{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hopper og hingste
  • #1   22. jan 2011 Nogle kan sikkert godt - men ville ikke lukke dem sammen - det er jo en hingst natur at bedække hopper hvis den går sammen med dem ;O)

• #2   22. jan 2011 Jeg tror ikke at man steriliserer heste.. Jeg er faktisk næsten helt sikkert på det..

• Christina C
    Christina C Tilmeldt:
    okt 2008

Følger: 1 Emner: 6 Svar: 115
    #3   22. jan 2011 Da sterilisation af hopper generelt er et større indgreb gøres det sjældent, men det er muligt.

Som udgangspunkt er hingste af natur altid interesseret i hopper, men det er hoppens brunst, der tænder ham.
    Under moderne forhold, hvor de fleste hingste aldrig går sammen med andre heste, og da slet ikke hopper, som de ikke skal bedække, kan der opstå problemer med at smække dem sammen. Hingsten mangler simpelt hen erfaring med det sociale samt "fingerspidsfornemmelse" af situationen.
    Dertil stiger hans hormoner gevaldigt om sommeren.

Langsom tilvænning må tilrådes.

Jeg kender dog flere steder, hvor det er lykkes udmærket at lade hingst og hopper gå sammen - ud over når der er brunst.

• #4   22. jan 2011 Har jeg heller ikke hørt om før smiley

• #5   22. jan 2011 Det kan du godt, men hvorfor ikke kastrere hingsten?

• #7   22. jan 2011 En steriliseret hoppe bliver IKKE bedækket af en hingst, når hun ikke kommer i brunst.

• #9   22. jan 2011 Tinamaria Fabrina J: Hvis hoppen ikke skal gå i brunst, er du nødt til at fjerne ovarierne helt, og ikke bare sterilisere.

Udover det kender jeg da en del friske små hingste der hellere end gerne forsørger sig, hvad enten hoppen er i brunst eller ej. Det er så op til hoppen at gøre det klart for hingsten at hun IKKE er interesseret. Nogle hingste fanger den rimeligt hurtigt, andre jager gerne rundt med hoppen i lang tid inden han giver op.
    Og så kommer det også an på hvor godt hoppen kæmper imod. Nogle hopper lodser bare til, mens andre løber væk. Og til sidst er der de stakkels hopper der bliver så skræmte at de bare lader hingsten hoppe på, også selvom de ikke er i brunst.

Til trådstarter.... lad være med at sætte dem sammen. Og hvis du skal have dem sammen, så kastrer hingsten. Det er både sikrere og MEGET billigere end at forsøge sig med at få hoppen steriliseret.

• #10   22. jan 2011 Takker alle smiley
    Det var nu mest af rent nyskærrighed smiley

• #11   22. jan 2011 Malaika; Nej, det vil ikke være optimalt. Enten går hingsten med hopper, den må og skal bedække - ellers med anden hingst/vallak. Der findes selvfølgelig også dem, som mener, det er et værdigt hesteliv at lade hingsten gå alene.

Den kombination du tænker på, er ikke aktuel.

Jeg undrer mig lidt - du har købt din Prins med henblik på at stille ham til kåring med henblik på at opnå en avlsgodkendelse, men du ytrer alligevel allerede nu en vis frustration over at han er hingstet (og at du muligvis også har problemer med at finde fold-kammerat).

Bare lige for at være sikker - du lader vel ikke din hingst løbe løs længere?

• #12   22. jan 2011 Prins går sammen med lacoste på næsten 2 og 3 vallak shetlænderer ?
    Han skal ikke avlsgodkendes, økonomien står ikke til det.
    Jeg bliver desværre nød til at privotere min uddandelse højere end hestene, selv om det er det sidste jeg ønsker ! smiley
    Hvorfor tror du jeg ytrer en vis frustration ?
    Jeg er så heldig at bo på gård, og alle vores heste går her hjemme plus to der er opstallet ???
    Giv gerne en forklaring, på hvad det er du virker som om du har lidt travlt med smiley

• #13   23. jan 2011 Uddannelse er jo også fremtiden - hestene er sjældent et levebrød, og endnu mere et stabilt eet af slagsen.

Dine logmenter virker frustration - og indlægget her kunne virke som om du ikke helt ved hvad man kan, kan ikke og bør, bør ikke med hingste og deres foldbuddies smiley Min fejl, hvis jeg tolker forkert. smiley

Kommentér på:
hopper og hingste

Annonce