{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Heste bremse?
  • #1   19. nov 2010 Den der er hvad der normalt bare kaldes en bremse, man tager den om overlæben når hesten fx skal have smed, så danner hesten nogle beroligende stoffer og vil derfor være mere rolig smiley

• #2   19. nov 2010 en anordning man snører om den bløde del på hestens mule, for at fiksere hsten. Den gør skideondt, og får hesten til at fokusere på smerten og ikke på, hvad man gør med hesten. Evt. sår skift og lgn.

• #4   19. nov 2010 Både mig og hesten er trætte af ormekure.... * -->

ikke helt korrekt. en bremse har den virkning at:

hesten har en hel del nerver osv i overlaeben hvor bremsen bliver placeret og dette faar hesten til at udskille beroligende hormoner og nej det goer ikke ondt

• #5   19. nov 2010 Okay - tak! smiley

• #6   19. nov 2010 nerver udskiller ikke hormon.

• #7   19. nov 2010 Kigger med det samme camilla smiley

• #8   19. nov 2010 Sådan smiley - jeg er stadig ikke sikker på jeg forstår helt hvorfor det er folk vælger at putte noget rundt om hestens mule for at gøre den mere rolig, og kan ikke forestille mig et billede af det.. - Men nu er jeg da sikker på det ikke er en god ting smiley

• #9   19. nov 2010 Bruges bremsen korrekt, kan virkningen sammenlignes med en slags akupunktur, hvor trykket på hestens overlæbe udløser nogle beroligende stoffer i hestens hjerne (endorfiner). En bremse bruges feks. Til at aflede hestens opmærksomhed fra feks. En ubehagelig dyrlægeundersøgelse eller lign. NB! En bremse bør kun bruges af erfarne personer, da den, hvis den er lagt forkert på, let kan gøre mere skade end gavn

Derfor kan den både være et hjælpemiddel, men også noget som kan gøre ondt og skade hesten.
    Hvis brugt korrekt er det ikke smertefuldt for hesten.

• #10   19. nov 2010 Ej nu stopper i altså, det er ikke rigtigt at det gør ondt osv osv osv, det er som andre siger gør det hesten mere rolig..

Jeg er selv i mod den fordi jeg mener man burde kunne klare tingene med tålmodighed og en rolig hånd, men nogle gange er det bar nødvendigt, og nej det gør ikke ondt, det bar noget man tror, men hvis det gjorde ond ville hesten nok flippe og forsøge at få den af i stedet for at slappe af

• #11   19. nov 2010 Enig med dig Maria C, men vigtigt, at dem som bruger bremsen ved hvad de laver, da det ellers kan være smertefuldt. Hvis det gøres korrekt er det ikke

• #12   19. nov 2010 Min står nu ikke anspændt, når han har den på tværtimod.
    Men heldigvis har man lov at have forskellige meninger og de "dannede" (hvad du end ligger i det ord) og uddannede jeg har talt med har også været enige om, at det er et hjælpemiddel, som ikke er smertefuldt for hesten, men tværtimod kan give den en bedre oplevelse.

• #13   19. nov 2010 Min hest flippede til handelsundersøgelsen da han skulle have lagt næsebremsen på, det var umuligt han bakkede og småstejlede så slut med den slags,

• #14   19. nov 2010 Sofie Mortensen - Forståelse, Kærlighed & Venskab. - FOrdi i nogle tilfælde er alternativet til bremsen at få dyrlægen ud og bedøve hesten..

Jeg vil personligt hellere have en bremse på end at skulle bedøve, for så snart bremsen slipper er hesten frisk, ved bedøvelse står hesten og halvsover i længere tid

• #15   19. nov 2010 Landkoen så er den lagt forkert på og ja så giver den smerter

Camilla, vil give dig ret i at man skal lærer dem det hele er okay, men havde f.eks en lille welsh plag som skulle chippes, han havde ikke været meget i hænder på det tidspunkt, og ved chip skal de stå stille, og han flippede fuldstændig, så er der bar ikke meget andet at gøre..

Min hoppe blev os bange og sådan da hun skulle tjekkes for at der var føl i hende, og hun begyndte os at flippe, så hun fik den også på..

Jeg siger ikke det er noget man skal bruge bar fordi den går et skirdt for meget til højre, men i de to tilfælde jeg lige har givet var der bar ikke meget andet at gøre, medmindre vi skulle give dem deres værste oplevelse i livet, og en skræk for livet for dyrelæger..

Kommentér på:
Heste bremse?

Annonce