{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
670 visninger | Oprettet:

hjælp lånehst {{forumTopicSubject}}

hej

jeg står og skulle prøve en hest i morgen som jeg måske gerne vil købe men ejer af den ringer så og siger at han gerne vil komme hjem til den med til mig aften så kan jeg ha den på prøve de næste 14 dage det sys jeg lyder mærkeligt har aldrig før snakket med ham og kender ham ik andet end det korte vi har talt i tlf sammen idag. han skulle nok ordne så den fik nye sko ¨på og var helt i orden når den kom i aften og jeg skulle ik lægge nogen penge eller andet sys bare det er underligt men det kan jo os bare være han vil være sikker på at hesten og mig passer sammen?? hvad ville i gøre hvis i var mig for hesten vil jeg vildt gerne prøve sys bare det andet er et meget stort tilbud. kan man godt tillade sig og ringe til landscentert og tjekke om han ejer hesten? kan man på nogen måde se om der er pant i hesten??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hjælp lånehst
  • #1   24. jan 2011 Pas på,, hesten kan have skader du kan komme til at hænge på,,

• #2   24. jan 2011 Nogen gange går det godt: Vi skulle have set på Basse om torsdagen-men p.gr. problemer hvor han var opstaldet kom der en sms onsdag morgen om vi kunne tage imod ham NU! Vi havde ingen boks-den han skulle have blev ledig lørdag-hvor vi evt. ville have hentet Basse!
    Men-men Basse kom og stod pænt i en del af stalden vi havde ryddet til ham bag snore i de 3-4 dage og vi har ikke fortrudt det "anmasende" tvangskøb:O)
    mvh merete
    ps egentligt et godt tilbud du har fået at prøve hesten hos dig selv-det er jo ikke alle der prøver at snyde.

• #3   24. jan 2011 Godt du er på vagt.. Det syntes jeg helt klart også du skal være.. Hesten kan have skader som Maria skriver, og så er det DIG der kommer til at hænge på det hvis ejer ikke mener at den havde det da den ankom til dig...

• #4   24. jan 2011 Ja, jeg ville godt nok også være meget betænkelig hvis jeg havde fået det tilbud. Jeg ville helt klart ikke sige ja tak, men tage ud og se hesten der hvor den står i stedet.

• #5   24. jan 2011 Du kan sørge for at have en kontrak klar når de kommer med hesten smiley
    Få skrevet en masse ting ned som du vil være sikker på ikke hænger på dig efter de 14 dage ..

Ikke alle mennesker snyder, men altid godt at være forberedt!

• #6   24. jan 2011 manden har 10 andre islænder og har eget firma så ved ik om jeg skal takke ja eller nej

• #7   24. jan 2011 Jeg ville være meget obs. det lyder nemlig lidt suspekt desværre :s . så enten ville jeg takke nej, eller have en ret omfattende kontrakt klar, således at du ikke pludselig står med håret i postkassen pga. det..

• #8   24. jan 2011 Der må jo være mere i det! Hvad er dit indtryk af sælger?
    Har du mulighed for lige at "kigge" forbi hesten inden du siger ja/nej?
    Og har han snakket om helbredsundersøgelse osv. ?
    Hvad med din "mavefornemmelse" ?
    mvh merete

• #9   24. jan 2011 det hele startede med at jeg fandt annoncen på joras og skrev derefter en mail til ham om at jeg søgte en islænder som jeg havde en masse krav til og han svarede mig og vi blev enige om jeg skulle ringe hvis jeg virkelig var intresseret det gjorde jeg med det sammen og han fortælle om den og han er virkelig filnk og en rar mand den eneste grund til at hesten skal sælges er at den ik kan med de andre og de løber efter ham så han vælger at løbe gennem hegnet fair nok tænker jeg vi aftaler at jeg i morgen skal køre de 200 km derop og se ham og jeg kan få ham med hjem hvis jeg gerne vil så vi kan se om hesten og mig passer sammen. jeg kan få den handelsundersøgt på han regning og skal ik lægge nogen penge i prøve tiden det eneste er at jeg skal køre ham tilbage hvis jeg ik ønsker at købe ham. men så ringer han for en lille time siden og siger så at den har tabt en sko og skal til smeden han bruger kun en bestemt smed som han kører dem til så det vil han få gjort idag men da smeden ik bor andet end 50 km fra mig tilbud han at han ville køre de sidste 50 km med hesten så vi slap for at køre turen i morgen når han alligevel havde hesten i trailer det lyder jo godt nok men er lige blevet snydt to gange så er noget usikker??

• #10   24. jan 2011 Ok! Jamen jeg er nok ikke den rette til råd-jeg stoler på folk til andet er bevidst.Måske fordi jeg ikke selv er "snu" .
    Hvad siger han til hvis der sker hesten noget mens du har den?
    Hvis du mener det er "HESTEN" så ville jeg nok tage chancen. Trist at verden er blevet så mistroisk med god grund.
    mvh merete

• #11   24. jan 2011 Jeg ville gøre det. hans begrundelse med smeden er jo meget god. Der ligger en lånekontrakt på heste-nettet som er udfærdiget af advokater, den kan du jo printe ud og udfylde sammen med ham.

• #12   24. jan 2011 har valgt at takke ja efter jeg har snakket med ham engang til han dækker alle evt skader her sko og dyrlæge i den tid hesten er her og han kommer med den og henter den os. har t´jekket hans baggrund og den stemmer os over ens med det han sagde så og jeg har sådan på fornemmelsen at det bare er drømme hesten så glæder mig til i aften til hesten kommer

• #13   24. jan 2011 Man kan ikke dømme folk, uanset hvor underligt det lyder. Man kan lave en kontrakt hvor man skriver under på at man har hesten på prøve i 14 dage, for at se om det er noget. Du skal ikke ligge nogle former for penge, og i de 14 dage kan I lave en aftale om at hesten bliver handelsundersøgt for sælgerens regning. Han kan jo også bare være en meget rar mand, der vil sælge ud i sin hesteflok. Modtag aldrig hest der ikke er undersøgt.

• #14   24. jan 2011 de bliver først undersøgt når den kommer her:-) da jeg vil ha min dyrlæge til det:-)

• #15   24. jan 2011 at have en hest på prøve synes jeg kun er en god ide hvis sælger er med på den, MEN det lyder sgu lidt for underligt at det pludselig skal gå så hurtigt og at du ikke "må" se hvordan den bor nu, og hvordan den er derhjemme. Ville jeg ikke gå med til!

• #16   24. jan 2011 ikke alle folk som har ugler i mosen smiley der findes stadig folk som stoler på andre ... jeg gjorde det samme for et stykke tid siden jeg følte jeg kunne stole på personene tildet modsatte var bevist og ja så var jeg færdig med at stole på folk igen hvad det angår smiley

måske har han bare ikke oplevet dårlig erfaring med at sende sine heste på prøve ..) i bund og grund er det vel heller ikke for meget forlangt at man forventer folk behandler hesten ordenligt mens de har den....

men held og lykke med prøve perioden smiley

• #17   24. jan 2011 Er din nye hest kommet? Håber alt går godt-der må stadig findes ærlige mennesker.
    mvh merete

• #18   24. jan 2011 ja det er den og er indtil videre super super glad for jeg valgte at se ja tak:-) har jo ik prøvet at ride ham endnu men alt det andet er bare positivt

• #19   24. jan 2011 Stort tillykke herfra og jeg håber hans nye foldvenner vil tage godt imod. Hvis han har været jagtet-så start med en ny ven og lad dem være trygge-især "din" nye mule :O)
    mvh merete

• #20   24. jan 2011 han skl kun gå sammen med en så det giver helt sig selv:-) dog er han kun på prøve indtil søndag og så regner jeg med at jeg har besluttet mig

• #21   24. jan 2011 Vi krydser for jer og hører da gerne mere.
    Hvordan ser han ud? Mange muler er underskønne?
    mvh "x mule-rytter"

• #22   24. jan 2011 han er vallak fra 2004 sort broget med 4 høje sokker 143 blev vallak i 2009 så har rigtig hingst look og nakke har et blup på 115 og så er han en rigtig nusse øre

• #23   24. jan 2011 Hvis du bliver træt af hans dejlige udseende- Vil jeg gerne overtage :O)
    Han lyder jo dejlig. Flot med broget look i sort/hvid. Især hvis han er en god mudderruller .
    Gi`ham en guf fra mig - en dejlig positiv historie.
    mvh merete

• #24   24. jan 2011 billeder kommer i morgen

Kommentér på:
hjælp lånehst

Annonce