2. maj 2006 Følger: 105 Følgere: 95 Heste: 15 Emner: 87 Svar: 132
hjælp til ondt i ryggen {{forumTopicSubject}}
jeg har en pige hos mig som har en hest som har et eller andet med sin ryg, hun ved simpelthend ikke hvad det kan være om massøren har opgivet at hjælpe for hun kan ikke finde problemet.
Hun har kunne ride den men af uforklarlige grunde har den rejst sig i tide og utide. både med og uden transe ( mht tænder så er det også tjekket)
en dag gik det så galt og den væltede bag over og siden har hun ikke ville ride den for hesten krummede helt vildt ryg og fik så tjekket det og skulle i genoptræning efter stille pause.
efter lidt tid lagde hun mærke til at der er en lille forhøjning på rygraden 5cm mod skuldrene fra krydset. er det normalt at nogle heste er lidt høje der, hun har ikke set det før men det kan jo også være noget den altid har haft uden man har lagt mærke til det?
hesten er skide godt gående og smidig i alle led, strækker sig helt vildt godt og er opmærksom og glad. går både skridt trav og gallop i lonchen, bliver arbejdet med hver dag, den løfter forbenene helt vildt godt og kommer godt ind under sig selv med bagben
men hun har problemer på staldgangen når hun skal løfte bagben så er det som om at hun ikke kan strække benene bag ud ( altså lige som når man renser så løfter man dem til knæ højde det kan hun ikke og sparker i stedet.
er der nogle af jer med specialer inden for viden og ryg ondt som ved hvad man kan gøre for at løsne det for der må side noget fast siden hun er stiv bag til og har den forhøjning.
jeg ville lige skrive dette indlæg det kunne være der kom nogle forslag
jul 2007
Følger: 76 Følgere: 76 Heste: 2 Emner: 254 Svar: 4.671
sep 2008
Følger: 49 Følgere: 47 Heste: 3 Emner: 5 Svar: 58
maj 2006
Følger: 105 Følgere: 95 Heste: 15 Emner: 87 Svar: 132
hvis hun ikke har haft dyrlæge hvem ville i så anbefale når vi er fra Vestjylland / Esbjerg
jul 2007
Følger: 76 Følgere: 76 Heste: 2 Emner: 254 Svar: 4.671
Det plejer hun nenmlig at gøre. Lisa er super dygtig, hun kommer her til varde / esbjerg jævnligt.. Hun kan gøre mirakler... Virkelig dygtig!!!
Hvis hun vælger at ville have hesten røntgen fotograferet vil jeg anbefale højgaard på fyn,
maj 2008
Følger: 66 Følgere: 63 Heste: 3 Emner: 31 Svar: 548
M in har også et lille "buk" på rygraden, ca. 1 cm. lidt bag adellejet.
Min massør og dyrlæge sagde det var helt normalt, når man, som den, var ung, stadig voksede lidt, og havde haft flere spændninger i ryggen
Så kunne det nemt have givet sådan en. Man skulle huske at massere godr rundt om denne, for at få spændinger ud, der havde tendens til at samle sig der.
dec 2006
Følger: 82 Følgere: 86 Heste: 10 Emner: 95 Svar: 1.587
mar 2007
Følger: 92 Følgere: 88 Heste: 8 Emner: 133 Svar: 429
mar 2009
Følger: 43 Følgere: 40 Heste: 8 Emner: 37 Svar: 1.138
prøv at se følgende vieo omkring sadeltilpasning...der viser han bulen.. jeg tror det er den du skriver om..
men ellers vil jeg anbefale en kiropraktor, især efter den har væltet bagover, der kan være sket meget...
jeg vil anbefale Rikke Andersen som også er uddannet adfærdsbehandler... (øh kan ikke lige huske hvad det hedder, men hun har en uddannelse der også går på adfærdsbehandling)
hendes hjemmeside www.ryet.dk
hjælp til ondt i ryggen