{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
957 visninger | Oprettet:

Solva L
Solva L
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8

Hvor starter man? {{forumTopicSubject}}

Hejsa alle.
Jeg har faktisk i rigtig mange år så gerne ville ride igen. Da jeg var yngre red jeg meget, men efter vi flyttede holdt jeg op, (14 år), og nu er jeg 20 år. Jeg kan slet ikke huske hvad alle ting hedder, eller meget overhovedet. Dog savner jeg rigtig meget følelsen og så har jeg altid synes at heste er et fantastisk dyr.
Men hvor pokker starter man? Jeg har kigger på rideskoler, men hold da op hvor er det dyrt! Er der nogen der har nogle gode idéer?
Jeg er studerende så jeg ejer ikke alverdens penge :I
Så synes jeg også mange gange at rideskoler bliver for, ved ikke om man kan kalde det professionelle?, jeg har ikke tænkt mig at blive god til konkurrencer eller noget. Jeg synes bare at det er en fantastisk følelse at ride, og jeg synes det er et fantastisk dyr som jeg meget gerne vil lære mere om. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvor starter man?
  • #1   5. mar 2011 Hvor i landet bor du? smiley

Du kunne jo prøvet at få en part smiley Der er masser af "idiot-sikre" heste som søger part, og som vil være perfekte til at lære dig at ride igen smiley

• #2   5. mar 2011 Prøv at se om du ikke kunne finde dig en sød hest at have part på smiley

• #3   5. mar 2011 Du kan eventuelt sætte opslag op på forskellige ridesteder nær dig hvor du søger en part og forklarer din situation og hvad du gerne vil have ud af det.
    Eller selv kigge efter opslag som søger parter, den vej er det nogen gange ikke så dyrt og du kan bedre finde hvad du leder efter smiley

• Solva L
    Solva L Tilmeldt:
    jul 2009

#4   5. mar 2011 Nu kan det godt være jeg spørger dumt. Men hvad vil part sige? smiley
    Jeg bor på midtfyn, og har bil så har mulighed for at køre smiley

• #5   5. mar 2011 hvis det er så lang tid siden du har reddet, ville jeg nok lige få bare lidt undervisning også som de andre siger finde en part (:
    eller også kan hende du får part hos undervise lidt.

hvor i landet bor du?(:

• #6   5. mar 2011 Når man har part betyder det at man låner en andens hest et par gange om ugen smiley

Typisk er halvpart 2-3 dage om ugen og helpart 5-6 dage. Men man kan også få bare 1 dag..

Det er noget man aftaler med en hests ejer, og nogen vil have man betaler for at låne ens hest og nogen vil bare have man hjælper til i stalden. Det er meget forskelligt smiley

• #7   5. mar 2011 en part er hvis fx. der er nogle der har en hest som de ikke har tid til og passe hver dag, så kunne du hjælpe til nogle dage om ugen.
    Det er forskelligt hvor meget man skal hjælpe med, tit er det jo mere du hjælper til hvor billigere er det (:

• Solva L
    Solva L Tilmeldt:
    jul 2009

#8   5. mar 2011 Okay smiley Det lyder rigtig interessant.
    Jamen som sagt bor jeg på midtfyn smiley

• #9   5. mar 2011 Synes rideskole er bedst. Så er der en underviser der hjælper dig hele vejen igennem. Når du har part, skal du stå for det hele selv smiley

- Hvis du kender nogle (det kan være onkels fætters mors moster) der har en hest, så spørg om du ikke kan komme ud og få en tur, så du kan få set hvor meget du kan huske, når du står der smiley

• Solva L
    Solva L Tilmeldt:
    jul 2009

#10   5. mar 2011 Jamen jeg kender slet ingen der har hest hehe. smiley Men har forsøgt at finde nogle rideskoler. Så må jeg se smiley
    Tusind tak for hjælpen! smiley

• Solva L
    Solva L Tilmeldt:
    jul 2009

#11   5. mar 2011 Jeg har forresten et mere spørgsmål kom jeg lige i tanke om. Er der noget man skal forberede sig på inden man starter med træning? Altså udstyr og lign? Bør man anskaffe sig ridetøj?

• #12   5. mar 2011
    Ville ikke begynde på en rideskole.. Har dårlige erfaringer med at man lære noget helt forkert.

Er sikker på at der er en ude i det fynske land der vil ligge hest til og undervise og hjælpe dig smiley

• #13   5. mar 2011 En hjelm er nok det primære, men nogle ridestøvler ville heller ikke være dårligt smiley

• #14   5. mar 2011 <b>Krikken ( no man should have all that power ) .</b>
    Gad godt finde en privatunderviser der tilbyder en hest, som er billigere end rideskole smiley

• #15   5. mar 2011 http://www.heste-nettet.dk/markedspladsen/hest/soeg/hest-soeger-rytter/

altså alt efter stedet så kan man fint få hjælp til igen at komme igeng selv om det er en part.

og vil sige det aller vigtiste er at anskaffe sig en godkendt kyse og evt et par ridebukser men alt efter hvad du finde og hvordan dit temprement er så lad tiden se hvad der er nødvendigt for dig

• Solva L
    Solva L Tilmeldt:
    jul 2009

#16   5. mar 2011 Okay tak smiley Og tak for linket.

• #17   5. mar 2011 find en part hvor ejer vil hjælpe dig

fx en stor 1 pony hvor ejer ikke kan ride stævne med mere

og så vil han hun ikke sælge men gerne låne ud og hjælpe andre rytter

• #18   5. mar 2011 Jeg havde hest som barn, men red så ikke i 10 år. Jeg fandt et opslag om en hest der søgte en passer/part hvor der var mulighed for undervisning, begge dele mod betaling selvfølgelig.
    Jeg fortalte ejeren at jeg stort set skulle begynde forfra, og hun mente det godt kunne lade sig gøre med hendes hest, og da kemien var der mellem mig og hesten begyndte jeg først stille og roligt på banen mens hun var der og fortalte mig om hvordan hun plejede at ride ham. Derefter tog jeg på nogle små rolige ture sammen med en anden fra stalden, og da jeg følte jeg havde lært hesten bedre at kende begyndte jeg at få undervisning på ham.
    Selv om det var længe siden jeg sidst red kom mange ting hurtigt tilbage, men kun ved hjælp af undervisning, så det skal du huske at medtænke i din økonomi.
    Du kan begynde med at lægge en annonce ind her og på heste-nettet, og fx i supermarkeder, hvor du beskriver dig selv og hvad du søger - en stabil og rolig hest et sted hvor der er mulighed for at få en underviser ud.
    God fornøjelse, det var den bedste beslutning jeg nogensinde har taget den dag jeg valgte at svare på annoncen på min gamle part (han var så overhovedet ikke som beskrevet i annoncen, men skidt, vi fik mange gode år sammen alligevel smiley )

• #19   5. mar 2011 Der er mange heste her på midtfyn så der burde være mulighed for at finde en part :O) Lav evt. en annonce herinde og skriv hvad du søger. sæt opslag op på lokale rideskoler der er bla. midtfyns rideklub, faaborg rideklub i korinth og kjellerup rideklub ved ringe :O)

Kommentér på:
Hvor starter man?

Annonce