{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Slankekur til fjordhoppe???
  • #1   3. mar 2011 Den får fiberpellet, lucerne og Horse lux easy nu.....

• #2   3. mar 2011 hø og vitaminer og intet andet

• #3   3. mar 2011 Jeg har taget fiberpellet og lucerne fra hende + plus jeg er begyndt at give hende noget motion. Hun får også wraphø

• #4   3. mar 2011 Roepiller morgen og aften, middag vitaminer med lucerne (uden melasse og olie) også hø eller frøgræs.

• #5   3. mar 2011 Så er det bare om at komme igang med motion...... smiley

• #6   3. mar 2011 lucerne uden melasse til krybben og et vitamin tilskud...

kombineret med KG afstemt hø/wrap

1 kg hø pr 100 kg hest
    1½ kg wrap pr 100 kg hest (hvis det er våd wrap)

og motion motion motion

• #7   3. mar 2011 Sørg også for at høet varer længst muligt - hønet fx. Og roepiller er også rigtig godt, da det giver dem en mæthedsfornemmelse

• pernille L
    pernille L Tilmeldt:
    mar 2011

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 135
    #8   3. mar 2011 hø el. wrap er nok til mange heste. start med 1 kg hø per 100 kg hest og derefter 1 kg tørstof per 100 kg hest (hø indeholder 84% tørstof og wrap mellem 70 og 85%) når hun er normal vægtig. bliver hun tynd af det, øg mængden hø/wrap. vil du gerne give din hest vitaminer og mineraler men den ikke vil æde det kan du købe roesnitter el piller, 1 dl der bliver opbløt giver ikke meget energi men er sødt og fylder lidt så du selv føler du giver hesten noget godt ( det er ofte derfor vi giver heste foder de ikke behøver).
    mangler du energi når du rider kan du give en lille smule energirigt foder med højt kulhydrat indehold 1 time inden du rider, men først når den er normalvægtig, når du giver dette vil det gå i blodet og bruges ved ridningen.

En fed hest især "overlevelse raser" har større rissiko for at få forfangenhed og EMS (equine metabolic syndrome) og jeg ville derfor ardejde hårdt for at hesten bliver normalvægtig.

husk bare ikke at gå for hårdt frem (give for lidt hø) da der i det du begynder direkte at sulte hesten vil ske en ændring i foderoptagelsen til sulte optagelse og så begynder den at udnytte hvert et lille gram af foderet= no effect.

derudover er motion ligsom for os en rigtig god måde at tabe sig på og jo mere motion jo mere energi bruger hesten, også når den står stille, da muskler skal bruge mere vedligeholdelse energi end ingen muskler el fedt.

held og lykke

Kommentér på:
Slankekur til fjordhoppe???

Annonce