{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
946 visninger | Oprettet:

Tråd vedr. avl og finanskrise {{forumTopicSubject}}

Læste lige en spændende tråd på HN:

http://www.heste-nettet.dk/forum/4/274963/274963/


Jeg kan sagtens forstå, at nogle avlere og andre hoppeejere vælger at stoppe avlen eller springer over nogle år.
Vi skal blot avle nogle hopper til den videre avl og kan beholde alle heste i flere år uden absolut at skulle sælge hvert år. Dog vil vi gerne sælge hingsteafkom til gode hjem som kommende vallakker før eller siden. Dem har vi jo ikke brug for pt..
Vi vil ikke avle mere end der er plads, tid og råd til at de har det godt allesammen. Vil ikke avle med forventningen om der bliver solgt nogle afkom de kommende år. Men vi avler også pt. kun på hobbyplan. Næste generation skal forbedres med andre top hingste fra udlandet. Så vores egen hingst vil ikke blive brugt i ret mange år til egen avl. Måske bruge ham til et enkelt salgsafkom enkelte årgange. Dog vil han stå tilrådighed for fremmede hopper, når han ikke skal hjemmefra.
Mht. bedækningspriser så dumper vi prisen lidt ned indimellem fordi vi er "ukendte". Det samme med hingsten. Gjorde det også sidste år med succes. Valgte dog kun at tage et begrænset antal hopper ind fordi jeg var højgravid midt i avlssænonen. Men det er sidste gang i denne avlssæson.
Planen er han skal tilrides, evt. kåres og gå nogle små shows. Og, efter de år vil han koste en fast og en højere pris. Til den tid har han forhåbentlig også flere gode afkom. Så det er ikke pga. finanskrisen set fra vores side. Men det kan være en god idé set fra de hoppeejere som ikke tør/kan give "så meget" her i finanskrisen for en bedækning (ved en god hingst) trods de måske ejer en hoppe af god kvalitet.

Men hvad med Jer andre der ikke avler til egen videre avl ? Ser man på markedespriserne så er de jo styrtdykket de sidste 3 år i hvert fald.
Fortsætter I avlen, sætter den i bero eller stopper helt? Eller er I måske stoppet ?

VH
Laila


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tråd vedr. avl og finanskrise
  • #1   25. feb 2011 Altså jeg står på et stutteri, hvor der sidste år (2010) ikke kom nogen føll, men det var nok mere af personlige årsager, da hendes mand døde i 2009... Men i år skulle der gerne komme et par føl eller tre, så det bliver helt vildt spændende, da det så er min første sommer derude, hvor der er små føllebasser.. Det glæder jeg mig helt vildt meget til.. Og ellers har der været føl hvert år undtagen 2010 smiley

Kommentér på:
Tråd vedr. avl og finanskrise

Annonce