{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.429 visninger | Oprettet:

Den ultimative bedste sadel? {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg i en evighed kikket efter det bedste til min prulle..... Men hvad er egentlig det helt optimale..

Selvfølgelig en sadel der ligger 100% rigtig, det siger sig selv.

Men hvad type skal man gå efter, hvis det skal være det bedste for HESTEN....

Kom med jeres mening.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Et simpelt vandhane armatur skift i køkken 500 kr.
  • Elektriker 1.200 kr.
  • Montering af induktionskogeplade 500 kr.
  • Hjælp til at ligge gulv og samle køkken 205 kr.
  • Opsætning af pendel lampe i loft 700 kr.
  • Nedtagning og opsætning af gardiner - to lameller og en rullegardin 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Den ultimative bedste sadel?
  • #1   19. nov 2010 Det er jo forskelligt fra hest til hest, der er jo ikke nogen sadel der ligger perfekt på alle heste fordi heste er jo så forskellige.

F.eks bruger jeg en Wintec Isabell Werth til min, men vi prøvede den så til en anden som overhovedet ikke fungerede med den, og sådan er det med alle sadler :o)

Så min vurdering af dit spørgsmål er at det kan man ikke svare på da det er forskelligt :o)

• #2   19. nov 2010 Ja, selvfølgelig er det forskelligt fra hest til hest, da den samme sadel ikke passer alle heste, det er logik.. Men jeg tænkte mere på hvad type der er den bedste for hesten gennerelt.

Feks: har fået fortalt at bomløs kan gøre mere skade en gavn, men at en klassisk engelsk kan give ømme muskler, da trykfladen er meget lille. En western har jo en noget større trykflade, men den er tung og uflexibe.....

Hvad type skal man så gå efter, hvis man vil gøre det bedste for sin hest.... Hvis man skal se bort fra hestens forskelligheder, og gik ud fra at alle typer ville ligge perfekt, hvad for en ville så være den bedste for hesten.?

Jeg undre mig bare over, at der ikke findes en undersøgelse, hvor man har undersøgt dette... Spørg en sadelmager..... jo jo, men han vil jo altid anbefale hans eget produkt.. så......

Jeg rider selv i en dresur, den ligger fint og er glad for den, men har ofte overvejet, om mn egentlig gør det rigtige for sin hest....

• #3   19. nov 2010 jeg bruger euro riders sadel da den har et bredt kammer, man kan skifte kobjern i den og det er en meget let sadel, den fungerer supert til mine basser

• #5   19. nov 2010 Der er ikke nogen type der er bedst for alle heste, igen det er forskelligt. Og hvis vi skulle gøre det bedste for vores heste så skulle vi jo lade være med at ride dem, hvis vi snakker om sadel (;

Der er jo fordele og ulemper ved alle sadler...

En sadelmager anbefaler jo ikke sit eget produkt, det kan han ikke, han har jo mange forskellige sadler. Han tilpasser sadler og reperer.

Men når du f.eks rider dressur så skal du jo finde en dressursadel der passer til dig og hesten :o)
    (Ved godt du har en dressursadel du er glad for)

• #6   19. nov 2010 Jeg har hørt at en sadel med læderbom skulle være det bedste, men de koster så også lidt mere end f.eks de bomløse.

• #7   19. nov 2010 jeg rider i Kieffer Wien. det er min dressur sadle, og en Passier Hannover spring sadle.. jeg synes de er rigtig gode, og jeg sider rigtig godt i dem, de er fra min gamle hest, men passer næsten min nye, jeg har en kile til at ligge under da jeg ikke lige har pengene til ny sadle lige pt.. men med kilen under ligger de rigtig godt. (:
    jeg skal klart have kieffer eller windsor sadle.. (: dem synes jeg er de bedste.(:

• #8   19. nov 2010 Jeg ville helt klart få lavet en Jeremy Judge sadel til ham. Det er super godt håndværk, og så er de bygget så de tilgodeser hesten. Samtidig er de utrolig gode at sidde i. Har selv en til min hest.

• #9   19. nov 2010 specialsyet...... så tror jeg ikke du kommer nærmere..... har selv specialsyet sadle og e super glad for den....

• #10   19. nov 2010 jeg kan bare ikke finde noget om Jeremy Judge .... Hjemmeside?

Har tænkt på at få en lavet specielt til ham.. Jeg rider normalt i westernsadel. men det har ikke været muligt at finde en, som han kunne passe.....

• #11   19. nov 2010 Nej, det er der heller ikke. Han bor i England, Men sadelmager Kit Hansen Tager mål og der kan du så bestille farve, sæde, knæstøtter osv.

• #12   19. nov 2010 http://www.youtube.com/watch?v=U2mKz0uP_K8

er supergod video (der er 9 ) om sadler og hvad man skal se efter...
    ved godt det ikke er det du spørger om..men er bare så begejstret for disse videoer.... smiley

• #13   19. nov 2010 Super videoer....... Men hvem skal man så kontakte i dk hvis man vil være sikker på at få en ordenlig tipasning?

Fald i øvrigt over en sadel der hed Americxan Flex. Er der nogen der kender den.....

Kommentér på:
Den ultimative bedste sadel?

Annonce