fokus på hesteflokken.. {{forumTopicSubject}}
ja er det noget i har.. jeg kom til at tænke på flokken der hvor min bette fyr er opstaldet, det er en fantastisk flok der virkelig kender hinanden.. Mener faktisk de alle er oprettet her inde under stald majsens profil..
Nå men flokken vil jeg lige beskrive som jeg har opfattet de forskelige individer..
Ofelia 17 år er klart føre hoppe, hun har dog til tider et lettere navøst sind, så hun får god støtte af den næste i rækken
Sidsel. 23 år. næstkommandant og den pedagoiske læremester.
lotte. 12 år, en stille hest der gerne holder sig lidt i bagrunden, men abselout en stor del af flokkens hverdag, hun er bla mor til flokkens baby.
ozzy. 4 år, legeonkel og flokkens klovn, ozzy er ikk helt som de andre,han er lidt bagefter, men har et hjerte af guld og flokken passer godt på ham..
josefine. 2 år, flokkens baby og datter af lotte, hende og ozzy er meget knyttet til hinanden, ozzy var den første til at tage imod josse da hun blev født, lotte kom først til da hun fik rejst sig hehe...
men det jeg vil frem til. Hvor meget ved i om jeres flok? Hvilken rolle har de hver især..? Og kom til at tænke på de store steder og rideskolerne, hvad med flokken der? og hvad betydning har det for vores heste hvis de ikke har en flok at være en del af?
dec 2007
Følger: 50 Følgere: 60 Heste: 6 Emner: 99 Svar: 1.161
dec 2007
aug 2007
Følger: 30 Følgere: 29 Heste: 5 Emner: 217 Svar: 2.027
Nemo 2 år og hingst, Milana 10 år hoppe, Muffin 3 år vallak. De har et godt venskab, men der er ingen leder pt. men de fungere godt sammen.
Milana er ikke så afhængig af andre, Nemo er afhængig, Muffin er også afhængig, men alle kan tages alene.
Jeg går meget op i hvordan flokken har det indbyrdes.
dec 2007
Tænker lidt her. at før "Vi"kom til var det jo ikke unomalt for en hoppe at leve i den samme flok som hun er født, gennem hele sit liv.
apr 2007
Følger: 106 Følgere: 120 Heste: 9 Emner: 64 Svar: 427
Coco, Piaff, Daimond er alfaer i flokken, dem der stortset bestemmer, og banker de andre hvis ikke de får det som de vil have det.
Donna og sonny boy nytilkommen, vil meget gerne bestemme
Dixie og Calle, ballademagerene der gerne sætter gang i flokken og løber meget rundt
Leonora følger bare med de andre, meget svær at finde ud af hvor hun står
De 3 små drenge Magic, Pose og Tinker gut, følger også bare med flokken, får lov til det meste da de ikke er så gamle..=)
Dana jyde skrummel der altid er en drillepind, hun er lidt over det hele i flokken med ikke højt..
Malthe, Prins og Barbie holder sig lidt i baggrunden, og er konfliktsky
Happy og Møller er meget svære at placere
dec 2003
Følger: 51 Følgere: 37 Heste: 10 Emner: 87 Svar: 536
Min veninde og jeg sad netop i dag og diskutterede vores lille hesteflok.
Den består af Rebekka på 19.
Hun er dame med stort D, og flokkens pt urokkelige fører, og hun udstråler kæmpe tryghed, er man tæt på hende som hest, så er der ingen problemer i verden.
Felix på 9 er flokkens samlingspunkt og lege onkel, han er sød og rar overfor alle, og bestemmer det hele når Bekka vender ryggen til, han er en super god hest overfor både nye og de gamle.
Suleika... Er den ældste hest i flokken.
Hun er 30 år.
Suleika bestemmer ikke noget mere, men jeg tror hun udstråler en vis tryghed, og der hvor hun bevæger sig hen, kan alle gå hen.
Så er der Maddy, lille shetlænger hoppe som.. Bare er der.
Hun er 17 år gammel, og det mest hjertekære lille væsen.
Jeg ved ikke hvad flokken ville være uden hende, men hun er en lille hygge tante som man ikke kan andet end at holde af
dec 2003
Følger: 51 Følgere: 37 Heste: 10 Emner: 87 Svar: 536
Det er faktisk lidt spændende hvordan flokken tager imod dem.
Det er en 2 års og en 6 års....
dec 2007
jul 2004
Følger: 79 Følgere: 78 Heste: 5 Emner: 81 Svar: 6.896
Men ved han kun er 4år er han jo klart en af de nedereste i flokken, men tilgengæld foldens størreste legebarn og en rigtig bandit, elsker at drille de ældrere heste og får deraf også tit nogle pryl, hvis de altså kan fange ham
Leda er klart fører i sin folk, hun går sammen med 3 andre dv 2 føller og en shetter, og af leda og shetter er der ingen tvivl om hvem der bestemmer
maj 2007
Følger: 64 Følgere: 62 Heste: 5 Emner: 109 Svar: 810
Ayla (min hest) - Helt klart førerhoppen
Shiva - Hende der tager alting med ro, og gerne vil være sammen med alle
Tarzan - den frække ballademager
Nicoline - den gamle der holder sig meget i baggrunden
Spirit - Banditten
Prins - ham den rolige, der ikke tager sig af noget
Lille Anemone - den lille frække baby
Disney - hoppen der mest går for sig selv
Lille Waena - også en lille fræk baby
fokus på hesteflokken..