Hvor starter man? {{forumTopicSubject}}
Hejsa alle.
Jeg har faktisk i rigtig mange år så gerne ville ride igen. Da jeg var yngre red jeg meget, men efter vi flyttede holdt jeg op, (14 år), og nu er jeg 20 år. Jeg kan slet ikke huske hvad alle ting hedder, eller meget overhovedet. Dog savner jeg rigtig meget følelsen og så har jeg altid synes at heste er et fantastisk dyr.
Men hvor pokker starter man? Jeg har kigger på rideskoler, men hold da op hvor er det dyrt! Er der nogen der har nogle gode idéer?
Jeg er studerende så jeg ejer ikke alverdens penge :I
Så synes jeg også mange gange at rideskoler bliver for, ved ikke om man kan kalde det professionelle?, jeg har ikke tænkt mig at blive god til konkurrencer eller noget. Jeg synes bare at det er en fantastisk følelse at ride, og jeg synes det er et fantastisk dyr som jeg meget gerne vil lære mere om.
sep 2008
Følger: 260 Følgere: 281 Heste: 1 Emner: 402 Svar: 6.283
Du kunne jo prøvet at få en part
aug 2009
Følger: 40 Følgere: 41 Heste: 1 Emner: 223 Svar: 2.105
aug 2006
Følger: 55 Følgere: 52 Heste: 3 Emner: 107 Svar: 1.177
Eller selv kigge efter opslag som søger parter, den vej er det nogen gange ikke så dyrt og du kan bedre finde hvad du leder efter
jul 2009
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8
Jeg bor på midtfyn, og har bil så har mulighed for at køre
aug 2010
Følger: 9 Følgere: 7 Heste: 2 Emner: 92 Svar: 1.975
eller også kan hende du får part hos undervise lidt.
hvor i landet bor du?(:
sep 2008
Følger: 260 Følgere: 281 Heste: 1 Emner: 402 Svar: 6.283
Typisk er halvpart 2-3 dage om ugen og helpart 5-6 dage. Men man kan også få bare 1 dag..
Det er noget man aftaler med en hests ejer, og nogen vil have man betaler for at låne ens hest og nogen vil bare have man hjælper til i stalden. Det er meget forskelligt
aug 2010
Følger: 9 Følgere: 7 Heste: 2 Emner: 92 Svar: 1.975
Det er forskelligt hvor meget man skal hjælpe med, tit er det jo mere du hjælper til hvor billigere er det (:
jul 2009
Jamen som sagt bor jeg på midtfyn
apr 2007
Følger: 96 Følgere: 110 Heste: 4 Emner: 443 Svar: 8.263
- Hvis du kender nogle (det kan være onkels fætters mors moster) der har en hest, så spørg om du ikke kan komme ud og få en tur, så du kan få set hvor meget du kan huske, når du står der
jul 2009
Tusind tak for hjælpen!
jul 2009
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.948
Ville ikke begynde på en rideskole.. Har dårlige erfaringer med at man lære noget helt forkert.
Er sikker på at der er en ude i det fynske land der vil ligge hest til og undervise og hjælpe dig
apr 2007
apr 2007
Gad godt finde en privatunderviser der tilbyder en hest, som er billigere end rideskole
aug 2007
Følger: 57 Følgere: 53 Heste: 4 Emner: 49 Svar: 1.785
altså alt efter stedet så kan man fint få hjælp til igen at komme igeng selv om det er en part.
og vil sige det aller vigtiste er at anskaffe sig en godkendt kyse og evt et par ridebukser men alt efter hvad du finde og hvordan dit temprement er så lad tiden se hvad der er nødvendigt for dig
jul 2009
apr 2008
Følger: 2 Følgere: 238 Heste: 1 Emner: 30 Svar: 4.079
fx en stor 1 pony hvor ejer ikke kan ride stævne med mere
og så vil han hun ikke sælge men gerne låne ud og hjælpe andre rytter
aug 2009
Følger: 10 Følgere: 9 Heste: 1 Svar: 201
Jeg fortalte ejeren at jeg stort set skulle begynde forfra, og hun mente det godt kunne lade sig gøre med hendes hest, og da kemien var der mellem mig og hesten begyndte jeg først stille og roligt på banen mens hun var der og fortalte mig om hvordan hun plejede at ride ham. Derefter tog jeg på nogle små rolige ture sammen med en anden fra stalden, og da jeg følte jeg havde lært hesten bedre at kende begyndte jeg at få undervisning på ham.
Selv om det var længe siden jeg sidst red kom mange ting hurtigt tilbage, men kun ved hjælp af undervisning, så det skal du huske at medtænke i din økonomi.
Du kan begynde med at lægge en annonce ind her og på heste-nettet, og fx i supermarkeder, hvor du beskriver dig selv og hvad du søger - en stabil og rolig hest et sted hvor der er mulighed for at få en underviser ud.
God fornøjelse, det var den bedste beslutning jeg nogensinde har taget den dag jeg valgte at svare på annoncen på min gamle part (han var så overhovedet ikke som beskrevet i annoncen, men skidt, vi fik mange gode år sammen alligevel
apr 2008
Følger: 71 Følgere: 71 Heste: 3 Emner: 154 Svar: 1.946
Hvor starter man?