{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.516 visninger | Oprettet:

Så skete det igen. Mit føl overfaldet {{forumTopicSubject}}

Ja, da min dejlige lille Figther var blot 3 uger gammel, blev han skambidet af to hunde, han kom sig utrolig godt over det, og er et velfungede føl.
Men så igår skete det igen. Denne gang var det mine forældres hund der sprang på ham. Han blev bidet i det ene forben, han blev syet med 50 sting.
det er virkelig såå forfærdeligt.
Mit råd til alle jer heste ejer som også har hunde til at omgåes heste, er at i sørger for at jeres hunde er virkelig trænet igennem, eller i holder dem langt væk fra jeres heste. For det her er virkelig det væreste det kan ske for en heste ejer.
Figther løb igår ud af sin indhegning fordi jeg skulle have en hest ind fra en anden fold, og han er såå knyttet til mig at ser han mig, se vil han med, og det ville han igår. Jeg stod med min store hest chopin da Figther kom hen til mig, jeg besluttede mig så for at tage ham med ind, men da jeg så ser mine forældres hund er oppe og køre, tager jeg fat i Figther og får holdt uden væk via stemmen, men Figther ville ikke samarb, og da jeg forsøger at få Figther til at gå, springer hunden på ham. Jeg stod helt alene med det, jeg vælger så at tage turen ned til mine forældre for at få hjælp, jeg forsøge at ringe mine forældre op, men uden held. Da vi er gået 400 meter, og Figther har slæbt hunden med sig i sit ben, får jeg endelig fat i min mor, hund er der hurtigt og får hunden væk.
Vi får Figther ind og tilkaldt dyrlæge. Han har det okay i dag. Dyrlægen kommer igen i morgen og tjekker ham og tjekker hans sår.
Vores største frygt er at der går koldbrænd i det, for så skal han aflives så vi krydser bare finger for alt går vel

Hunden blev aflivet igår efter dyrlægen havde været her.
Men det var godt nok en hård dag igår.
For selvom det slet ikke er iorden det hunden har gjordt, så var det alligevel hårdt at tage afsked med den.

Det her er anden gang det sker for min lille dreng.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Så skete det igen. Mit føl overfaldet
  • #1   13. feb 2011
    Føj da.. Uha håber da aldrig mine 2 hunde lavede det nummer.. Men stakkels hest den lever da op til sit navn..Ej håber ikke du får flere kedelige oplevelser i den næste meget lange tid.. Håber virkelig at følle kommer over sit overfald og ikke bliver bange for alt på 4 ben som er mindre end ham.

• #2   13. feb 2011 Nej hvor frygteligt!
    Håber den klare sig!

• #3   13. feb 2011 Vi håber også på det bedste igen. Men ja han lever op til sit navn :')

• #4   13. feb 2011 Stakkels stakkel lille fyr håber virkelig at han kommer sig for lyder da helt forfærdeligt !

Mine heste står opstaldet på et sted hvor der altid er hunde og jeg har også nogle gange mine hunde med, og så lader jeg dem bare gå frit rundt men så en dag kunne jeg ikke kalder Esben til mig og tænker hvad har den tossede hund nu gang i, men efter ti minutter finder jeg ham og to af mine heste liggende sammen i løsdriften hehe det så virkelig hyggeligt ud...... Bare lige for også at sige at nogle hunde og heste sagtens kan sammen (:

• #5   13. feb 2011 nej hvor forfærdeligt smiley
    godt at hunden blev aflivet, så kan den da ikke bide igen, men trist er det, at det skulle ske.

god bedring til følle

• #6   13. feb 2011 Line - Ja sådan er det også her med de store hunde. Men en lille dreng på 6 mdr, kan ikke stille så meget op alene mod sådan en hund desværre

• #7   13. feb 2011 Nej alle hunde er bestemt ikke sådan. Men det kan hurtigt vende.
    Det er virkelig bare fordærdeligt, og det væreste tænkelige der kunne ske.
    Men han har det okay efter omstændighederne.

• #8   13. feb 2011 Jamen det var bare ingen tvivl omkring det, hunden skulle aflives. Hun var blandt af Amr. bulldog, og rottwiler
    hårdt er det, men der var bare ingen anden udvej

• #9   13. feb 2011 Det var forfærdeligt for dit føl.

Jeg har aldrig oplevet noget lignende, har altid haft Bull Terriere sammen med mine heste, de går rundt mellem hestene på staldgangen og løber ved siden af når hestene trækkes men heste og hunde har 100 % tillid til hinanden, hundene løber aldrig ud i foldene til hestene: så en rigtig hestehund er en Bull Teriiere ( har gennem årene haft 4 alle lige gode ved hestene)
    Når et føl ligger ned sker det ofte at en af hundene står oven på føllet og slikker det, hundene vil også gerne ind i boksene til hestene.

• #10   13. feb 2011 Heste og hunde hører ikke sammen-hunde reagere på dyr der løber og dermed vækker rovdyret der vil jage.
    Vores hunde er aldrig løse ved hestene. Hvis gårdbasserne skal tjekke stalden for rotter er hestene ude og omvendt.
    Jeg har haft en cane corso -en skøn hund men uberegnelig.Hun er aflivet af samme grund. I de 30 år jeg har haft hunde og trænet dem må jeg sige at disse typer muskel eller kamp hunde er farlige.
    Trist for dit føl. Håber han klarer sig.
    Op med humøret- en god dag idag og den kommer ikke skidt igen :O)
    mvh merete

• #11   13. feb 2011 Puha, det lyder godt nok som noget af en dag smiley !

Krydser fingre for dit lille føl !

• #12   13. feb 2011 Sikke en grim oplevelse..

Vores hunde har stor respekt for hestene.. Vi forsøger at få schæferen (fra 2007) til at stole på hestene så hun kan gå med når man rider tur..
    Min kærestes og min hund er en amstaff fra 2009 og hun går væk når hestene kom for tæt på.

Ingen af dem har reageret på at hestene er i bevægelse.. Amstaffen kommer ikke derud mere efter hundene blev uvenner..

• #13   13. feb 2011 Nej hvor voldsomt! Tak for advarslen!

Herude løber der nogle gange en løs, stor hund rundt. Den truer os mennesker, havde dog ikke tænkt på, hvad den ku gøre ved vores føl!

• #14   13. feb 2011 krydser fingre for dit føl, håber den kommer sig uden mén efter overfaldet.

hold os endelig opdateret i hvordan det går.

• #15   14. feb 2011 Jeg vil lige give jer alle en opdatering.
    Figher har spist sit mad, hvilket er gode tegn.
    Han har dog fået lidt are på sjælen, da han panikket da han så min egen lille hund. Men håber han kommer sig over det mentalt også.
    Han har desværre ikke bevæget sig særlig meget, hvilke kan tyde på nerve forstyrrelse, men håber bare på at det er fordi han ikke kan bøje benenet pga han har bandage på hele benenet. Dyrlægen kommer i dag og tjekker op på ham, og ligger ny bandager på ham. Så jeg håber virkelig det går som det skal og der ikke er noget galt.
    Krydser så meget fingere for at han er ligeså "heldig" som sidste gang, og klare sig godt igennem det.

Og tak for alle kommentaren.
    Vi har selv en hundhvalp der blir stor, og vi har valgt at han skal trænes i at holde sig fra hestene og ikke gå til dem, men altså holde afstand, og det skal den lille vi har også. For vi tør ikke stole på at det ikke sker igen, for som en der har skrevet længere oppe, så går rovdyret op i hunden når den ser en hest løbe. Desværre men sandt.
    Jeg håber virkelig i alle sammen holde øje med bare de mindste forkerte signaler ved jeres hunde, så i ikke kommer ud for det sammen som mig og Figther, for det kan slet ikke beskrives hvor forfærdeligt det er.
    Begge gange troede jeg at jeg mistede ham, og ville se ham blive slået ihjel af en hund.
    Dette har dog ikke gjordt så jeg synes hunde er en forfærdeligt dyr overhovedt, jeg elsker hunde og synes det er et dejligt dyr, men man skal tage sig i agt for dem, hvis man har dem sammen med andre slags dyr f.x heste

• #16   14. feb 2011 vi krydser fingre for dyrlægen idag også.

var første gang samme hund???

• #17   14. feb 2011 Nej. Første gang var det en anden hund

Kommentér på:
Så skete det igen. Mit føl overfaldet

Annonce