{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.327 visninger | Oprettet:

heste med åndssvage navne {{forumTopicSubject}}

jeg sidder lige og kigger heste til salg og tager mig selv i at tænke "glem det" ved de heste, som har et temmelig åndssvagt navn.
jeg tænker at der findes andre i den kaliber (kigger lige dv heste) som har samme kvalitet og lige så udmærklet stamtavle, og som derudover har et mere tilgængeligt navn.

så er det jeg spørger, har du haft samme tanke, når du bladrer igennem hesteannoncer?

Og ja jeg ved godt at navnet ikke har nogen betydning for hesten, men når hesten nu ikke er af en enestående race eller stamtavle, ja såeh... så er det jeg tænker sådan.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  heste med åndssvage navne
  • #1   13. dec 2010 nej, aldrig!

• #2   13. dec 2010 Hvilke navne f.eks?

• #3   13. dec 2010 tænker præcis det samme som dig!(-:

- jeg eeelsker heste med elegante navne!(-:

• #4   13. dec 2010 ja jeg oplver tit at tænke, øh hvad ska det navn til for, kunne man virkelig ikke finde et der ligger bedre i munden.

men på den anden side har mine kræ også altid underlige navne dog altid til at udtale og altid med en historie

• #5   13. dec 2010 Har aldrig haft den tanke, jeg sgu ligeglad med hvad den hedder om den så hedder lorteludvig, det kan ikke røre mig mindre smiley

• #6   13. dec 2010 Altså jeg ville aldrig vælge en hest fra pga. den havde et mærkeligt eller grimt navn.

• #7   13. dec 2010 åh ja hvilke navne
    jeg kan jo nok ikke skrive dem, for så hænger jeg jo hest og avler ud
    men ved dv er det typisk et stutterinavn "XXXXXXgårdens" og så et tåbeligt tillægsnavn, oftes af en sammenlægning af faderes navn, typisk med engelsk ordlyd uden at ordet betyder noget i sig selv. Så dansk stutterinavn og "fejlskrevet" engelsk navn dertil

• #8   13. dec 2010 Pff, et navn er jo bare et navn.

- Jeg synes det er fedt med anderledes navne smiley

• #9   13. dec 2010 Meget vælger jeg heste fra på, men godt nok ikke navnet. Det er nok én af de få ting jeg ikke kan være mere ligeglad med.

• #10   13. dec 2010 Jeg tænker tit at det kommer fra sådan nogle førstegangsavlere, hvor de skal have deres "brand" med i form af stutterinavnet, og så skal hestenavnsdelen være supers smart og unik.
    Det er bare så unikt at det er direkte grimt, og desværre ofte så langt, at det ikke kan ændres.

• #11   13. dec 2010 Jeg tænker ikke sådan over hvad de hedder - for hvis de nu er/kan blive den helt rigtige er det jo totalt lige gyldigt!! smiley men dog kan jeg godt tænke hvor er det dog nogle åndsvage navne og kunne man ikke finde på noget andet - men sådan er deet jo smiley

• #12   13. dec 2010 ja ja nok er det bare et navn, og det kan laves om, og kræet kan kaldes noget andet, men jo nogle navne tænker jeg godt nok også er noget underligt noget... men nej jeg kunne ikke drømme om at vælge en hest fra pga navnet

• #13   13. dec 2010 Nej det gør jeg ikke smiley
    Estonie hed egentlig Lotte ved ham der avlede hende :b

• #14   13. dec 2010 Tja. Synes nu heller ikke at jeg kigger på navnet når jeg vælger heste. Dog gør jeg meget i, at vælge navne til mine føl som ikke allerede er i hestedata.dk database. ;o) Mere for at få et unikt navn, som ikke er brugt at 117 andre mennesker. Men det er så bare mig. Men kan ikke hidse mig op over et navn. :o)

• #15   13. dec 2010 Nej aldrig:) Kan godt lide specielle navne. Speicelt travheste's navne er jeg vilde med!:)

• #16   13. dec 2010 Aldrig om jeg ville fravælge en hest pga. et navn, det er en anelse for snobbet til mig (;
    Men har siddet og tænkt, hvem har dog fundet på det navn, men så er det jo heldigvis muligt at omdøbe den eller kalde den noget andet i dagligdagen (:

• #17   13. dec 2010 tjo det kan egentlig godt være. eller jeg har i hvert fald haft mindre interesse ved de heste med de undelige navne.
    nu er det mest arabere jeg kigger efter men her er der godt nok også mange mærkelige navne. de betyder sikkert noget fint og flot, men seriøst lyder det grimt og slukker ligesom interessen

• #18   13. dec 2010 Er helt enig med " Shella . •Team Bal•" - hvisjeg faldt over en hest som hed lorteludvig (som Shella foreslår) ville jeg tværtigmod være forelsket allerede dér xD Haha

Tænker ikke over navnet overhovedet - ofte ved jeg slet ikke hvad den hest jeg glor på hedder. Og det er helt sikkert at de heste jeg kommer til at navngive får nogle temmelig mystiske navne xD

• #19   13. dec 2010 Altså jeg bliver bare irriteret når man kalder sin hest noget man ikke kan stave til..

Herinde er der mange forskellige former for Cheval - som betyder hest på fransk, og får SPAT når folk ikke staver hestens navn sådan xD

Men ellers tænker jeg kun "ej" til et hestenavn på salgsheste hvis den hedder f.eks prinsesse eller prins eller sådan..
    har ikke noget imod noget med stutterinavne og så et eller andet mærkeligt bagved, jeg bliver mere irriteret over de har børnenavne xD

• #20   13. dec 2010 ja trav heste har nogle gange nogle sjove navne, men det er også mange gange navne med en historie.....

da jeg for år tilbage kom på billund travbane var der nogle heste der hed ting med tinna i enden.

feks estiltinna, vanutinna, tinutinna, mener der var en mere men kan ikke komme på dens navn.. men disse 3 navne har en historie, og faktisk også en mening, så syntes jeg det er sjovt

• #21   13. dec 2010 Rikke
    Lige præcis smiley Er hel vild med nogen af dem

• #22   13. dec 2010 rart at høre at jeg ikke er den eneste med den tankegang xD
    selvfølglig ville jeg købe en hest jeg var vild med uanset hvor tumpet dens navn var, hvis det bare var DEN hest jeg måtte have, men det jeg henleder til, det er at surfe salgsannoncer igennem, hvor mange heste minder om hinanden (stadig dv vi snakker om, og der er ret mange til salg)

Så når navnet er komplet tåbeligt, så er det jeg typisk mister interessen for mere, fordi der er neste tilsvarende . Så det er lidt det samme med de her endformige og identiske annoncer... de dårligste vælges fra, fordi der er noget der sælges tilsvarende.... bare med en bedre annoncetaktik

• #24   13. dec 2010 Et eller andet sted gør navnet hesten ! Jeg holder mest af navne alle kan udtale og som er gode "kalde" / brøle navne :O)
    Var dog ved at skrige af grin over en lille fed pony vallak med navnet Big Hurry Lady .
    Eller da min moster hilste på en kørehest ved en byfest. Dèn hed Grethe dèt gør min moster også. Da kusken sagde navnet reagerede min moster med et Ja?
    mvh merete

• #27   13. dec 2010 Jeg ville ikke vælge hesten fra - er i stedet mere ude i at overveje, hvad der ville være sødt at kalde den i dagligdagen smiley

Jeg kan godt lide pæne navne, selvom de er meget brugt - Starlight, Lucky, Lukas, Chagall osv. De er søde nok smiley Men står lidt af på decideret fjollede navne, såsom Olfert og den slags.

Det bedste er pæne, lidt specielle navne, der stadig kan udtales smiley Der er en hest herinde, der hedder noget i retning af Stormy Ice, det synes jeg er vildt flot smiley
    Hvis jeg helt selv kunne bestemme navn, skulle min hest hedde Nougat, haha x) Det er SÅ sødt.

Ps. Lorteludvig x) Haha!

• #28   13. dec 2010 Okay question 2

Du ser 40 annoncer med brune dv heste i samme aldersklasse med ud af nogenlunde samme afstamning. 2 af dem har et meget uheldigt navn.
    Du skal vælge 4 du skal se nermere på, vælger du så konsekvent de to med de underlige navne?

• #29   13. dec 2010 Nu kigger jeg jo også hest, og har aldrig valgt en hest fra pga. navnet.
    Man kan altid kalde den noget andet, og har hesten et lidt specielt navn, vil den blive husket på stævnepladserne smiley

• #30   13. dec 2010 Ville aldrig vælge en hest fra, men der er godt nok mange heste med åndssvage navne. Mange af dem måske fordi navnet ikke er min stil.

• #31   13. dec 2010 skjona hed sådan da jeg købte hende, kalder hende jonna

jobbe er opkaldt efter en muldvarp fra svensk børne program

Cha-cha dansede ud af lastbilen da hun ankom der fra sit navn.

llille john hed fandango da vi købte ham, men barnet syntes den skulle hedde john efter hendes onkel.

fossia hedder sådan på sine papire dagligt kaldet fosfisfidus

• #32   13. dec 2010 Har tit kigget på heste ogh har tit fået mig et godt grin over deres navne, men ville ikke ligefrem vælge en hest fra pga. navnet, mange har fjollede navne men det er med til at gøre dem unikke (;'
    Det eneste jeg ikke kan fordrage er børnehavenavne eks. det stod enangn en hest derude hvor conrad står som hed Miss kiki smaragd diamant, lidt for børnehave agtigt til mig (;'

• #33   13. dec 2010 Det komemr an på hvorfor de hedder navnet, hvis det er fordi personen syntes det er sjovt at give den et "fornavn" selvom de ikke ahr opdrættet den så syntes jeg det er direkte plat, for mig signalere det at man tager kredit for en anden personsarbejde..

Tallulah kunne jeg aldrig finde på at kalde DK Atli's Tallulah, hun er ikke mit opdræt, og jeg vil derfor hellere ikke skrive hendes navn som det var..

(DK Atli er mit registrerede katteopdræt navn :))

• #34   13. dec 2010 ud over det vælger jeg ikke ud fra navnet smiley

Tallulah fik jeg selv lov til at navngive, Breezer var navngivet længe før jeg hørte om ham (Han hedder Østermark Breezer) da der jo skal laves pas, brændemærke osv når de er føl smiley

• #35   13. dec 2010 Min gamle pony hed Kjeldbjørn... det ville jeg ikke lige kalde en pony:-D

• #36   13. dec 2010 "Kjeldbjørn" så kikset et navn at det er sødt smiley

Vores tyskers pasnavn/stævnenavn er "Nic Nac However" - da vi købte ham blev han kaldt Findus og det er da gyseligt - ikke nok med det så syntes jeg at han var noget så grim og havde en så speciel farve at den ikke lige lå lagret i min hukommelse at jeg havde set den før.
    Men satteren var solgt både med navn og udseende og nu var det jo ligesom hende som skulle have pony.

Findus hængte ved og nu kan jeg blive helt trist ved tanken om hvad jeg tænkte om ham - vores Dusen som jeg kalder ham kan jeg ikke andet end at elske.

Tænk hvis jeg havde holdt på mit og valgt ham fra på grund af navn og udseende

• #37   13. dec 2010 Galopheste har godt nok ikke samme regel som travhestene (ét år = ét startbogstav), men det kan alligevel være ret svært at finde et navn, for der er ikke to heste inden for Norge, Danmark og Sverige, der må hedde det samme plus at hesten skal have været død i 15 år inden navnet bliver frigivet.

Så når en galopper skal navngives skal det koordineres med norsk og svensk jockeyklub inden det bliver tilladt og jeg skal hilse og sige, at det altså godt kan være ret svært.
    Jeg kender en, der måtte helt ud i fjerde forsøg før det blev godkendt.

Kronhjort (min egen hest) synes mange er underligt når de først hører det, men jeg kan godt lide det, fordi det symboliserer noget stærkt og ærefuldt og så er det et dansk ord.

(Undskyld det blev så langt)

• #39   13. dec 2010
    Jeg ville aldrig fravælge en hest pga navnet??... Men jeg må da tilstå at jeg nogen gange har tænkt på om "Stutteri Firfod" har lavet det til en sport at finde "Åndsvage" navne til deres heste??.. For det er godt nok de mest underlige navne de giver deres heste ind imellem?? smiley

Firfod Ballade
    Firfod Jens Lyn
    Firfod Jentebente
    Angrib Firfod
    Hypnoze Firfod

Ja mange mange underlige navne;-)

• #40   13. dec 2010 synes seriøst (sorry hvis nogen af jeres heste hedder det) at navne som starlight, moonlight, thunderstorm, afterglow, fireball osv. at de er åndsvage sorry.. men det var noget man kaldte sine heste når man legede i børnehaven..
    tilgengæld kan jeg godt lide anderledes navne som andre nok ville syynes var åndsvage som fek.s Abercrumbie, Allada Dust, Applejack, Baywatch, Bedazzeld, Bitemydust, Cafe Latte, Cappuccino, Cappuccuno, Cheese Cake, Chocolate Chip, Colouring Book, Cookie Dough, Dappel Apple, Dropdeadgorgeous, Easy Street, Edelweiss, Fair Maiden, Falling Leaves, Faraway, Jack Daniels, P.S I love you, osv osv osv.
    jeg kendte engang en hest, den hed Christmas in July, den var født i juli og de så den som en julegave så den hed altså dt..

• #41   13. dec 2010 min nye pony hedder Salia Maree Manié;)

• #42   13. dec 2010 Dorthe: Ja, seriøst, hvad sker der for Firfod? smiley Jeg kendte en med en pony derfra, den hed Firfods Ansigt... Ansigt!!!?

• #43   13. dec 2010 det er da lige meget hvad den hedder, de kommer alligevel til at hedde tøsen eller basse alligevel smiley

Ronald Z blev kaldt Ronni

Gero bliver ladt Georg ...

smil

• #44   14. dec 2010 Altså i og med jeg har købt en hest der hedder Pippi Langstrømpe, så betyder navnet ikke noget for mig smiley
    Tror mange af mine heste har åndsvage navne, men det er kun den ene jeg har døbt selv og der er også en historie bag.
    Kan ikke lige komme i tanke om nogle sjove/underlige hestenavne, men kender en der har 2 franske bulldogs som heder Orla og Tage. Jeg var færdig af grin 1 gang jeg hørte det og sidder stadig og smiler ved tanken hi hi.

• #47   14. dec 2010 - Pernica Fofo - jeg tror hun mener man ikke behøver kalde den det som står i passet i daglig tale..

Hvis hesten hedder Knus Erik, behøver man jo ikke kalde den det, så kunne man sagtens kalde den Star.. Hun snakkede ikke om at skifte navn på hesten

• #48   14. dec 2010 Nu er det jo sådan ved nogle racer så skal de have et bestemt navn f.eks. islænder skal have et islandsk navn/ord der ved kan de godt blive lidt underlige. Men sådan er det.

Så nej jeg kigger ikke på hvad hesten hedder det er jo bare et navn. Og jeg ved at jeg altid tillægger et kælenavn. Jeg kalder min islænder som hedder Röskva for Rös eller mus. Så ja..

• #50   18. dec 2010 mærkelilge navne here we go.

min hest hedder ;:"Ups", se om i kan slå den;P

Kommentér på:
heste med åndssvage navne

Annonce