{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
393 visninger | Oprettet:

kåring af hest . {{forumTopicSubject}}

en hest kan vel ikke kåres hvis den ikke er ren racet kan det ?

med mindre den bare er avlet lidt mere fint (hvor man har været nød til at komme noget andet ind i ?) eller hvad man nu sir .

men er der ikke nogle dsp der også er kåret dsp selvom der er avlet araber ind i den ?

jeg har ikke så meget forstand på det nemlig . så ville da være rart at vide . Da fie er kåret . men der er 25 - 30 % fuldblod i hende . for at forædle oldenborgen i hende .


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kåring af hest .
  • #1   5. jun 2006 Mille er kåret i DSP og har ingen afstamning.. men hun er kun i FOR... hun vandt udstillingen hun var på, men jeg ved ikke så meget da jeg har købt hende her i Norge så..
    Tiril R


  • #2   5. jun 2006 tiril . mon ikke det ca, er de samme regler i dk også .
    Har lige kigget på dine hvisde hypser . mille og så van et eller andet smiley de er sku fine . smiler

    men håber at en der har forstand på det vil svare smiley


  • #3   5. jun 2006 miamaja . jamen der er en ting jeg ikke forstår så . hvordan kan man bevise at den er er den race ? (:

  • #4   5. jun 2006 Den behøver vist ikke at være renracet for at blive kåret i dsp, men hvordan er det med alderen? jeg har nemlig en hoppe på 7, som jeg gerne vil have kåret...

  • #5   5. jun 2006 Louise B . Jo dansk sports pony .
    men altså det var fordi jeg havde læst noget om de der DSP godt kunne have araber i sig . men været kåret DSP .

    men hende den oldenborg jeg passer er kåret inde for oldenborg . vist også med brændemærke . mener jeg . (: hvis den er kåret det ? må den så godt stå som oldenborg her inde . selvom der der fuldblod i den ? For den er jo oldenborg på papiret ?

    det er det der forvirre mig lidt ?


  • #6   5. jun 2006 trine . uhh . kan ikk rigtig huske hvor gammel hun var . 4 år ca. ? det er lidt over 2 år siden . for kan huske hende fra den gang . (før jeg begyndte at passe hende) men hun er 6 nu ? så smiley

  • #7   5. jun 2006 en dsp er en blanding af racer, de har bare "valgt" hvilke racer der må avles i den, f.eks må der ikke være haflinger i dsp for de er avlet med forskellige formål! du kan læse om det på nettet det er lidt indviklet at forklare..

  • #8   5. jun 2006 hejsa.. jeg tror at reglerne for DSP minder meget om DV.. Dv er jo også en avls forbund, hvor mange forskellige racer bliver blandet ind i.. jeg kan efterhånden heller ikke finde ud af hvis jeg kigger på hingste og finde ud af hvad hingsten i virkeligheden er.. her mener jeg i DV.. men en Dvére kan være blandet med både oldenborger, hannoveraner, trakhenere, fuldblod og ja faktisk også arabere.. så det er meget svært at finde ud af, så enlig så er Dansk varmblods heste også blanding af en masse racer.. hvor jeg faktisk syntes at en avls forbund som oldenborgere er bedre da man ved at den enten er 100% renracede eller også har den en anelse fuldblod i sig.. så er det også nemmere at forholde sig til hvilken race ens hest er..

    Så ja kan godt forstå du bliver forvirret over det, men tror også sagtens at en DSP kan være arabere, kunne forstille mig, at man kårer dsp hingste på ligfod med dv.. men det tror jeg du kan læse om på hjemmesiderne... og enlig så tror jeg bare når det gælder hopperne, så skal de bare have stamtavle, også kan de også kårers ind i dsp.. hvis ikke de har stamtavle.. kommer hopperne til at stå som forregister hopper..


  • #9   6. jun 2006 stine heide . tak . (: der var lidt der hen ad jeg ville hen . Med at en oldenborg stadig kaldes "ren" selvom der er fuldblod i . altså det er den jo ikk . men forstå mig rigtigt smiley hehe

Kommentér på:
kåring af hest .

Annonce