Argh! Kræsen hest der taber sig:( {{forumTopicSubject}}
øvøv.. Har fpet den dejligste unghest på 4 år..
Han var lidt til den gode side da jeg fik ham for en 8 dage siden, og i starten ville han ikke rigtig spise pga stress..
Men nu er han så småt begyndt, men han er bare vildt kræsen! Gider ikke spise vådt mad overhoved! altså roepiller og betfor, og den fuldfoderblanding han får er han heller ikke ret glad ved.
Skal købe nyt foder til ham imorgen. Nogen idé til noget velsmagende og gerne noget der giver godt med huld og lidt ekstra energi!
Overvejer hestespark da jeg endnu ikke har mødt en hest der ikke ville spise det. er bare lidt i tvivl om det er godt til en der gerne må tage lidt på.
han får masser af hø.
nov 2010
Følger: 91 Følgere: 89 Heste: 5 Emner: 37 Svar: 230
hvordan ser man dog det?
jan 2005
Følger: 39 Følgere: 36 Heste: 2 Emner: 91 Svar: 2.100
Sæt ham evt. også op i hø/wrap. Hesten skal som udgangspunkt have 1 kg. hø pr. 100 kg. hest. Min har været lidt tynd og får pt. 9 kg. hø om dagen, men han får heller ikke ret emget fuldfoder fordi han står skaden. Efter kun en uge har han allerede taget lidt på og ser mere sund ud
dec 2008
Følger: 149 Følgere: 160 Heste: 17 Emner: 22 Svar: 415
jan 2009
Følger: 61 Følgere: 59 Heste: 5 Emner: 176 Svar: 1.166
nov 2010
Følger: 91 Følgere: 89 Heste: 5 Emner: 37 Svar: 230
Tænkte bare at rent havre ikke er det mest geniale at fodre en unghest med, så ville gerne have ham over på noget andet.
Han spiser som sagt meget gerne hø og gulerødder mm, men Fuldfoderblandinger - py føj da!!
jan 2005
Følger: 39 Følgere: 36 Heste: 2 Emner: 91 Svar: 2.100
Min skal til at have noget andet foder end pavo, men fik en pose pavo med fra mit sidste opstaldningssted, så han lige kunne få sit vandte foder de første par dage, og så gradvist få det blandet op med det nye foder.
Min hest er ikke disideret kræsen, men han er absolut heller ikke en "madhest" der spiser alt hvad han kan komme i nærheden af
mar 2005
Følger: 138 Følgere: 131 Heste: 6 Emner: 212 Svar: 1.505
Når det blir lagt i en "foderplan" kommer de til at mangle kobber ..
Men når det så er sagt.
Har du prøvet at ligge Lucerne sammen med evt roepille.. Altså sørge for at roepillerne ikke er våde, som i slemt våde. Og så mixe det med Lucerne .. Det fik min til at spise det, da hun skulle vendes til "dette unerlige våde mystiske foder" hehe
Evt supler med en anelse byg.. Ikke for meget. Men det feder , det hjælper på min den gamle i vinter månederne når hun taber sig lidt
jun 2007
Følger: 155 Følgere: 150 Heste: 1 Emner: 81 Svar: 1.030
Giver så fiberluz champ sammen med og det er oz super lækkert, og slobber til nat men det er jo lige meget hvis din ikke vil spise vådfoder
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 9 Heste: 2 Emner: 27 Svar: 4.437
Vitaminer og fuldfoder blander ejeren selv. men tilføjer dog majsflager og lucerne og gulerødder
Er der ikke sted du plejer at handle foder, hvor de kender dig. Ville nok tage en snak med dem, og høre hvad de har at tilbyde. Ville dog fortsætte med dens havre i en periode, så dens mave kan få en langsom overgang til hvad du nu vælger.
feb 2008
Følger: 42 Følgere: 40 Heste: 2 Emner: 81 Svar: 1.497
ellers er der linamix er også godt til at give huld.
Argh! Kræsen hest der taber sig:(