11. okt 2004 Følger: 109 Følgere: 107 Heste: 4 Emner: 3 Svar: 8
Hjælp til oversættelse af tysk ! :) {{forumTopicSubject}}
Jeg er igang med med noget genoptræning af min vallak, igår filmede jeg ham så under genoptræningen og sendte det pr. mail til den tyske fysioterapeut jeg har haft ude for at se om hun kunne se forbedringer da jeg selv har stirret mig helt blind på det.
Det skrev jeg til hende: Hallo Ines. Ich habe heute Flint gefilmt als ich ihn an der longe hatte.
> Er slägt immer noch viel mit dem kopf finde ich aber weiss nich op es einfach aus freude ist vieleicht kannst du von denn videos aus sehen ob er besserungen macht.
Mit freundlichen Grüßen Jeanet
Hun svarede så: Hallo Jeanet!
Gute Idee mit den Videos, waren auch sehr gut zu erkennen. So ganz gefällt er mir noch nicht. Er trägt den Kopf ja noch immer recht hoch und der Takt ist im Trab ja auch noch sehr unregelmäßig, vielleicht hat die Lahmheit da ja doch ihre Spuren hinterlassen.
Das Schlagen mit dem Kopf ist sicherlich nicht schön, jedoch liegt das Hauptproblem bei ihm darin, dass er nicht vorwärts-abwärts geht. Versuche es nochmal ihn kurzzeitig lang und tief an der Longe auszubinden (am besten mit Wiener-bzw.Dreieckszügel). Vielleicht muss man ihm doch kurz den Weg in die Tiefe zeigen, damit er erkennt, dass es so für seinen Hals entspannter ist.
Wenn das keine Besserung bringt, sollten wir nochmal einen Termin zur Nachbehandlung abmachen.
Liebe Grüße
Ines
Det jeg ikke helt forstår er hvad det der vorwärts-abwärts betyder.
Håber i kan hjælpe mig
okt 2006
Følger: 18 Følgere: 34 Heste: 1 Emner: 221 Svar: 3.084
dec 2007
Følger: 128 Følgere: 102 Heste: 8 Emner: 60 Svar: 672
Men hovedproblemet hos/ved ham er, at han ikke går fremad-nedad.
altså bare frem og ned :).
okt 2004
Følger: 109 Følgere: 107 Heste: 4 Emner: 3 Svar: 8
Tusind tak HG'ere
okt 2004
nov 2006
Følger: 38 Følgere: 38 Heste: 2 Emner: 363 Svar: 4.367
Dreieckzügel : (link fjernet)
Wienerzügel: http://www.google.dk/images?hl=da&rlz=1T4HPEA_daDK294DK295&q=wienerz%C3%BCgel&um=1&ie=UTF-8&source=univ&sa=X&ei=vCx5TbTUEoaUOvbmqYYH&ved=0CEEQsAQ&biw=1659&bih=784
(",)
okt 2004
nov 2006
Følger: 38 Følgere: 38 Heste: 2 Emner: 363 Svar: 4.367
De må hedde Wiener tøjler/trekantstøjler. Jeg har prøvet at kigge et par steder, om der var nogen Danske rideudstyrs-net-sider, der havde dem. Jeg har så fundet frem til denne: (link fjernet)
(",)
Hjælp til oversættelse af tysk ! :)