{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
882 visninger | Oprettet:

pris traver {{forumTopicSubject}}

ja jeg overvejer meget i øjeblikket men vil gerne vide hvad det koster først for at se om jeg har råd.

så smørgsmålet er:

hvad koster en traver at have om mdr?

det skal lige siges jeg har gratis opstaldning så dette skal ikke tages i betragtning.

foder (skal ikke være noget fansit bare vedligeholdelse da den kun skal være hygge/skovturs hest)

strøelse

dyrelæge (Kun bacis ikke hvis den bliver syg, det er der opsparing til)

forsikring.

andet jeg mangler?

kom gerne med en masse svar

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ny vandlås håndvask 600 kr.
  • Udskiftning af gulvvarmestyring 2.300 kr.
  • Stikkontakt med dæmper 1.250 kr.
  • Fjerne + ny fuge ca 60cm 700 kr.
  • Afmonter kogeplade i køkken 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  pris traver
  • #1   4. mar 2011 En traver koster selvfølgelig det samme som andre heste... smiley

Hø ca 300 kr - ca 8 kg pr dag.
    halm vil nok koste ca 100 kr pr md.

Her ud over kan du nøjes med en vitamin mineralblanding - f.eks. salvana - lidt dyrt i indkøb, men koster ca 30 kr pr md.

Dyrlæge....ja det er meget forskelligt - en vaccination ligger på omkring 500 kr om året. Tandraspning ca 1000-1500 kr.

Smed....her er spørgsmålet om den bruger sko eller ej - skal du ride meget, så kan sko blive påkrævet. Ellers så forsøg, at finde en der kan gå uden, da det er en ret stor post ren økonomisk.
    En beskæring koster alt fra 200 kr til 3-400 alt efter smed
    Man siger beskæring hver 6 uge, men nogle lader der gå længere tid imellem....

Opstaldning - kan du regne med gratis opstaldning eller kan det gå galt?

• #2   4. mar 2011 forsikring må du selv undersøge, da det kommer an på hvordan du vil forsikre din hest. De er lidt dyre med sygeforsikring, men det giver en dejlig tryghed at have sådan en!

• #3   4. mar 2011 tusinde tak for øverblikket .o)

og ja jeg kan regne med gratis opstaldning (familie)

har også kigget efter den uden sko da jeg ved posten der er ret stor.

• #4   4. mar 2011 Ang. forsikring. Ohara er ansvarsforsikret igennem indbo. Hvis det bare skal være skovturs hest, synes jeg ikke du behøver så mange andre smiley

• #5   4. mar 2011 Uanset om det er en skovturshest eller en konkurrencehest, så kan der ske skader.
    Men ja har du råd til en god opsparing, så er det jo ikke en nødvendighed - dog kan en omgang kolik hurtigt rende op til en operation for tarmslyng - men er man hård, så opvejer nogle jo hestens værdi til om det kan betale sig, at ofre disse penge på hesten.

På det punkt er folk jo forskellige....

En forsikring med sygeforsikring ligger vist omkring 2500 pr år og opefter...

• #6   4. mar 2011 ok super takker

• #7   4. mar 2011 May Salomon K: Selvfølgelig har det noget med hestens værdi at gøre, det har ikke noget med at gøre at man er hård. Hvis man har en hest der er utrolig dygtig, og går de højeste klasser i spring eller dressur, er der meget større risiko for skader. Men hvis man har en "hyggehest", fordi det har interesse at hygge om én, men ikke at ride hård dressur/spring, skal man da ikke gå ud og investere i de dyreste forsikringer.
    Jeg synes også kun ansvarsforsikringen er nødvendig, men igen. Det kommer jo meget an på hvad hesten laver i løbet af ugen, altså - lidt dens værdi. smiley

• #8   4. mar 2011 May
    Nu skal det jo ikke lyde som om jeg ikke vil ofre penge på min hest hvis den bliver syg. Hvis du køber en dyr fin dressur hest til 100.000 så er det jo mange penge at miste hvis den bliver syg.
    Jeg vil også lige sige at det sjældent sker at travere på kolik! Jeg har selv en, og hun er aldrig syg. Nu ved jeg godt det er forskelligt fra hest til hest, men det er da ikke nødvendigt at ofre en del penge på sygesikring på en hest som sjældent bliver syg.

• #9   4. mar 2011 Det samme som en hvilken som helst anden hest:)
    Og så kommer det an på om det er boks eller løsdrift smiley

Jeg har mine i løsdrift.. og min sidste traver jeg havde blev brugt til let træning, hun var gammel og skulle derfor have foder som kunne holde hendes vægt..

Men prøver at skrive hvad jeg ga..
    Foder : ca 350kr om måneden (fuldfoder til gamle heste + majs + olie)
    Hø : 450kr om måneden
    Strøelse : 0kr fik det gratis så det kommer an på hvad du vil strø med, og hvilke priser du kan finde det til.
    Dyrelæge : mener vaccine koster en 1000kr en gang om året dog fik jeg hende ikk vaccineret
    Smed : fik det til 100kr ca. 4-5 gange om året.
    Forsikring : 0kr vi har hestene ansvarsforsikret under vores hus fordi det er et landbrug.

841,6kr pr. måned MAX har ikk engang været så meget og i sommeren 0kr..

• #10   4. mar 2011 Rolig folkens...

Jeg skriver der kan opstå skader eller andet uanset og vi snakker en skovturshest eller en konkurrencehest.

En sygeforsikring er absolut en god ting at have uanset hest.

Det vil aldrig være rart, at stå med en akut syg hest som kræver en operation til 15-20.000 for, at overleve og man så ikke har råd. Og det er jo rent faktisk uanset om det er en hest til 10.000 kr eller en til 200.000 kr.

Og vi kan altså ikke sige, at traveren sjældent bliver syg - man kan altid være uheldig.
    Ponyerne er også ofte nogle hårdføre basser, men derfor kan der altså lynhurtigt opstå noget som koster kassen.

Men der er forskel på os mennesker jo - nogle tager det ikke så tungt og andre vil gå med livrem og seler smiley

Jeg stod selv med en hest for maaange år siden som stod overfor en operation for tarmslyng hvis hun skulle kunne overleve. Desværre var prognosen for at hun ville blive fit for fight meget lille, så vi valgte at lade hende aflive.
    Tror ikke engang man kunne tegne en sygeforsikring dengang, men ellers havde det krævet et lån i banken for os dengang.
    Hestens værdi var kun på ca 20.000 kr - men derfor havde jeg absolut ladet hende operere hvis prognosen havde været bedre end den var.

Jeg vil så dog afslutningsvis sige, at mine ikke er forsikrede, men de to der skal til og med i byen snart....de bliver det...

At forsikre er bare et godt råd - og det kan man tage til sig eller lade være.
    Kender flere der i den grad har fortrudt de ikke fik deres forsikret.

• #11   4. mar 2011 for det første er det vist forskelligt fra traver til traver angående med kolik... Jeg kender mange travheste inkl min egen som har nemt ved at få kolik...
    Noget andet er at det er fuldstændig hul i hovedet at sygeforsikre en travhest.. Jeg har undersøgt det til min egen nemlig... De fleste selskaber vil ikke sygeforsikre en travhest, og dem der vil, har en minimums "selvrisiko" på 2000-2500 kr. Så dette kan desværre ikke rigtigt betale sig, da det er sjældent at et dyrlæge besøg kommer over 2500 pr gang de kommer ud...

• #12   4. mar 2011 Jeg vil råde dig til at gå uden om travheste der har gået løb, dels fordi de kræver en del tid at træne op til ridehest, men også fordi det er bevist at travheste/galopheste der har gået løb har lettere ved at få mavesår (:
    Held og lykke herfra!

• #13   4. mar 2011 mange tak for jeres råd.

jeg har kik på en 11 år gammel hoppe der var for langsom til løb og blev derfor kasseret ret tidligt og derefter er brugt som hygge/skovturs hest ;o)

• #14   4. mar 2011 Lyder som et fint emne, det er måske heller ikke så smart at købe en unghest hvis det er første hest (:

Held og lykke med at finde den rigtige hest! smiley

• #15   4. mar 2011 Jeg synes en travhest er en fin hest smiley Om de har gået løb eller ej.

• #16   4. mar 2011 Travheste kan være meget dyre at fodre på, da de meget tit er svære at holde huld på ....

Kommentér på:
pris traver

Annonce