{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
822 visninger | Oprettet:

Ingen udlån {{forumTopicSubject}}

Har lige fået solgt min hest, men hold kæft en bøvl med åndsvage spørgsmål om bytte, udlån osv, på trods af man har skrevet med stort i salgsannoncen ingen bytte eller udlån. Har endda set en pige, der har spurgt om hun kunne låne en salgshingst og så få lov at kastrere den. Jesus christ. Godt nok var hun kun elleve, but still.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ingen udlån
  • #1   22. feb 2011 Det er virkelig irerterende og useriøst sådan noget, kan godt forstå du bliver sur smiley

• #2   22. feb 2011 sådan er det.. alle de heste jeg har solgt har der også stået TYDELIGT at udlån ingen interesse havde. Alligevel var langt de fleste henvendelser med henblik på at e godt ville låne.

• #3   22. feb 2011 Ja kunne se på alle de andre salgsannoncer at de havde samme problem, og ens svar til alt andet end salg, bliver desværre grimmere med tiden. Men jeg kan simpelthen ikke forstå at når nogle sælgere skriver at de sælger pga graviditet, og ikke kan ha hest mere, at man så kan være så inkompotent og spørge om de er interesserede i at bytte.

• #4   22. feb 2011 Ja det er virkelig irriterende... Vi har en pony til salg og der bliver spurgt gang på gang om de samme ting - selvom det står i annoncen! Synes godt man lige kunne bruge 2min på at læse annoncen igennem hvis man er interesseret...

Men synes det værste er dem der skambyder helt vildt - vores pony står til 35.000 og så var der en der skrev i går om "Vi ikke kan sige 10.000"... Suk!

• #5   22. feb 2011 ha ha jeg har heldigvis ikke selv været ude for så tåbelige forslag
    med så lave bud. men har set en hest hvis pris blev budt nogenlunde det samme som Jeres. Det er pinligt, men tror desværre det er meget unge mennesker/børn, der bare sidder og byder, også uden deres forældre er indforstået med det.

• #6   22. feb 2011 Jeg har endda set en, skrive at spørge på en hingst der står til BEDÆKNING, og han virkelig kun kostede 1000kr, og om hans udstyr fulgte med... Ih Guder...

• #7   23. feb 2011 Jeg har før søgt udlån, og jeg har ALTID tjekket om der stod ingen udlån. HVis der gør, går jeg videre..

Synes virkelig også det er tåbeligt med folk der ikke gider tage sig tid til at kigge annoncen i gennem og se at der står ingen udlån..!

• #8   23. feb 2011 Lige nu sidder vi selv og kigger rundt på nettet, fordi vi søger lånepony, men jeg respektere skam, hvis folk har skrevet "ingen udlån"

Der udover, synes jeg så at det er uforskammet af en sælger, som ikke har skrevet det og man pænt skriver til dem, tegner og fortæller om rytteren også får man bare en sviner tilbage ..

Samtidig har jeg også prøvet at skrive på en pony som netop var til udlån og det var først da jeg skrev 2. gang at jeg fik svar, fordi hun fik så mange useriøse henvendelser, så his folk kontaktede 2 gange vidste hun at det var fordi de mente det ..

• #9   23. feb 2011 Det er det samme i part, der er også en masse der spørg om de må få den lånt eller flyttes. Så jeg valgte at skrive ingen udlån. Indtilvider har folk respekteret det.

Men ikke for at virke som en sur gammel k*lling så tager jeg ikke 11 årige piger seriøs.

• #10   23. feb 2011
    Tillykke med salget til trådstarter smiley

Christina Lodberg:
    Der er en grund til sælger opretter en SALGS-annonce.
    Synes det generelt er belastende at folk spørger om udlån i en salgsannonce. Du skal være glad for at få en tilbagemelding, når du spørger om udlån smiley

Hvis man ønsker at låne, så opfatter jeg det ikke særlig seriøst, hvis det er børnene selv som skriver.
    Foretrækker at en af forældrene kontakter udlåner telefonisk.

-i salgsannoncen her på HG kan man godt vælge, at folk ikke kan kommentere i selve annoncen.
    Har erfaret at det sparer en for mange useriøse henvendelser (dog ikke alle) smiley

• #11   23. feb 2011 Jeg synes skam det er helt fair, at man ikke er interesseret i, at udlån sin hestud, men derfor mener jeg stadig, at man som sælger også gerne må svare pænt, selvom udlån ikke har nogen interesse.

Der er dog heldigvis en del, som tager det op til overvejelse, når man snakker med dem om udlån ..

Det er desværre rigtig, som I skriver, at her på HG er det nok primært børn, der sidder og kigger rundt og skriver, uden at de egentlig har deres forældre med inde ovre.

Tror at hvis man helt ønsker at skulle være foruden disse "useriøse" henvendelser, så skal man oprette sin salgsannonce et andet sted.

• #12   23. feb 2011 Hvis man er lidt inde i sporten, og har en hest el. pony, som har præsteret bare en lille smule, så har man nok selv kontakter, hvis man ønsker at låne ud.

Da min datter var ponyrytter blev vi meget ofte kontaktet af ejere (og trænere) om at ride ponyer. Vi har ikke på noget tidspunkt søgt lånepony, da vi selv havde stalden fuld.

Vi har faktisk købt 1 hest her via HG, så lidt seriøse købere er her da smiley
    Dog har vi fået solgt vores via ridehesten.com, everhorse.dk eller vores egen web.

• #13   23. feb 2011 Man kan også vende den om, jeg ville meget gerne have en hest på prøve herhjemme inden jeg købte den, dels har jeg andre heste som den helst skal trives med, børn som den måske også skulle fungere med, og dels ville jeg være ked at at have forelsket mig i den forkerte hest, som efter 14 dage ikke var noget for mig alligevel, selvom jeg endda måske havde været ude og prøve den et par gange, det kan jo være ejerens ridehus eller tilstædeværelse fik bedre sider frem i hesten end jeg umidelbart kunne frembringe på egen hånd... og så ville jeg da ærgre mig over at have købt den forkerte hest, blot for at lade den sælge igen, sikkert , med et tab i værdi

• #14   23. feb 2011 det er jo netop for ikke at være "useriøs" at man vil sikre sig at komme hjem med den rette hest... men self. et udlån over et par måneder et dumt hvis hesten komme retur og en tilbagekøbsgaranti kan vel gøre det samme, som hvis man lånte hesten... det er bare somom at når pengene har været oppe af lommen , så hænger man på hesten

• #15   23. feb 2011 Prøveperiode er en helt anden sag smiley

• #16   23. feb 2011 Ang den snak om børn, og om at undgå de useriøse købere. Så har jeg haft min hest til salg i andre salgsannoncer, eks den blå avis og gul og gratis, hvor jeg har erfaret at hovedparten er voksne mennesker, og har nu også erfaret at mange købere leder efter deres "nye"hest på hestegalleri-og nettet. Jeg har haft en der havde set min hest fra db og 2 fra hg mens 4fra hg stod i kø hvis hun ikke var blevet solgt til den anden køber. Det skal også nævnes at det her skam ikke er en en side jeg startede for at dishe folk der vil låne en hest før de køber. Men bare at Jeg ikke vil låne min ud, og kan så derfor heller ikke forstå hvorfor folk skriver til mig når det står klart og tydeligt. Eks: Der er et skilt i butiksruden : ingen hunde må medbringes. Helt ærligt, så går man jo heller ikke ind og spørger om man må ta sin hund med derind.

• #17   23. feb 2011 Til Kia V. Jeg kan sagtens forstå man gerne vil prøve en hest noget tid for at finde ud af om man kan sammen, om den kan med de andre heste osv. Grundene til at jeg fravalgte det, var både pga. en del andre interesserede købere, der så måtte vente og muligvis ville de så lede efter en anden hest. Jeg kunne risikere at få en ødelagt hest tilbage, man kan jo ikke se hvad der sker når først hesten er væk, selv om køber virker rar, dygtig, ansvarsfuld osv. Og den nok vigtigste grund som min rådgiver gav mig, hvordan kan jeg være sikker på at min hest ikke lige pludselig væk. Jeg er sikkert også en bangebuks, men tog altså ingen chancer mht udlån.

Kommentér på:
Ingen udlån

Annonce