{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
748 visninger | Oprettet:

Spiser ikke Halm. {{forumTopicSubject}}

Vil lige først slå fast, inden der er nogen der kommer med komentare til det, nej så sys jeg ikke halm er hesteføde, men kan være en god kilde til beskæftigelse.. Sådan.

Nå men mine heste får RIGELIGT hø dagligt, men jeg har bemærket, at trods den rigelige mængde, er de faktisk nogle timer dagligt, hvor de ikke har noget hø... Jeg smider hø på marken morgen og aften, til fri afbenyttelse..... Hmm tænker jeg så, mere hø? De får allerede meget mere end minnimum, og de er ikke ligefrem slanke........ Halm tænker jeg så, det er god beskæftigelse, feder ikke, og så har de noget at tygge i.. Perfekt, NOT.... De nægter ar spise det.. Har prøvet en enkelt dag ikke at give dem mere hø, "før de havde spist halmen", men da jeg opdagedeat de så slet ikke spiste noget af halmen en hel dag , ville jeg ikke presse citronen mere, da vi jo ved, at de helst skal tygge "hele tiden" Hvad gør man da så... Er det det "forkerte" halm så..... Aner faktisk ikke hvad slags det er, men det er FLOT gult.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Spiser ikke Halm.
  • #1   4. mar 2011 Du kan købe noget rigtig lækker halm med noget hø i, det ved jeg blev brugt en overgang der hvor min hyp er smiley

• #2   4. mar 2011 Men ville give hø oveni. smiley

• #3   4. mar 2011 Halm er ikke et naturligt fødeemne for heste.
    Halm er jo strå fra et forædlet produkt, som ikke findes naturligt.
    Personligt så foretrækker jeg frøgræs, som jo er strå fra forskellige græsarter, hvor man har fjernet frøene, som bruges til såsæd.
    Vores Mustangs er helt enig med mig - de foretrækker også frøgræs.

• #4   4. mar 2011 Frøgræshalm....

Mine får og meget hø og de rør heller ikke halmen, heller ikke hvis jeg blander det op....

og jeg vil også gerne give dem mere da de har nogen timer hvor de ikke har noget.. skal siges jeg smider gulerødder ud i hele indhegningen så de skal lede efter dem...

men jeg regner med til næste år vil jeg få fat i en masse frøgræshalm... det er også billiger og de må få megete mere af det...

• #5   4. mar 2011 Det er altså forkert det du siger.. JO halm det feder! Der skal bare en større mængde til, i 5 kg halm er der 1 foderenhed, så jo halm det feder altså!
    Man skal ikke give hesten mere end den har brug for, og hvis den allerede er for tyk nu, så burde du overveje at skære ned på høet, for det er bestemt ikke godt hvis hesten er for fed!

• #6   4. mar 2011 De har vel ikke behov for mere, når de ikke spiser halmen. Mine spiser heller ikke hele dagen, der gå da nogle timer hvor de bare står og sover, selvom de har fri adgang til halm.

• #7   4. mar 2011 Du kan evt ryste høet og halmen sammen - eller endnu bedre lave en kasse hvor de skal pille høet ud fra, så de ikke får for meget af gangen.

Frøgræshalm kan være godt, men det sker desværre ret ofte, at det er svært, at finde noget der er godt og ikke fyldt med støv/jord/sand grundet måden det slås på.

Mine får udelukkende hø - jeg smider det også på foldene til fri afbenyttelse, men ikke mere end, at de kommer til at gå et par timer uden hø, inden de kommer ind på stald og får igen til natten.
    De bliver strøet i halm og har der også mulighed for, at få lidt af dette - nogle heste vil gerne have lidt halm.

Mit hø er så økologisk og fyldt med alverdens sager - også tidsler mv. Det er 1 slet, men jeg føler ikke de tager voldsomt på af det og det passer mig fint smiley

• #8   4. mar 2011 Og jo der er stort forskel på halm - jeg er faktisk også i tvivl om hvad det er jeg bruger - ud over jeg ved det er byghalm, men om det er vårbyg eller.....tja...

• #9   4. mar 2011
    altså - det lyder som en rigtig dårlig idé med halm - min hest får wrap 4 gange dagligt for at undgå, at hun spiser for meget halm, da hun ikke har godt af det..

Dine heste behøver da ikke æde 24 timeri døgnet?? Går det på mark døgnet rundt?

• #11   4. mar 2011 Ville sætte en frøgræsballe ud på folden til dem..
    Og det du skriver, at halm ikke feder, er ikke helt rigtigt.. De kan få en rigtig træls halmvom af det, som er svær at komme af med igen..

• #12   4. mar 2011 Jeg ville også sætte en balle frøgræs ud, det har jeg gjort til mine egne så de har noget beskæftigelse..

• #13   4. mar 2011 Jeg tænker også frøgræshalm. Det er altså lidt mere lækkert end alm halm.

• #14   4. mar 2011 Mine får en skive halm ind i læskuret om dagen + en hel balle hø - de deler (en araber og shetlænder), de spiser høet + al halmen, halm er godt til at holde vommen ved lige her i vinteren når de bare går ude..

• #16   4. mar 2011 Nu sagde jeg jo ikke de var FOR tykke, men de er heller ikke ligefrem slanke. Og jeg ved skam godt at jeg skal passe på at de ikke bliver for tygge. Det er derfor jeg prøver at finde en løsning på noget tyggetid, uden de bliver Rumle fede hele banden.... Stråfoder skal de have til rådighed 24 timer i døgnet, ellers er der risiko for mavesår og kollik.... Hvis de er for tygge, må de motioneres noget mere......... Men derfor kumme man måske erstatte den gode hø, med feks. det der frågræs i snakker om, for at ungå fedme, uden at ødelægge muligheden for at konstant tilbud om stråfoder..... Jeg er godt klar over, at de ikke spiser 24 timer, men efter min overbevisning, skal det være til rådighed hele døgnet.... Men måske vil jeg overveje frøgræs, eller hvad det nu hed, det lyder som en fornuftig løsning.

Kommentér på:
Spiser ikke Halm.

Annonce