{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
621 visninger | Oprettet:

Tilknytning hvornår? {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg kigget regelsættet igennem her, og jeg kan ikke finde ud af hvornår tilknytningen til hesten er god nok.

Er det når man bare ser hesten 1 gang om ugen på en rideskole? Eller er det sådan man kommer ud til den flere gange om ugen?

Må man egentlig oprette rideskole heste, parter, osv uden tilladelse fra ejer?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tilknytning hvornår?
  • #1   16. nov 2010 Når du har part på den ejer den mm.

    Og nej man må ikke oprette uden at have tilladelse til det!


  • #2   16. nov 2010 Ja det er ok at have en rideskolehest heriinde, hvis man fx rider den fast een gang om ugen. En "hest man red engang og som man opretter bare for at oprette" skal derimod i et fotoalbum.

    Men JEG mener der er tilknytning når: man ejer - har part - passer - rider (fx rideskole) - generelt har meget med hesten at gøre. Dog ville det virke forkert at jeg opretter ale mine veninders heste, bare fordi jeg nu og da rider dem. Ligesom jeg fx heller ikke opretter heste jeg har i træning, med mindre ejer specifikt beder mig om det, fx fordi hesten skal sælges og ejer ikke vil betale penge for HG men gerne vil have et link at henvise til overfor mulige købere. Så har jeg jo også hesten under sadlen dagligt og har dermed en tilknytning + tilladelse

    Når mine heste har part får rytter altid lov til at oprette, jeg har dog nogle få krav.
    * Ordent lige billeder (dvs ikke bare øjebilleder
    * Ordentlig tekst, ikke bare "jeg elsker den lille pullergris<3<3<3 over det hele
    * Ikke de der stejlende heste over det hele!

    Jeg har kun en enkelt gang forlangt min hest slettet, men det er en hel anden historie som bliver mellem tidl part fra dengang og jeg =)


  • #4   16. nov 2010 ...og hvad hvis det er den eneste gang om ugen vedkomne rider? Og ikke er som mig der har 5 heste? Jamen så kan de ikke få adgang til HG?

  • #5   16. nov 2010 Rider selv på rideskole en gang om ugen, og har da overhovedet ingen tanker om at oprette en hest, som godt nok er den samme hver uge, men som jeg ikke vil kalde "tilknytning", for den er tilknyttet rigtig mange mennesker, hver eneste dag :S
    Så hvis alle dem som red den, havde ham oprettet herinde, ville han nemt kunne være oprettet omkring 20 gange :S

    Så rideskoleheste er et no go for mig smiley
    Nyd den mens du har den, men den er altså ikke din egen, medmindre man har part!


  • #6   16. nov 2010 Charlotte: Man kan da sagtens få adgang til HG uden at have en hest oprettet smiley

  • #7   16. nov 2010 Jeg kan se jeg har samme holdning med nogle her. Jeg kan heller ikke forbinde en tilknytning når det er en rideskole hest.

    Men jeg kunne godt lide at vide hvad en admin vil dømme det ud fra?


  • #8   16. nov 2010 Man må da gerne oprette en rideskolehest hvis man bare rider den fast.. Det er der mange der gør ingen ha'er protestere.. Man ska bare have lov af ejeren...

  • #9   16. nov 2010 Jeg kan da godt forstå at nogen gerne vil oprette rideskoleheste. Hvis det nu er den hest de har mest tilknytning. Det er jo ikke alle som lige har deres egen hest.

    Jeg har dog set eksempler på folk som har oprettet samtlige rideskoleheste. Det er lige i overkanten...


  • #10   16. nov 2010 Synes også at rideskole heste er tilladte. Jeg har fx en rideskolehest oprettet. Rider ham godt nok seks gange om ugen.
    Men jeg synes stadig at elevheste skal være tilladte, for man har stadig en tilknytning til den smiley


  • #11   16. nov 2010 Er meget enig med Charlotte :o)
    Men HUSK! Du SKAL have tilladelse af ejeren(e) :o)


  • #12   16. nov 2010 Det er jo op til folk selv, hvad "tilknytning" er for dem..
    Jeg siger bare at jeg selv, aldrig ville oprette en herinde!

    Stine: Så har du jo nok også mere tilknytning til den rideskolehest end de fleste har til rideskoleheste ;o)


  • #14   17. nov 2010 jeg synes det er snobberi i højeste grad når man sidder og udelukker rideskole heste ....ja de ejer ikke hesten men kan ikke se det giver en dårligere profil ...jeg har set masser af profiler med ejer heste som er dårligt beskrevet og elendige billeder ....til gengæld tror jeg at rigtig mange piger som rider en hest en gang om ugen og elsker heste kender deres rideskole heste rigtigt godt ...og hvad så om flere har dem oprettet ...så er der jo flere billeder for os andre at kigge ...personligt kan jeg godt huske hvordan det var da jeg var 10-12 år og kun havde råd at ride en gang om ugen ....jeg var på ridskolen hver dag og kendte den hest jeg red rigtigt godt ....så for mig skulle der gerne være plads til os alle herinde ...det giver jo mere mangfoldighed smiley

  • #15   17. nov 2010 Prinsesse Ida - Jeg syntes ærlig talt ikke man kan sammenligne en luder med en rideskolepony :S

    Jeg har selv gået til ridning som barn 1 gang om ugen, og ja vi havde vores yndlingsponyer hvor vii havde stor tilknytning til..

    Hvis jeg gik til en trækkerdreng hver uge, så ville jeg personligt tænke lidt over hvorfor jeg er så slem at jeg skal betale for at have sex smiley

    Og du kommer da herinde.. Du er her nu= du kommer herinde


  • #16   17. nov 2010 TeamÅbygård:
    Der findes mange former for snobberi, især inden for hesteverdenen! Men måske skulle du læse, at det er tilknytningen der diskuteres, hvor meget man når at tilknytte sig en hest, man rider en gang om ugen.. Det betyder ikke, at rideskole heste skal udelukkes fra HG smiley
    Folk må da selv om, hvor meget tilknytning man har til en hest, men JEG mener bare ikke at man kan have en stor tilknytning til en hest, som man rider en gang om ugen, ligesom mange andre elever gør. JA, det er da en slags tilknytning, men så bliver her jo diskuteret, hvor MEGET tilknytning man skal have, når nu det er en regel herinde..

    \\ Carina


Kommentér på:
Tilknytning hvornår?

Annonce