{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.951 visninger | Oprettet:

Sne - kørsel med trailer {{forumTopicSubject}}

I weekenden var vi til stævne begge dage, to forskellige steder.
Begge steder var der rigtig mange som havde meldt fra eller slet ikke dukkede op, pga vejret.

Nu vil jeg så bare hører jeres mening om kørsel med trailer i dette vejr.
Mener I at det er fuldstændig uforsvarligt eller?

Jeg selv havde ingen problemer med at skulle kører i dette vejr og vil egentlig heller have en stor trailer bagpå, da jeg så følger at biler står endnu bedre fast på vejen.
Nu har jeg også en firehjulstrækker, som heldigvis står godt på vejen .

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sne - kørsel med trailer
  • #2   29. nov 2010 jeg køre ikke med trailer i dette vejr, synes det er for farligt smiley

• #3   29. nov 2010 Jeg vra også afsted i weekenden, men kørt hjemme fra i god tid og kørt efter forholdene

• #5   29. nov 2010 Jeg synes det kommer meget an på, hvordan vejene ser ud. Også må det være op til en selv, om det er forsvareligt.
    Jeg har prøvet en trailer der kommer i slinger pga sne der var blæst ind på vejen og det var bare ikke sjovt. Man kan jo ikke styre traileren på samme måde som bilen.

• #6   29. nov 2010 Jeg vil kun køre ud hvis der er god grund til det, jeg skulle have hesten med til undervisning i onsdags, men det blev ikke til noget, pga vejret, men var det fordi den skulle til DM, var syg og skulle til en "læge", eller andet vigtigt kunne jeg godt have kørt stille afsted, men ved godt nok ikke om jeg havde gjort det for bare et klubstævne... trailerne kan komme i slinger og på den måde trække bilem rund, og så går det helt galt, hvor hvis det bare var bilen er der ikke noget der kan rykke dem med rundt, så jeg tror det er mere riccikabelt at køre med trailer i det vejr end kun med bil..

• #7   29. nov 2010 Det kommer an på hvor meget sne der ligger.. Her i Fredericia ville man godt hvia man kører forsigtigt kunne køre med trailer uden problemer, for her ligger ikke så meget, men jeg ville så ikke bevæge mig særlig langt hjemmefra hvis det endelig skulle være og helt undgå motorvejen hvis det er muligt

• #10   29. nov 2010 Det er ok at kører med trailer, så længe der ikke frarådes udkørsel... personligt ville jeg kun kører hvis det var højest nødvendig... ellers ikke!

• #12   29. nov 2010 Jeg kørte lørdag fra Tappernøje til Faxe og søndag fra Tappernøje til Karlslunde.

Selvfølgelig skal man kører efter vejret, det gør man jo også hvis man blot kører i sin normale bil.

Jeg mener at hvis man bare kører ganske stille og roligt, tager sig god tid, så kan det godt gå smiley
    Var blot fordi jeg nærmest fik "skæld ud" fordi jeg ville kører afsted med hesten i dette vejr, så ville jeg da lige hører hvordan folk egentlig havde det med det.

• #13   29. nov 2010 syntes det er meget uforsvarligt, især hvis vejene ikke er rydet ordenligt...

• #14   29. nov 2010 jeg købte min islænder igår men vi tog ikke traileren med jeg synes det uansvarligt da det godt kan blæse op og der kan komme snefygning.
    selvom man har tjekket vejret er det ikke 100% sikkert det bliver som det lover.

så jeg venter gerne til jeg i løbet af denne uge får min hest hjem med at transport firma med STOR lastbil

• #15   29. nov 2010 Jeg ville aldrig kører eller have nogle skulle kører min heste i det vejr. ville aldrig kunne tilgive mig selv hvis der skete dem noget. Så for mig er det uansvarlig. Men jo hver sin mening smiley
    kigger selv på hest og vil ikke købe nogle hvor det haster for folk at komme af med dem for henter ikke nogle heste hjem i det vejr smiley

• #16   29. nov 2010 det haster heller ikke for dem at jeg skal ha ham hjem men en lastbil det vant til at køre er bedre end en svigermor der er usikker fordi hun ikke kender hesten.

og de ved godt hva de laver dem der transportere heste.. eller de her gør ihvert fald. stoler 100% på dem

• #17   29. nov 2010 Vi kører sjældent i dårligt vejr, heller undgå et enkelt stævne end at risikere at traileren vælter og hesten skal aflives.

• #18   29. nov 2010 det kommer meget an på, hvordan vejene ser ud og hvad dmi varsler - lige pt kan vi overhovedet ikke komme fra stalden med trailer. Det skal forsøges i morgen pga undervisning og jeg håber da i det mindste vi kan køre, når det bliver lørdag, for vores pige skal ride på Vilhelmsborg i weekenden, og hun vil da blive vildt skuffet og ked af det, hvis vi ikke kommer afsted.

men jeg vil nu ikke sætte hverken vores eller ponyens liv på spil for at køre ud pga stævne eller undervisning, det er det ikke værd.

• #19   29. nov 2010 jeg kører heller ikke med trailer i dette træls vejr.
    sæt nu der skete noget. det ville være træls.

• #20   29. nov 2010 jeg synes det er helt hend i vejret, hvorfor sætte hest og menneske liv på spil, bare for et skide stævne, har mistet en hest pga en anden kørte op i mig, og jeg siger jeg er dyrtig billist, men hvad pokker med alle de andre som tro det er en lege plads.

NEJ BLIV HJEMME.

• #22   29. nov 2010 Men skal man så fuldstændig droppe alt der hedder undervisning og stævner fra nu af og til marts (hvis vinteren bliver ligeså lang som sidst)

• #23   29. nov 2010 Med mindre det er livstruende tilfælde, så skulle min hest ikke ud og køre i det vejr. Jeg syntes, at det er dybt uforsvarligt :-). Har set et par trailere igår og idag, og jeg fatter det simpelthen ikke - unødig risici.
    Men det er jo også bare min smiley

• #24   29. nov 2010 Synes det kommer meget an på bilen traileren vejret og hesten.
    Jeg var ridehus igår, som jeg skal kører ca 8 km for at komme der hen. Min hest er van til at kører meget i trailer og står helt stille desuden vejer vores trailer og bil i sig selv meget så ligger godt på vejen, og min far er dygtig til at kører med trailer. Så har ikke noget problem med at kører lige nu.. men man tager jo undgangspunkt i den enkle situationen og hvornår det er forsvarligt for hest og mennesker..

• #25   29. nov 2010 jeg ville slet ikke risikere min hest eller mig selv eller andre, så jeg ville blive hjemme og vente på bedre vejr, og jeg tro godt mange heste har godt at få en pause, så jeg kan slet ikke se problemet med det, så hyg da om hesten og giv den en omgang massage og strigle og hygge om den, det vil helt sikkert gavne hesten også.

At have hest er ikke kun om ridning og stævner, men også at bare hygge og passe hesten.

• #26   29. nov 2010 Ville i det hér vejr kun køre med trailer, hvis det var dødsnødvendigt, og dét på trods af to firhjulstrækkere og en far, der er specialtrænet i kørsel indenfor politiet (han kører ofte med indsatsledere)
    Vi har en tohestes lastbil, men den kører så skidt i det hér vejr at det ville være mindst ligeså uansvarligt. Så ville kun risikere noget, hvis det virkelig var nødvendigt (ved sygdom eller lignende)

Kommentér på:
Sne - kørsel med trailer

Annonce