Skade i bagknæ.. {{forumTopicSubject}}
Hej alle..
Min hest kom for snart 6 uger siden tilskade, da han væltede på isen ude på folde. Hestens knæskal på højre bagknæ hoppede ud af led, men kom dog på plads igen. På skade dagen blev han ordineret finadyne i 7 dage, så 7 dage uden noget (i de 2 uger blev han kun trukket 15 min. pr. dag, ellers stod han bare i boks) & så en tur til røgnten og scanning på Hørsholm.
Røgnten viste igenting, men scanningen viste en overstrækning af de led og sener som styre knæet, + at musklen havde fået et ordentligt tryk. Hesten blev beordret igang med genoptræning, men blev ikke bedre(nærmere mere halt). Nu skal han stå stille igen i 2 uger inden vi skal til kontrol scanning..
Nogen der har erfaringer med bagknæsskader eller kender nogen, vil meget gene høre..
- Mvh en fortvivlet hesteejer
apr 2008
Følger: 55 Følgere: 65 Heste: 3 Emner: 14 Svar: 3.182
Dejligt, du har fået hesten så grundigt undersøgt
mar 2007
Følger: 37 Følgere: 34 Heste: 2 Emner: 2 Svar: 19
Han har kun stået inde i 2 uger, da vi ventede på at få ham til scanning, efter det har han været ude hver dag, og ønsker heller ikke at han står helt stille. Men han skal til kontrol scanning her om 2 uger, så der er det 4 uger efter han var til scanning første gang.
Har bare hørt om mange der ikke bliver normale rideheste igen, og det frygter jeg lidt sker..
apr 2008
Følger: 55 Følgere: 65 Heste: 3 Emner: 14 Svar: 3.182
maj 2010
Følger: 8 Følgere: 6 Heste: 1 Emner: 19 Svar: 53
Skade i bagknæ..