{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
834 visninger | Oprettet:

ej hvor er jeg træt af det! {{forumTopicSubject}}

hvor er jeg altså træt af respektløse ikke-heste-folk!!!
att man ikke kan tage sig en ridetur i sneen, i byen, på vejen, i skoven osv. uden at nogen synes de skal prøve at gøre ens hest forskrækket!!! de kender tydeligvis ikke følgerne af en forskrækket hhest eller en løbsk hest.. jeg er chokeret!
hos os har vi ingen mulighed for ordentligt ridehus i vinterperioden så vi bliver nødt til at ride nogle ture..
så jeg plejer normalt at ride op til byen og tilbage hvilket svarer til en god ridetur..
min pony elsker simpelthen opmærksomheden når har kommer op i byen og er ikke bange for biler, skilte, tøjstativer, lys, paraplyer o.lign. han tager de hele med en stille ro.
når vii kommer op til byen eller er lige ved at komme derop, er der altid nogle små unger eller andre, der synes at de skal begynde at råbe, sige lyde, dytte, gasse op, kaste sne, kaste sten o.lign når jeg rider forbi.
her forleden var der sågar en der skød en bold i røven på min pony med vilje.
ja så kan man sige at det er uforsvarligt at ride i byen, at hesten ikke hører til der osv. men så længe det ikke er ulovligt bør jeg også kunne være der uden at folk skal prøve at køre min hest op!
hørte også en dag en der råbte 'EJ SKAL VI IKKE FÅ DEN TIL AT LØBE HURTIGT!!!!'
hvilket jeg hørte og råbte at nej gu skulle de ej styre om hvorvidt min hest skulle løbe hurtigt eller ej.
det er da heldigt at jeg rider på en hest der simpelthen er så svvær at gøre forskrækket så det næsten er umuligt!
men nej hvor er jeg da ´træt af de skide unger og ting der er så respektløse!! tror ikke deres forældre vil blive så glad hvis deres barn kommer hjem og siger at de gjorde en hest forskrækket med vilje og at hesten løb så rytteren faldt af og brækkede ryggen + hesten løb ud foran en bil så den omkom på stedet.
utroligt!!! jeg er så sur over at folk kan finde på det der!!
nu er det jo heller ikke sådan at jeg rider der hvor de skal gå eller steder hvor det kan genere, og heller ikke helt op af folk for der kan jo være folk der er bange for heste eller folk der er sippede. jeg rider på vejen som var jeg en bil eller cykel, andet kan desuden give både på 500 kr. og det vil jeg ikke ha når jeg uden problemer kan ride på vejen.
lidt fustration fra mig af.. !!!

hvad synes i om det, ville i ikke være lige så sure?

ingen sure kommentarer hold det i en pæn tone så alle kan være med (;
det skal lige siges at jeg ikke rider i byen fordi jeg vil skade hesten eller noget andet bræk som nogen kunne komme med..det er simpelthen fordi de andre steder jeg kan ride er langt farligere end byen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ej hvor er jeg træt af det!
  • #1   12. dec 2010 Det pisser også mig SÅ meget af !!!

    - Jeg kan simpelthen ikke begribe at folk fuldstændig mister deres normale respekt og opfører sig som primater bare fordi der er et ridedyr !!
    Ej, det er bare så hjernedødt og .. ¤%#%&&/# !!!!


  • #2   12. dec 2010 Jeg oplever det aldrig.. Meget, meget sjældent smiley
    Selv de unge fyre i smarte biler, de kører pænt når der er heste på vejen. Måske fordi de fleste er landmænd herude på landet, så har de måske en større viden omkring dyr.

    Tror egentlig det handler meget om viden. Mange mennesker aner ikke en kæft om heste, så kan vi heller ikke bebrejde dem at de ikke ved hvordan de reagere på forskellige ting.


  • #3   12. dec 2010 * Line og hestene med Z * :
    tja måske man skulle lære hesten det der smiley
    men problemet er nok bare at hvis hesten den sparker og de kommer til skade, er det ´nok mig der får problemer med forsikringen.

    AM: er fuldstændig enig med det du siger.. noget der skræmmer mig er bla. også at min lillebror som er bange for heste ikke engang har respekt! har forleden kylede han sne efter min pony og troede at jeg ikke opdagede det, men eftersom at jeg kender min pony, kunne jeg med det samme mærke det på ham da denne her sneklump ramte jorden.
    jeg siger dig min lillebror fik en skideballe.. tænk hvis min pony var hoppet frem eller havde trådt mig ned pga det sne der.

    nu er det godt at min pony elsker at lege sneboldskamp så han bliver kun forskrækket over det når det kommer uventet.

    A & A:
    du er goddt nok heldig så.. jeg synes bare at uanset om man har kundskab om heste eller ej bør man opføre sig ordentligt - så jo man kan godt bebrejde dem .. de ved jo tydeligvis at der vil komme en reaktion fra dyret og de håber (i min situation) enten at hesten løber eller bliver forskrækket og derfor teér sig..
    men du er godt nok heldig smiley


  • #4   12. dec 2010 ah! misforstod indlægget :*)
    men tja det ville nok være en idé så.. trist at man bliver nødt til at gøre sådan for at de der mennesker kan få respekt.. trist at det ikke bare er en selvfølge at man har respekt for alt med fire ben om det så var et andet dyr..

    kan ikke lade vær at tænke på hvor seje de føler sig den dag det går galt ):


  • #5   12. dec 2010 I princippet kunne man jo ligesom så godt komme cyklene .. og hvor tit er det lige man oplever at folk kaster sten efter en eller dytter uden grund når man cykler..?
    Men det er jo meget meget sjovere hvis vi lige fjerner cyklen og istedet indsætter et 500 kg tungt dyr der er baseret på frygt - jaaa ! smiley


  • #7   12. dec 2010 Sådanne folk er nogle idioter ..

    Jeg har bare altid sagt at hesten sparker hvis de kommer tæt på og det kan resultere i nogle grimme skader .. Så er der ikke mere pis med dem ..


  • #8   12. dec 2010 AM
    lige præcis! de har godt nok intet indhold i deres knold dem der gør det og det gør mig vred!
    jeg tænker på, hvad ville de der små uvidende dumme mennesker der gør det, gøre hvis nu hesten den sparkede dem eller at den løb.. ville de stille sig og grine?

    *Melanie Divine*
    ja men det synes jeg ville være synd at sige når ponyen elsker opmærksomheden fra små børn og folk der godt kan opføre sig normalt.. han gør dem jo ingenting så de får da gerne lov at sige hej til ponyen. jeg synes det ville være synd for både ponyen og dem der kan opføre sig normalt hvis ingen måtte komme i nærheden af ham..
    tror også mange ville synes det var uansvarligt at komme ridende igennem byen på en hest der sparker. men det er måske bare mig der er hys med sådan noget.


  • #9   12. dec 2010 det sker heller ikk ret titi for mig at folk gør den slags ting:)

    men her for et par dage siden var 2 af mine veninder ude og ride en lilletur, hvor der så kom en blå varevogn med 3 unge mænd kørene forbi og de smed 2 kanonslag ud af vinduet, det ene ramtet nok 20-25 m. bag ved hesten og det andet ca 10 m foran hestene!
    sådan noget pisser mig mega meget af !


Kommentér på:
ej hvor er jeg træt af det!

Annonce