have hvide handsker, det er vist et must....
personligt ville jeg også foretrække at have thermoundertøj på inderst, og sikkerhedsvest...
et tæppe til hesten bagefter, vand og hø...- og så efter smag, den sædvanlige huske-liste man følger til stævner... nåh ja.. og så skiftetøj... hvis ikke man falder af i vandgraven, bliver man i al fald smidt i hvis man vinder
hvis du har et jagthorn (eller kan finde en optagelse af det på nettet på nettet og lægge over på tlf/andet) så spil nogen hornsignaler for din hest, så den ikke bliver ræd når jagten blæses igang.
tit er der nogen nye ryttere (samt ponyer) der rider bagest i feltet...de er vist flinke til at hjælpe nye i gang, jeg blev tilbudt en hest jeg kunne deltage på, men takkede nej, jeg synes springene er for farlige, nogen af dem er brede grøfter, det tør jeg bare ikke...
der er nogen regler for hvordan man rider i et jagtfeldt, og om man gennemfører jagten eller bare deltager, det tror jeg du kan finde en del om når du googler det.
Jagt ridning ??