{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
925 visninger | Oprettet:

Hvilke dækkener har du til året? {{forumTopicSubject}}

Jeg er simpelthen i vildrede, der findes SÅ mange forskellige dækkener, så mange at det er umuligt at finde ud af hvad man får brug for, og hvad der ikke vil blive brugt.
Man skal selvfølgelig også have nok, så man ikke pludselig står og mangler noget når det bliver vådt/ rigtig koldt.

HVAD har i af dækkener til hele året, og hvad mener i at man absolut IKKE kan undvære?

Er det nok at have 2 af hver slags.....hvis nu det regner mange dage i træk, så tørre sådan nogle overgangsdækkener/ vinterdækkener jo ikke sådan lige, når de ligger ude i en kølig stald.....(har ikke opvarmet sadelrum).....så 2 nok, eller skal man have 3 af hver??!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvilke dækkener har du til året?
  • #2   27. okt 2010 Jeg har lånt et regndækken uden fyld af min mor, købt et regndækken(som er et på 150g overgangs, der ikke er vand tæt!) har så et overgangs på 200g og et vinter på 300g. Mere håber jeg ikke har har brug for.

• #3   27. okt 2010 Hvis dækkenet ikke er vådt indvendigt behøves det jo ikke at blive skiftet så tørrer ydersiden også nemmere når det ligger på en varm hest.

Jeg tror nok jeg har:
    2 regndækkener
    3 stalddækkener
    og 3 vinterdækkener

og syntes egentlig jeg er dækket godt nok ind, men hvis det er en der er noget voldsom ved sine dækkener så kan det måske være en fordel med nogle flere smiley

• #4   27. okt 2010 Jeg har et af hvert og et fleecedækken der kan komme under. Så hvis fx 200g går i stykker eller skal vaskes får han overgansdækken+fleecetæppe på. Det har dog ikke været et problem indtil nu og skal jeg vaske et dækken har han det igen om aftenen.

• #5   27. okt 2010 Syns ofte at mine dækkener bliver vådt ved halsen når det regner meget, og selvom det fx ligger natten over er det ofte ikke tørt dagen efter, og er ikke så vild med tanken om at smide et koldt/ klamt dækken på min pony, når han skal ud i kulden smiley

Har dog et rambodækken på ham lige pt, og er faktisk overrasket over hvor hurtigt det tørre, selvom der er fyld i....Nogen der ved om det generelt er sådan med rambodækkener i forhold til andre mærker??

Louise L: Det er en rigtig god ide du kommer med der smiley Har faktisk også tænkt på at købe sådan en "underdyne", som ma kan bruge til samme princip )

• #7   27. okt 2010 har 2 regndækkener
    1 overgangsdækken (regndækken med flecefoer) som jeg tager et tæppe inden under når det er rigtig koldt
    2 "tynde" vinterdækkener u. hals
    2 tykke vinterdækkener med hals
    1 stald dækken til at have inden under

• #8   27. okt 2010 Regndækken uden foer.
    Regndækken med foer.
    stalddækken.
    ulddækken.
    overgangsdækken.
    vinterdækken.

• #9   27. okt 2010 jeg mener man skal have 2 af hver hvis der skulle ske et eller andet med det ene.

jeg har:
    2 regndækkner uden for
    1 regndækken med foer
    1 200 g dækken
    1 300 g dækken med det er for lille så der skal jeg have købt nyt
    1 400g dækken

er ved at købe nogle nye dækkner så vi har noget mere at skifte mellem

• #10   27. okt 2010 jeg har

1 regndækken i rigtig størrelse (110)
    1 regndækken i 115 som er lidt for stort
    1 overgangsdækken med halvhøj hals
    1 vinterdækken med hals
    1 vinterdækken uden hals

og jeg synes, jeg er ret godt dækket ind - føler ikke jeg mangler noget.

Det er rambo/amigo/rhino jeg har til ponyen, og jeg synes, de er hurtige til at tørre

• #11   27. okt 2010 Jeg har:

1 regndækken uden foer
    1 regndækken med fleece
    1 overgangsdækken med 150 gram
    1 vinterdækken med 320 gram
    1 stalddækken med ca 100 gram.

Jeg syntes det er fint.. Og min hest står med det samme dækken hele døgnet rundt så det tørre hurtigt hvis det er blevet vådt.

• #12   27. okt 2010 alle jer der har så mange dækner hvordan har i råd til så mange?
    selv jeg kniber med at kan få råd til 2

• #15   27. okt 2010 okay (;
    jeg tænkte på om man godt bare kan købe 2 regndækner, hvis hesten har en stor pels... min koldblodstraver er nemlig den race der automatisk får den store pels om vinteren (;
    er det nok med regndækner eller hvad mener i?

• #17   27. okt 2010 okay tak (; og hvis hun fryser når hun kommer ind, har jeg det lækreste stalddækken smiley

• #18   27. okt 2010 hvad fortrækker i og hvorfor?
    regndækner med foer eller uden

• #19   27. okt 2010
    Hmm..

Ryddede faktisk op i dem i går...

4 regndækkener
    3 overgang
    6 vinter
    4 til stald
    9 tæpper
    og 2 ridedækkener (hul til sadel)

- til én hest...- hvilket er total overdrenent!!- men elsker at købe lækkert udstyr til hyppen...

Du kan sagtens nøjes med:
    regndækken
    overgang
    vinter,
    samt et stalddækken til nødstilfælge (stald + regndækken eller overgangs sammen, kan godt gå som vinter)

Mange i stalden nøjes også med regn og vinter...

• #20   27. okt 2010
    Cille...

Vil også mene at regndækken er fint til din traver (det holder både vind og vand ude) og hvis den skulle fryse en dag- så går den jo bare en tur... Og med et stalddækken om natten, så skulle den vist være i vinkel :o)

• #21   27. okt 2010 tak, ved du hvad en god pris er til et regndækken?

• #22   27. okt 2010 1 regn/overgangs og 1 vinterdækken m. 300 g, derudover har jeg to fleece tæpper, og det klarer hun sig fint med.

• #23   27. okt 2010 1 REGNDÆKKEN
    1 Vinterdækken (300gr)
    1 skridt/gå tur tæppe

• #24   27. okt 2010 Du kan få ganske udemærkede regndækkener hos Tika Rideudstyr i deres mærker 4horses. Dem har jeg selv til mine og de holder ganske glimrende selv her på 4. og 5. sæson

• #25   27. okt 2010 Til Vinnie som bliver klippet har jeg:
    1 regndækken med fleece
    1 overgangsdækken 200 g
    1 vinterdækken 300 g
    2 fleecetæpper

Til Escape der ikke klippes har jeg:
    1 regndækken med fleece
    1 vinterdækken 300 g
    2 fleecetæpper

Og så har jeg et ekstra regndækken samt 2 fleecetæpper til min gamle hoppe Artesia hvis hun bliver for kold, hun går uden dækken.

Mangler pt ekstra regndækkener, men Escape smadrede lige 2 på 1 uge.. smiley Og så vil jeg gerne have en underdyne til Vinnie, hvis 300 ikke er nok.

Kommentér på:
Hvilke dækkener har du til året?

Annonce