{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
423 visninger | Oprettet:

At oprette under race {{forumTopicSubject}}

Skal vi til at ha' ryddet op i alle de forkerte oprettede heste?

Jeg svinger selv lidt i mine meninger her.
Synes det er tisse-irriterende, at der er så mage blandinger oprettet under f.eks. Araber, som hverken har afstamning eller bare ligner.
Men på den anden side, så synes jeg fjordheste uden afstamning hører til under Fjordheste.... for man kan jo se, at det er en fjordhest.

Og suuuuk, hvor ville jeg ønske, at folk skrev afstamning på under Stamtavle, i stedet for bare at skrive "Ja".

Hvad mener I... skal der strammes op må hvor man kan oprette sin hest, eller er det bare lige meget?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  At oprette under race
  • #1   23. maj 2006 er enig med dig...
    Tiril R

• #2   23. maj 2006 *strammes op <b>p</b>å

• #3   23. maj 2006 Når vi nu er ved det, kan vi så få rydtet op i alle de heste der er solgt?
    Synes det er synd, når det ikke respekteres, man ikke længere ejer hesten. har set et par stykker herinde der ikke vil slette, selvom ny ejer beder om det.

• #4   23. maj 2006 Iser - det skal bare meldes til HA'erne, så skulle de nok kunne slette den gamle ejers oprettelse, hvis den nye ejer beder om det.

• #5   23. maj 2006 Hmm, okay... smiley
    Håber de selv ser det, de nye ejere...

Tilslutter mig en grundig oprydning i forkert oprettede...

Og synes altså man selv bør slette sit galleri af en solgt hest..

• #6   23. maj 2006 synes også det er så irriterende når folk putter deres heste under fuldblod og de så ikke har papire på den.

• #7   23. maj 2006 B1: Skægt nok, du siger det med Fjordheste for jeg har ikke papirer på min Fjordhest men hun er købt for at være ægte og derfor er hun oprettet som Fjordhest.

• #8   23. maj 2006 Kan ikke se hvad der er galt i at man har sin gamle hest herinde! Lukas blev solgt til sverige så der er ikke nogen der vil sætte ham der ind alligevel..

• #9   23. maj 2006 Ja, hvis den nye ejer vil have den slettet, skal den da slettet er helt enig.. men hvis ikke synes jeg det er elt iorden.

• #10   23. maj 2006 jo det er irriterende når de ikke står det riktige sted men man kan jo ikke vide om den ikke er fx. dv`er bareforde den ikke har papier.... men jeg har også min gamle pony her inde og ejern ved det hun har fådet koden så hun bare kan gå har ind og kigge og skrive om ponner

• #11   23. maj 2006 Når vi er ved racer, synes jeg også det er lidt sjovt, at man i sin profil kan ændre hestens race - En fjordhest bliver vel stemt ind, fordi den bla. er oprettet rigtigt under fjordhest og ikke under ex. araber.

Jeg kan bedre forstå det med tinkeren/irish cobben - der er 2 foreninger og hestene kan kåres begge steder - der er det smart nok at kunne lave om, når hesten er kåret.

Men men men ....

Burde det ikke være fastlåst når hesten er oprettet, således man ikke efterfølgende kan lave om på dens race?

Godtnok kan man have oprettet den forkert, men så kan HA´erne vel have specialadgang, som kan hjælpe med ændringen???

Mvh lise

• #12   23. maj 2006 Hvis hesten har stamtavle synes jeg også de skal skrive den. Alle og enhver kan jo sige at deres hest har stamtavle, ved bare at skrive "ja"

• #13   23. maj 2006 B1: Har ikke lige læst det hele, men er bestemt ikke enig i, at en fjordhest skal være under fjordhest, når den ikke har nogle parpire... Synes det er præcist det samme, som at oprette en DV under dv, fordi man engang har fået fortalt den var DV.

Har forresten et spørgsåm til jer alle:

Hvis en hest er registreret under D.S.P, skal den så ikke stå under D.S.P herinde? Og ikke under Araber, selvom det måske er den oprindelige race inden den blev registreret?

• #14   23. maj 2006 synes også folk skal havde mindst 3 billeder for at komme ind.. no offends til dem der er kommet ind på ét - det bare min mening

• #15   23. maj 2006 Jeg har også Kanok oprettet herinde, selvom han ikke er min. Den nye ejer ved det godt, og det er ok.

Jeg synes ikke at hesten skal oprettes under en specifik rase, med mindre der er papirer på den. Er der ikke papirer, skal den under blandinger.

Men jeg er ikke enige i jer i, at man partout skal skrive stamtavlen, hvis man har den.
    Med min hund har jeg skrevet JA, og ikke mere, da det nu er en mægtig fin een af sklagsen, så tør jeg ikke. Han er jo penge værd, så der var måske nogle der ville stjæle ham!

Det samme kan vel ske, hvis du har en værdifuld hest pga afstamningen.

Men så kan alle jo bare skrive JA, og oprette hesten som de vil.
    Er lidt et dillemma.

• #17   23. maj 2006 Ang. solgte heste så har jeg min solgte Jamaica herinde.. Den nye ejer ved det godt og siger ikke noget til det... Jeg får tit billeder af hende som jeg lægger ind;) Vi er begge norske og har problemer med at få brugere heride uandset så det er jo ikke noget problem sådan set... og uandset må jo en hest godt være herinde flere gange...
    ang stamtavle/racer så synes jeg ponyen skal have stamtavle eller være kåret i racen (DSP trænger ikke stamtavle for at kåres)... Den skal i det mindste have kendt afstamning...
    Jeg har set utallige NEW FOREST PONYER herinde UDEN stamtavle/kendt afstamning... Det er forkert.. så skal de under BLANDING AF RACER... Det er den race hvor jeg har set flæst tilfeller, måske fordi det er en race jeg går lidt opp i...

Tiril R

• #18   23. maj 2006 Bummelum... Nu indførte vi jo i sin tid den regel der hedder at AFSTAMNINGEN skal være kendt... Dvs... Hesten kan godt fx som tollers Boheme( det er ham ikke?) står under Traver, da Toller ved hvem han er efter...

Min han har papirer... De er dog ikke landet i DK endnu af mærkelige årsager... Men jeg ved at Lukas mor er Donys Viscountess som var dyreste hoppe på en auktion for Welsh i 2001, og hans far er Nebo Sion, som jo er welsh cob... Og jeg har kendt Lukas fra han blev født, så jeg er ikke et øjeblik i tvivl om at hans mor er den hun er smiley

Det vi gerne vil "af med" er de brugere som bare mener at lille mette er new forest, for det ligner hun jo egentlig meget godt...

Mht. fjordhestene, så er man vist ikke i tvivl om den er ægte eller ej, da det er en af de få racer, hvor de alle sammen ligner hinanden...

Mht at have solgte heste oprettet, så er det kun OK, hvis man har den nye ejers tilladelse, som fx Tiril har det... Hvis man som den njye ejer ikke kan få den gamle ejer til at slette hesten, så må man tage fat i en HA'er... Vi kan desværre ikke se på hesten om den må være her eller ej smiley

Tilbage med racerne...

Så er der jo racer som er så nye, at man endnu ikke har alle stambogsregistreret... det gælder fx Tinkeren/Irish Cob'en...

Og så er der de racer som man ikke behøver at have stamtavle på...

Fx DSP... men lad nu være med at oprette den som DSP medmindre i har papirer på at den er godtkendt...

For en pony er altså ikke en DSP bare fordi den er blanding af New Forest og Araber...

• #19   23. maj 2006 Du kan jo sagtens være 100 på at din hest f.eks. er ren araber, uden at ave en stamtavle, hvis du kender forældrene og de har stamtavle. Så hvis man er helt sikker, synes jeg det er okay at oprette hesten under den race den nu er. En hest kan jo sagtens være en race selvom der ikke er papirer.

• #20   23. maj 2006 Der er ikke papire på Ingeborg, men eftersom hun er købt som belgier og tidligere ejer (som vi snakker en del med) også har købt hende for at være belgier og jeg syntes overhovedet heller ikke hun ligner noget andet. Ikke en gang en blanding....

Beauty har stamtavle og er mærket , men tidligere ejer havde smidt den væk så den kender jeg ikke og kan dermed altså ikke skrive den ind... Men hun skal snart ud til en der tjekker hendes nummer og så finder en ny stamtavle til os.

Dipsy er traver (måske en pony race i). Har snakket med hans "første" ejer som købte ham ved en hestehandler.
    Hun gav ikke mere end 1500 for ham fordi han var en traver (lille traver) og han var hel mager.
    Når man omgås med ham er man ikke i tvivl med hensyn til hans race for han har stort set alle traver trækne.
    Modsat på billeder hvor han overhovedet ikke ligner ret meget en traver i forhold til hvad han gør i virkeligheden

Kommentér på:
At oprette under race

Annonce