{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
708 visninger | Oprettet:

Taber sko konstant :S {{forumTopicSubject}}

Jeg købte i foråret min dejlige travhest Ferrari, da jeg fik ham havde han aldrig gået med sko, men på sten og asfalt var han rigtig ømtået så jeg valgte at give ham forsko på, jeg havde en måneds tid efter kiropraktor på ham for at få ham kigget igennem han sagde det ville være rigtig godt for ham med et par bagsko også.
Så han går med 4 sko, men han taber forsko 1-2 gange om måneden, han rammer bagbene sammen med forbenene så det tit siger klask klask når han går og jeg tænker det er derfor han taber skoene. det er vildt træls jeg kan jo ikke ride de dage han kun går med 3 sko, det er ikke sundt for ham og det er træls både for smed og mig han skal komme så tit. Smeden sagde jeg skulle give ham klokker på forbene og det har jeg gjort, men det hjælper ikke rigtigt, han taber ihvertfald stadig sine sko :S Han går med neopren klokker på fold og under ridning.
Har i nogle forslag/råd til hvad man kan gøre? Mvh. Sarah. :O)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Taber sko konstant :S
  • #1   24. nov 2010 Lyder til at den selv træder dem af. Smeden kan sætte nogle sko på som går knap så langt bagud på forbenene, så de ikke så nemme at træde af. Mudder kan suge skoene af også. Ellers prøv med klokker på forbenene.

• #2   24. nov 2010 Jamen smeden har allerede sat lidt kortere forsko på, men de ryger stadig af :S Der er ikke vildt mudderet på folden og det har også været et problem hele sommeren - han har kun klokker på forbene smiley

• #3   24. nov 2010 Så det nok svært at stoppe, hvis det ikke virker med klokker.

• #4   24. nov 2010 Boots? Ved det ikke måske. Ellers kan det måske være han har meget bløde hove så de bare ryger af meget let? smiley

• #5   24. nov 2010 Min hoppe smider også hurtigt hendes sko. Så nu har hun boots på når vi rider på asfalt, det virker rigtig godt smiley

• #6   24. nov 2010 Vil sige det har hjulpet lidt med klokker men ikke rigtig, ved ikke om en anden slags klokker ville være bedre?
    Tror bare ikke rigtig det noget med bløde hove da det er foskelligt hvor længe de sidder på óg det er kun forbene de ryger af - har tænkt på boots, men dem kan han ikke rigtig have på på fold og det vil gøre ondt hvis han blev trukket ind og ud hver dag uden sko på :S
    Aner ikke hvad jeg skal stille op :S

• #7   24. nov 2010 Prøv med flapsko - det plejer virker godt hvis de træder skoene af smiley

(link fjernet)

den skal så kombineres med en jernsko, det må din smed kunne lave til dig.

Bruger jeg tit på mine hvis der er en der træder sko af.

De kan godt blive lidt flade i dragterne hvis de går med dem meget længe, men jeg plejer skifte når det evt. ikke er nødvendigt med sko.

mvh Rikke

• #8   24. nov 2010 Han er rigtig ømtået og når han skal på fold og ind fra fold skal han gå på sten og asfaldt.

• #9   24. nov 2010 Tusind tak for linket smiley Men hvordan virker de og hvordan mener du med kombineres med jernsko? ;O)

• #10   24. nov 2010 man skære en jernsko over og lægger ovenpå i "snuden" af plastiksålen - prøver lige om jeg kan finde et billed af en der er på hoven smiley

• #11   24. nov 2010 der hvor jeg arbejder er der også en hest der blev ved med at tabe sine sko ud i det ekstreme.
    Så det endte med at ejerne gav den boots på udenpå jernskoene, for det var vist kun et problem på folden
    Så cavallo simple boot er måske et godt alternativ til klokker.
    Men ja ellers som Bianca siger, så hvis det kun er et problem når du rider ud på den så er boots et helt fint alternativ til sko! Især hvis hesten har været vandt til at gå uden (;

• #12   24. nov 2010 Hvordan ser disse boots ud den kan han på på folden ? Og kan den godt have sko på inden under de boots ? smiley Det er kun på folden han har tabt sko ;O) Rikke ser frem til billede ;O)

• #13   24. nov 2010 To par klokker på hvert forben, den 'øverste' klokke holder den nederste klokke på plads = hesten får svære ved at træde skoen af smiley

• #14   24. nov 2010 Jeg kan ik finde et på nettet prøver lige se om jeg har en liggende du kan se, det er en super løsning ingen besvær med klokker osv. og hesten har sko på.

Skal nok lige lede i skobunken imorgen, har ik nogen der bruger dem lige nu smiley

• #15   25. nov 2010 Hvis hesten er ømtået, har det ofte noget med smedearbejdet at gøre, plus den måske ikke har fået lov til at vænne sig til andet end jord under hovene... Min fuldblods der har haft sko på siden han var 1½ (galophest) fik taget skoene af i Maj, og da var han 12.. Det har taget lang tid at vænne ham til at gå rigtigt selv og godt smedearbejde, men nu går han fint på beton/asfalt og det er faktisk kun på sten han træder forsigtigt, og der har jeg valgt at give ham boots på når vi rider tur =)

Ingen af mine heste skal have sko på, ikke efter hvad jeg har lært om blodomløb i hovene og dettes funktion for resten af hestens krop...

• #16   28. nov 2010 Hmm ved ikke helt hvad du skal gøre.

Men Asterix havde/har det samme problem.

Han er platfodet, men da hovene blev mindre stoppede han med at tabe dem så meget.

- Husk at brug hovolie (mht. hovene flækker når han konstant skal have nye sko på)

Hvad med at bruge klokker? - Kan ikke huske, tror der blev snakket om det på et tidspunkt for mit vedkommende..

Kommentér på:
Taber sko konstant :S

Annonce