Spiser ikke Halm. {{forumTopicSubject}}
Vil lige først slå fast, inden der er nogen der kommer med komentare til det, nej så sys jeg ikke halm er hesteføde, men kan være en god kilde til beskæftigelse.. Sådan.
Nå men mine heste får RIGELIGT hø dagligt, men jeg har bemærket, at trods den rigelige mængde, er de faktisk nogle timer dagligt, hvor de ikke har noget hø... Jeg smider hø på marken morgen og aften, til fri afbenyttelse..... Hmm tænker jeg så, mere hø? De får allerede meget mere end minnimum, og de er ikke ligefrem slanke........ Halm tænker jeg så, det er god beskæftigelse, feder ikke, og så har de noget at tygge i.. Perfekt, NOT.... De nægter ar spise det.. Har prøvet en enkelt dag ikke at give dem mere hø, "før de havde spist halmen", men da jeg opdagedeat de så slet ikke spiste noget af halmen en hel dag , ville jeg ikke presse citronen mere, da vi jo ved, at de helst skal tygge "hele tiden" Hvad gør man da så... Er det det "forkerte" halm så..... Aner faktisk ikke hvad slags det er, men det er FLOT gult.
mar 2006
Følger: 48 Følgere: 45 Heste: 5 Emner: 22 Svar: 409
mar 2006
Følger: 48 Følgere: 45 Heste: 5 Emner: 22 Svar: 409
feb 2008
Følger: 6 Følgere: 135 Heste: 17 Annoncer: 16 Emner: 138 Svar: 1.642
Halm er jo strå fra et forædlet produkt, som ikke findes naturligt.
Personligt så foretrækker jeg frøgræs, som jo er strå fra forskellige græsarter, hvor man har fjernet frøene, som bruges til såsæd.
Vores Mustangs er helt enig med mig - de foretrækker også frøgræs.
jan 2005
Følger: 136 Følgere: 139 Heste: 7 Emner: 504 Svar: 2.257
Mine får og meget hø og de rør heller ikke halmen, heller ikke hvis jeg blander det op....
og jeg vil også gerne give dem mere da de har nogen timer hvor de ikke har noget.. skal siges jeg smider gulerødder ud i hele indhegningen så de skal lede efter dem...
men jeg regner med til næste år vil jeg få fat i en masse frøgræshalm... det er også billiger og de må få megete mere af det...
feb 2004
Følger: 60 Følgere: 26 Heste: 9 Emner: 86 Svar: 719
Man skal ikke give hesten mere end den har brug for, og hvis den allerede er for tyk nu, så burde du overveje at skære ned på høet, for det er bestemt ikke godt hvis hesten er for fed!
okt 2007
Følger: 10 Følgere: 9 Heste: 1 Emner: 14 Svar: 274
aug 2007
Følger: 32 Følgere: 32 Heste: 9 Emner: 138 Svar: 734
Frøgræshalm kan være godt, men det sker desværre ret ofte, at det er svært, at finde noget der er godt og ikke fyldt med støv/jord/sand grundet måden det slås på.
Mine får udelukkende hø - jeg smider det også på foldene til fri afbenyttelse, men ikke mere end, at de kommer til at gå et par timer uden hø, inden de kommer ind på stald og får igen til natten.
De bliver strøet i halm og har der også mulighed for, at få lidt af dette - nogle heste vil gerne have lidt halm.
Mit hø er så økologisk og fyldt med alverdens sager - også tidsler mv. Det er 1 slet, men jeg føler ikke de tager voldsomt på af det og det passer mig fint
aug 2007
Følger: 32 Følgere: 32 Heste: 9 Emner: 138 Svar: 734
jan 2007
Følger: 152 Følgere: 150 Heste: 7 Emner: 687 Svar: 10.534
altså - det lyder som en rigtig dårlig idé med halm - min hest får wrap 4 gange dagligt for at undgå, at hun spiser for meget halm, da hun ikke har godt af det..
Dine heste behøver da ikke æde 24 timeri døgnet?? Går det på mark døgnet rundt?
Blogger
Følger: 23 Følgere: 2146 Heste: 7 Emner: 339 Svar: 11.486
Og det du skriver, at halm ikke feder, er ikke helt rigtigt.. De kan få en rigtig træls halmvom af det, som er svær at komme af med igen..
maj 2006
Følger: 72 Følgere: 70 Heste: 2 Emner: 33 Svar: 636
nov 2008
Følger: 31 Følgere: 32 Heste: 1 Emner: 437 Svar: 3.966
mar 2006
Følger: 136 Følgere: 142 Heste: 4 Emner: 316 Svar: 3.190
nov 2008
Følger: 46 Følgere: 47 Heste: 1 Emner: 67 Svar: 282
Spiser ikke Halm.