{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
661 visninger | Oprettet:

Argh! Kræsen hest der taber sig:( {{forumTopicSubject}}

øvøv.. Har fpet den dejligste unghest på 4 år..

Han var lidt til den gode side da jeg fik ham for en 8 dage siden, og i starten ville han ikke rigtig spise pga stress..

Men nu er han så småt begyndt, men han er bare vildt kræsen! Gider ikke spise vådt mad overhoved! altså roepiller og betfor, og den fuldfoderblanding han får er han heller ikke ret glad ved. smiley

Skal købe nyt foder til ham imorgen. Nogen idé til noget velsmagende og gerne noget der giver godt med huld og lidt ekstra energi!
Overvejer hestespark da jeg endnu ikke har mødt en hest der ikke ville spise det. er bare lidt i tvivl om det er godt til en der gerne må tage lidt på.

han får masser af hø.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Argh! Kræsen hest der taber sig:(
  • #2   6. feb 2011 hmm det ville være mærkeligt hvis det var det.. Han vil jo gerne spise alt andet end sit fuldfoder.. smiley

hvordan ser man dog det?

• #3   6. feb 2011 Pavo conditioner og evt. pave slupper mash - har aldrig mødt en hest der ikke kunne lidt pavo slupper mash!

Sæt ham evt. også op i hø/wrap. Hesten skal som udgangspunkt have 1 kg. hø pr. 100 kg. hest. Min har været lidt tynd og får pt. 9 kg. hø om dagen, men han får heller ikke ret emget fuldfoder fordi han står skaden. Efter kun en uge har han allerede taget lidt på og ser mere sund ud smiley

• #5   6. feb 2011 Er helt enig med Malene H,min den ene er også kræsen,og han elsker Pavos foder,og det har pyntet gevaldigt på ham,efter han er begyndt at få det

• #6   6. feb 2011 ring til dem du købt ham af og hør hvad de fodre ham med så ved du da at han kan lide det

• #7   6. feb 2011 Han fik ren havre og hø der hvor han stod før.. så han er jo ikke "vant" til at få muesli osv..

Tænkte bare at rent havre ikke er det mest geniale at fodre en unghest med, så ville gerne have ham over på noget andet.

Han spiser som sagt meget gerne hø og gulerødder mm, men Fuldfoderblandinger - py føj da!! smiley

• #8   6. feb 2011 Bland evt. havre op med lidt fuldfoder, så overgangen bliver mild.
    Min skal til at have noget andet foder end pavo, men fik en pose pavo med fra mit sidste opstaldningssted, så han lige kunne få sit vandte foder de første par dage, og så gradvist få det blandet op med det nye foder.

Min hest er ikke disideret kræsen, men han er absolut heller ikke en "madhest" der spiser alt hvad han kan komme i nærheden af smiley

• #9   6. feb 2011 kan ikke anbefale Pavo alene uden ekstra vitaminer..
    Når det blir lagt i en "foderplan" kommer de til at mangle kobber ..

Men når det så er sagt.
    Har du prøvet at ligge Lucerne sammen med evt roepille.. Altså sørge for at roepillerne ikke er våde, som i slemt våde. Og så mixe det med Lucerne .. Det fik min til at spise det, da hun skulle vendes til "dette unerlige våde mystiske foder" hehe

Evt supler med en anelse byg.. Ikke for meget. Men det feder , det hjælper på min den gamle i vinter månederne når hun taber sig lidt smiley

• #10   6. feb 2011 FIBERPILLER... det er super til heste der har svært ved at holde huld, og når de er som de skal være holder de vægten og har ikke mødt en endnu der ikke kan li det smiley
    Giver så fiberluz champ sammen med og det er oz super lækkert, og slobber til nat men det er jo lige meget hvis din ikke vil spise vådfoder smiley

• #11   6. feb 2011 Tilføjer majsflager til min, det er han super glad for. og så lucerne.
    Vitaminer og fuldfoder blander ejeren selv. men tilføjer dog majsflager og lucerne og gulerødder smiley da jeg som du syntes der skal være noget at bygge af. fik min hjem sidste mandag så er også meget obs på om han nu får nok at spise.

Er der ikke sted du plejer at handle foder, hvor de kender dig. Ville nok tage en snak med dem, og høre hvad de har at tilbyde. Ville dog fortsætte med dens havre i en periode, så dens mave kan få en langsom overgang til hvad du nu vælger.

• #12   6. feb 2011 vil klart anbefale fiberpiller, selv den mest kræsende hest jeg har kendt der ellers kun ville spise havre spiste fiberpiller.

ellers er der linamix er også godt til at give huld.

Kommentér på:
Argh! Kræsen hest der taber sig:(

Annonce