{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
656 visninger | Oprettet:

Kåring af hest med blå pas? {{forumTopicSubject}}

Hejsa. Jeg er nysgerrig på kåring af heste med blå pas. Jeg har ingen erfaring med kåring, og kender derfor ikke til systemet.
Har f. Eks. En hoppe som er knabstrupper/fjordhest. Tænker ikke hun ville kunne kåres i fjordhestforbund, men hvordan f. Eks. Med knabstrupper?
Eller hvad med en Oldenborger /dv hest med blå pas


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kåring af hest med blå pas?
  • #1   28. feb 2023 Forskellige forbund har forskellige regler. Så det er ikke bare lige at skrive et simpelt svar.

    Men har en hest blåt pas, så vil den være "tilknyttet" en race, som den formentlig kan kåres i.

    DV, dsp og pinto er nogle af de forbund hvor man kan kåre hopper med grønt pas, uden stamtavle. Hvis de lever op til de krav forbundet har smiley

    Jeg har ikke sat mig ind i knabstrupper, så jeg kan ikke svare på om de godkender fjordhest til indkrydsning. Jeg tvivler dog.


  • #2   28. feb 2023 Som Pia skriver, så vil adgangen til kåring afhænge af årsagen til det blå pas. Der kan sagtens være heste, som kan stilles til kåring/godkendelse med et blåt pas, og derefter optages i stambogens forregister.

    I dit tilfælde er du "malet op i et hjørne", da Fjordhesten DK er en halvvejs lukket stambog, som ikke tillader indkrydsning - og Fjordhestene som race er ikke på indkrydsningslisten i nogle forbund overhovedet.


Kommentér på:
Kåring af hest med blå pas?

Annonce