{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
802 visninger | Oprettet:

hesten der sætter sig ned? hvorfor?... {{forumTopicSubject}}

jeg er så heldig at have en super dejlig hoppe i træning, hun er meget lærenem og har et rigtig godt sind, kort sagt en fantastisk dejlig hoppe, men ak og ve. Hun har den svaghed at hun har det med at sætte sig ned på hendes røv, og så kan man ikke rigtig gøre noget andet end at vente til hun beslutter sig for at rejse sig op igen. Mærkeligt ja meget (:
Jeg har haft en hieler (staves) til at se på hende fordi jeg tænkte om hun kunne have undt nogle stæder siden hun sætter sig, men hun kunne ikke finde noget på hende og hesten lader bestemt heller ikke til at have undt nogle stæder, så tror ikke det er derfor, men er der nogle af jer kloge HG'ere der har et bud eller to på hvad det kan være?....
Syntes det er lidt mærkeligt, og samtidig træls fordi jeg ikke rigtig kan gøre noget når først hun har sat sig (:
- Hvad kan jeg gøre, håber i kan hjælpe (:


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hesten der sætter sig ned? hvorfor?...
  • #1   20. dec 2010 Hun har nok fundet ud af at man kan slippe for træning på den måde. Min har det med at stoppe når han ikke gider, så vender jeg ham og bakker ham, og så kan jeg gå igang igen. Men ved ikke hvad man gør ved en der sidder ned, kan du ikk nå at stoppe den inden den sætter sig? Aflede dens opmærksomhed måske.

  • #2   20. dec 2010 Laura & Safir - Sjovt at du nævner at din hest bakker, efter ejerens beretning startede hun nemlig også sådan, og hun bakker nogle gange også inden hun sætter sig, desværre lytter hun bare overhovedet ikke efter mine hjælpere lige meget hvad jeg går så hjælper det bare ikke. Må sige at jeg gennem mine mere end 10 års ride erfaringer har oplevet mange sjove ting men jeg har aldrig oplevet en hest der lytter så lidt til ens hjælpere. Men rigtig godt råd (:

  • #3   20. dec 2010 Kan du ikk prøve at ryste med en pose foder så hun glemmer hvad det er hun skulle til at gøre? Min glemmer i hvert fald alt hvad han tænkte på når han ser noget mad, Hehe. Så kan den måske lære at hvis den ikke gør det får den en godbid, ligesom man kan lære den at sætte sig for en godbid, kan det være man kan lære den det modsatte? Bare en tanke.

  • #4   20. dec 2010 hmm det havde jeg slet ikke tænkt på men det lyder da meget fornuftigt, tror jeg vil prøve det for det er det eneste tidspunkt hvor hun ikke hører efter mine signaler, ellers er hun nemlig meget lærenem og lystrer på alt (:

  • #5   20. dec 2010 Du skal bare huske at være konsekvent så den ikke tror den får den for at sætte sig. Så giv den en godbid eller afled dens opmærksomhed når du kan mærke den skal til det eller mister koncentrationen. Du kan også lære den et trick som den får en godbid for, som du så bruger lige inden den skal til at sætte sig. F.eks smile, det er et hurtigt trick at lære dem. Så hver gang den er ved at sætte sig beder du den smile, den får en godbid og glemmer hvad den var ved. Du kan jo prøve dig frem.

Kommentér på:
hesten der sætter sig ned? hvorfor?...

Annonce