{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
836 visninger | Oprettet:

Anbefal XBRED kombi sadel {{forumTopicSubject}}

Hej står og skal sælge min dressur sadel, da den er for stor i sædet til mig , vil så istedet have en kombi sadel, da min shire synes spring er sjovt.
Men det er jo en jungle at finde rundt i de forskellige sadler, og svært at finde en der er bred nok, skal være minium bom 35, håber i har nogle gode forslag og erfaringer tak : )

mvh Tine

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rydning af ukrudt på perlegrus belagt parkeringsplads foran villa samt i rosenbede foran villa. Rivning af pladsen 700 kr.
  • fjernelse af ukrudt mellem fliser 800 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 700 kr.
  • Ophæng af gardiner 500 kr.
  • Hanging tasks…shower rod, light 1.600 kr.
  • Repetition af plæneklipper 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Anbefal XBRED kombi sadel
  • #1   18. nov 2010 Mener wintec har lavet kofjern som kan passe meget brede heste. Men er ikke helt sikker

• #2   18. nov 2010 Tak for svar : )
    desværre ligger wintec sadlerne ikke godt på ham : ( Men jo de har lavet en meget bred wintec wide.

• #3   18. nov 2010 wintec laver ikke kofjern i så en stor str. normalvis, men man kan få dem til at lave den eks. bred, men det kræver at de også at de får sadlen ind, da denne også skal udvides, så bommen bliver størrer, jeg ved dette da jeg havde en hest som åbenbart var for bred :o) men fra valgte dette, da jeg mente at sadlen ikke havde godt af at blive vredet :o(
    Nu er jeg ikke så meget inde i combisadler, men jeg ved at kieffer laver sadler i eks bredde fra nye og sikkert også andre kendte mærker, men hvis du køber brugt, så pas på at købe sadler der er gjort breddere, da de kan være vredet skævt og der ved komme til at ødelægge din hests ryg

• #4   18. nov 2010 jeg bruger en euro riders sadel til mine basser... den er nemlig bred i kamret og man kan skifte kobjern i dem

• #5   18. nov 2010 bates caprilli er en rigtig lækker sadel men desværre passer den ikke mine for tykke jyder. hi hi

så en bates sadel har jeg til at ligge, øv

• #6   18. nov 2010 ingen af ovenstående.. jo sommer er oppe i den str. ellers skal du have fat i fairfax (læder model) og throrowgood (plastik) nye modeller. begge går op i 38. og laves specielt til cob moddeller. (dvs flade ryg)

• #7   18. nov 2010 som sagt dur wintec ikke til min shire, synes de er for lige hvis man kan sige det sådan.
    Nogen der kender sommer i kombi modellen? Hvad med windsore kan de fås i fit 5?
    fairfax kender jeg ikke, er de gode?
    Vil også prøve at søge på den du nævner Tina, da det skal være med bredt kammer, skulle jeg måske have nævnt ; )
    Bats er det ikke det samme som wintec bare i læder?

Min shire har mere sadelleje end eks. min belgier, som bare er lige i ryggen og bred, når hun altså er udvokset ; )

• #8   18. nov 2010 De Kiffer jeg har set havde smalt kammer, men fås de også med bredt kammer? og op til bom 35?

• #9   18. nov 2010 Team Grafik * Distanceteam *

Meget muligt man kan skifte kopjernet, men hvis bommen er en mediun kommer du ikke så langt med det smiley Har prøvet det så tager af erfaring.

• #10   18. nov 2010 ja jeg har nemlig brug for en sadel med bredt kammer til min frieser specielt;) så prøv om det er en du kan bruge:)

• #11   18. nov 2010 Hej tina
    Fik du prøvet den jeg var oppe på skive travbane med til nils. Tror du måske kunne bruge sådan en.
    Hilsen linda

• #12   18. nov 2010 Linda: Regner med det er mig Tine du skriver til : )
    Jeg er ikke så vil med Jopos koldblodsadel, da den er meget lang, hård og så også for stor til mig ( skal have str. 16,5 den fra Jopo er 18) Men det er jo smag og behag ; )
    Er nok blevet lidt forvent, med min sommer Diplomatic ; )

Men tak for forslag : )

• #13   19. nov 2010 kunne du ikke bruge en bomløs der er godkendt til spring?

• #14   19. nov 2010 Beinta:
    Jo det kunne jeg godt, men ville gerne have en rigtig sadel, da hesten har normalt sadelleje, bare lidt bred, men ikke tøndeformet, så burde være muligt at finde en alm. sadel : )

Men intet skidt om de bomløse sadler, havde en til min gamle belgier, og har lige fået en london til min nye belgier. De bomløse er dejlige at ride i, især på tur, men synes bare man sidder bedre fast i en alm sadel, min shire vil gerne frem i verden, så synes alm. sadel er mest optimalt til ham : )

Kommentér på:
Anbefal XBRED kombi sadel

Annonce