{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.014 visninger | Oprettet:

Skade i bagknæ.. {{forumTopicSubject}}

Hej alle..
Min hest kom for snart 6 uger siden tilskade, da han væltede på isen ude på folde. Hestens knæskal på højre bagknæ hoppede ud af led, men kom dog på plads igen. På skade dagen blev han ordineret finadyne i 7 dage, så 7 dage uden noget (i de 2 uger blev han kun trukket 15 min. pr. dag, ellers stod han bare i boks) & så en tur til røgnten og scanning på Hørsholm.

Røgnten viste igenting, men scanningen viste en overstrækning af de led og sener som styre knæet, + at musklen havde fået et ordentligt tryk. Hesten blev beordret igang med genoptræning, men blev ikke bedre(nærmere mere halt). Nu skal han stå stille igen i 2 uger inden vi skal til kontrol scanning..

Nogen der har erfaringer med bagknæsskader eller kender nogen, vil meget gene høre..

- Mvh en fortvivlet hesteejer

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skade i bagknæ..
  • #1   11. mar 2011 louise: Øv, det er en træls skade... smiley Når der er tale om ledbånd, ligamenter og sener, så skal der meget længere tid til opheling. Jeg synes 2 uger er overraskede lidt tid....Var det min hest, der havde fået sådan en skade ville jeg tage den ud af arbejde i hvert fald et halvt år, og bare lade den gå på fold med rolig makker hver dag. Min erfaring er, at sene, ledbånd og ligamentskader oftest blir ok igen HVIS de får tid nok - atlså 6-12 måneder. Ydermere synes jeg at have erfaret, at en masse rolig motion, dvs lang tids rolig foldophold og masser af skridt kun er fremmende for ophelingen, hvorfor jeg ikke ville vælge boksro på længere sigt. Det er utrolig svækkende for hele hestens organisme og ikke mindst en stor belastning for den psykisk at stå i en boks 24 timer i døgnet.

Dejligt, du har fået hesten så grundigt undersøgt smiley Held og lykke med det.

• #2   11. mar 2011 kA: Ja, det noget rigtig møg.

Han har kun stået inde i 2 uger, da vi ventede på at få ham til scanning, efter det har han været ude hver dag, og ønsker heller ikke at han står helt stille. Men han skal til kontrol scanning her om 2 uger, så der er det 4 uger efter han var til scanning første gang.

Har bare hørt om mange der ikke bliver normale rideheste igen, og det frygter jeg lidt sker..

• #3   11. mar 2011 Louise: Jeg kan sagtens forstå du frygt....sådanne skader kan være drilske...Men igen, hvis man vil investere tiden, altså et halvt til et halt år, så blir de altså oftest ok igen...Jeg krydser fingre for dig.

• #4   11. mar 2011 Min blackie lagde sig fast i boksen og skadede sine ledbånd og sener i bagknæet, han var også på finadyne over en uge næsten 2 uger. Så har han været ude hele dagen men på skånefold, uden kammerater så han holdt sig rolig. men da jeg begyndte at gå tur med ham efter 4 uger så kunne jeg se en tydelig fremgang og nu efter 7 uger er jeg begyndt at træne ham op igen. Han virker rask, vil bare lige have en kiropraktor ud og tjekke ham. Vedikke om du kan bruge det til noget... men jeg frygtede at der skulle gå flere måneder da han havde så forfærdelig ondt så længe. .

Kommentér på:
Skade i bagknæ..

Annonce